Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Τελευταίες 5 Αναρτήσεις Paragliding And Aviation

Πέμπτη, 31 Ιανουαρίου 2013

Έσκασε η φούσκα της Hellas Airlines!

"Έσκασε η φούσκα της Hellas Airlines!" φέρει τίτλο χθεσινή δημοσίευση στην ιστοσελίδα flydeals που παρέχει συμβουλές για ταξίδια με αεροπλάνο. Αναλυτικά...

Η Hellas Airlines όπως αποδείχθηκε μόνο αεροπορική εταιρεία δεν είναι. Είναι μια Μονοπρόσωπη Εταιρεία Περιορισμένης Ευθύνης που ιδρύθηκε με κεφάλαιο 4.500 ευρώ και μοναδικό ιδιοκτήτη τον πρόεδρο της εταιρείας κ. Ραλάκη. Τα μεγαλεπίβολα σχέδια της εταιρείας δεν είχαν κανένα οικονομικό υπόβαθρο. Όλοι αναρωτιούνται πλέον αν τα πολυάριθμα δελτία τύπου και οι εξαγγελίες του κ. Ραλάκη γίνονταν με σκοπό να βρεθεί κάποιος επενδυτής που να χρηματοδοτήσει όλο το εγχείρημα από το μηδέν, ή ακόμα χειρότερα αν η εταιρεία ήταν εξαρχής καταδικασμένη να κλείσει, βάσει σχεδίου.

Εξαπάτηση των εργαζομένων στην εταιρεία

Δεν θα υπήρχε σοβαρό θέμα για να ασχοληθούμε αν η Hellas Airlines είχε παραμείνει στις εξαγγελίες και τα δελτία τύπου. Τα πράγματα άρχισαν να σοβαρεύουν όταν προσλήφθηκε πολυάριθμο προσωπικό για να στελεχώσει την «αεροπορική εταιρεία». Η πρόσληψη των υπαλλήλων της εταιρείας ήταν κάπως άτυπη, πείσθηκαν όμως ότι όλα θα άλλαζαν σε λίγο καιρό. Ο καιρός περνούσε, εργάζονταν σκληρά προετοιμάζοντας τα πρώτα βήματα της εταιρείας, όμως μέχρι και σήμερα δεν έχουν πληρωθεί ούτε ένα ευρώ.

Τετάρτη, 30 Ιανουαρίου 2013

Η Ιστορία των Ελικοπτέρων του Ναυτικού μέσα από φωτογραφίες

 30 Ιανουαρίου 2009. Βάση Ελικοπτέρων Ναυτικού. Μνημείο Πεσόντων Ναυτικής Αεροπορίας. Υπέρπτηση ελικοπτέρου ΑΒ-212 κατά τη διάρκεια επιμνημόσυνης δέησης. Φωτογραφία Σ. Μπούνας.

Εδώ και λίγο καιρό μία εξαιρετική σελίδα έχει κάνει την εμφάνισή της στο fb παρουσιάζοντας πολλές άγνωστες και πολύ ενδιαφέρουσες φωτογραφίες από την ιστορία και την δουλειά των ελικοπτέρων του ναυτικού και μαζί και των ανθρώπων που τα πετούσαν και που ήταν - και είναι - η ψυχή των ελικοπτέρων του Πολεμικού Ναυτικού.
Παρουσιάζουμε σήμερα εντελώς ενδεικτικά μερικές από αυτές, ολόκληρο όμως το πολύ ενδιαφέρον άλμπουμ στο οποίο προστίθενται καινούργιες καθημερινά μπορείτε να δείτε απευθείας στο fb στην σελίδα ''Η Ιστορία των Ελικοπτέρων του Ναυτικού μέσα από φωτογραφίες'' η οποία και αποτελεί την πηγή της ανάρτησης. 
Επιλέξαμε οι τρεις πρώτες φωτό είναι από το ΑΒ -212 ΠΝ-21 με το οποίο ακριβώς πριν 17 χρόνια σαν σήμερα έφυγαν οι τρεις νεότεροι ήρωες των Ελικοπτέρων του Ναυτικού, ο Χριστόδουλος Καραθανάσης, ο Παναγιώτης Βλαχάκος και ο Έκτορας Γιαλοψός, σημαδεύοντας για πάντα την ιστορία των ελικοπτέρων του ΠΝ και της Ελλάδας και μένοντας για πάντα στη μνήμη μας και στις καρδιές μας.

1980 Ιταλία. Η παραλαβή του πρώτου AB -212 ASW.
Το ελικόπτερο αυτό 16 χρόνια αργότερα κατέπεσε στο αεροπορικό ατύχημα των Ιμίων. Αρχείο Γ. Μαραγκουδάκη

1980 Ιταλία. Η παραλαβή του πρώτου AB -212 ASW. Απογείωση για Ελλάδα. Αρχείο Γ. Μαραγκουδάκη

1982 Εκτέλεση Hoist σε Α/Τ τύπου FLETCHER. Αρχείο Β. Γούτσου.

 1984 Το ΠΝ01 προσνηώνεται στο Α/Τ ΜΙΑΟΥΛΗΣ. Φωτογραφία Γ. Γούτσου, προσφερόμενη από τον γιό του Βασίλη.

 1981 Α/Τ ΜΙΑΟΥΛΗΣ. Επιβαίνων ο Α/ΓΕΝ Ναύαρχος Σπ. Κονοφάος. Φωτογραφία Δ. Αντωνίου.

 2005 Μάρτιος S-70 Agean Hawk. Άφιξη στην Ελλάδα. Η πλέον πρόσφατη παραλαβή ελικοπτέρων του ΠΝ.

2012, Τατόι, Athens Flying Week. Φωτογραφία Δημήτρης Σαμπάνης. 

Πολλές ακόμα πολύ ενδιαφέρουσες φωτογραφίες μπορείτε να δείτε απευθείας στην εξαιρετική σελίδα:

Η Ιστορία των Ελικοπτέρων του Ναυτικού μέσα από φωτογραφίες.

-------------------------------

Δείτε ακόμα σχετικά: 

K.V.G. - 96 O έστορας πολυβόλου MG-3 με τα ονόματα των παλικαριών των Ιμίων...

Δευτέρα, 28 Ιανουαρίου 2013

Ιωάννινα: Αγωνιώδης αναζήτηση για 30χρονο ορειβάτη - Έρευνα Και Διάσωση επί πληρωμή και μάλιστα προκαταβολική? UPDATED

Φωτο από e-konitsa.gr
Σημείωση Paragliding And Aviation: 
Τριάντα χιλιάδες Ευρώ για το Super Puma… 
Τόσο κοστολογείται η ανθρώπινη ζωή! 
 Κάτι έχει αλλάξει στις Αεροδιακομιδές τώρα τελευταία. Το κράτος ζητάει πίσω τα χρήματα που ξοδεύει γι' αυτές. Δεν ήξερα ότι έχει αλλάξει κάτι και στην καθαρή Ερευνα και Διάσωση. 

Το θέμα μας αφορά άμεσα - βασικά αφορά άμεσα και τον οποιοδήποτε ανυποψίαστο πολίτη (ακόμα και τον τουρίστα που θα επιλέξει τη χρεωκοπημένη μας χώρα) και που είναι πιθανό να βρεθεί κάποια στιγμή της ζωής του και χωρίς δική του υπαιτιότητα στην σχετική άμεση ανάγκη, τραυματισμένος σε δυσπρόσιτη περιοχή και με το φως της ημέρας να χάνεται σε λίγο - το πρώτο πχ που θα μπορούσα να σκεφτώ είναι ένα ναυάγιο ή ένα αεροπορικό ατύχημα). 

Άλλωστε τη στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές είναι ήδη νύχτα και το παλικάρι στην Τύμφη όπως θα διαβάσετε παρακάτω, δεν έχει ακόμα βρεθεί. Διάβασα ότι έχει -15 βαθμούς το βράδυ εκεί... Μακάρι να δώσει ο Θεός και να γίνει ένα θαύμα...

Νομίζω ότι καλά είναι να διασαφηνιστεί δια της επισήμου οδού το όλο θέμα και αυτό μπορεί να γίνει αν υπάρξει κάποια επίσημη ενημέρωση μεταξύ άλλων και μέσω των καναλιών της Αεραθλητικής μας Ομοσπονδίας (ΕΛΑΟ). 

Όποιος δεν έχει να πληρώσει - κάποια τεράστια ποσά - θα πεθαίνει αβοήθητος στα βουνά - ή οπουδήποτε αλλού- τώρα? Συγνώμη αλλά εκεί και με μισή ώρα καθυστέρηση πεθαίνεις. Δεν είναι λογικό, είναι απλά τραγικό.

(UPDATE : Ένα μεγάλο μπράβο πάντως πηγαίνει στον υπεύθυνο του Καταφυγίου της Αστράκας κ. Γιώργο Ροκά ο οποίος όπως μαθαίνουμε το άνοιξε ήδη από χθες άμεσα (παραμένει κλειστό τους χειμερινούς μήνες) για να φιλοξενήσει και να υποστηρίξει τις ομάδες διάσωσης -χίλια μπράβο σε όλα τα παιδιά- έχει μερικά μέτρα χιόνι εκεί επάνω...)
-------------------------
UPDATE 2: Κι επειδή μιλάμε για τριάντα χιλιάρικα θυμήθηκαμε και αυτό... πρόσφατο είναι .. για το ίδιο κράτος μιλάμε σε καιρό κρίσης... πανάθεμά μας... 
 Τριάντα χιλιάδες ευρώ για το W.C. του πρύτανη
 πανάθεμά μας... 
--------------------
UPDATE 3: Από το πρωί επιχειρεί στο σημείο ελικόπτερο super puma για το οποίο η Περιφέρεια Ηπείρου έπρεπε να δώσει 30.000 για να πετάξει εφόσον έτσι το διαθέτει ο στρατός.
Στο δύσβατο σημείο και επικίνδυνο σημείο επιχειρούν 22 μέλη της Ελληνικής Ομάδας Διάσωσης, ενώ θα ξεκινήσει σύντομα νέα έρευνα με ιδιωτικό ελικόπτερο σε συνεργασία με την ΕΟΔ.   http://www.ipeirotika.gr
-----------------------
UPDATE 4: Μου κάνει εντύπωση πάντως.. το επίσημο site της ΠΑ δεν την περιλαμβάνει σήμερα τη χθεσινή πτήση του Super Puma -όπως άλλωστε συνηθίζεται τα τελευταία χρόνια- στο ''κοινωνικό εργο'' της αεροπορίας. Kι αν δεν την εντάσσει εκεί, που την εντάσσει?
 http://www.haf.gr/el/mission/socialservice/news.asp?id=7177

UPDATE 5: Ίσως η απάντηση στο παραπάνω ερώτημα βρίσκεται στην σχετική ανακοίνωση της ΠΑ για την Τρίτη 29/1/13 όπου και το αναφέρει κανονικά: 
 http://www.haf.gr/el/mission/socialservice/news.asp?id=7179

Διάθεση Προσωπικού και μέσων ΠΑ   (29/1/2013)

Την Τρίτη 29 Ιανουαρίου 2013, στο πλαίσιο της Κοινωνικής της προσφοράς, η Πολεμική Αεροπορία διέθεσε τα παρακάτω μέσα:
Για Έρευνα - Διάσωση,

  • 1 Super Puma εκτέλεσε αποστολή έρευνας - εντοπισμού για αγνοούμενο ορειβάτη στον Λάπατο Κόνιτσας.
Συμπληρώθηκαν 7,3 ώρες πτήσης σε 2 αποστολή.
Για Αεροδιακομιδές,

  • 1 Super Puma μετέφερε 1 ασθενή από την Κώ στη Ρόδο.
  • 1 Super Puma μετέφερε 1 ασθενή από την Κάρπαθο στη Ρόδο.
  • 1 C-130 μετέφερε 2 ασθενείς, 1 νεογνό και 1 βρέφος από Σαντορίνη, Ρόδο και Μύκονο σε Ηράκλειο και Ελευσίνα.
Συμπληρώθηκαν 7,1 ώρες πτήσης σε 3 αποστολές.


*Από www.thebest.gr:
Οργή για την τακτική των υπευθύνων των «Σούπερ-Πούμα» να απαιτήσουν την πληρωμή του ελικοπτέρου για τις έρευνες από την οικογένεια του 30χρονου ή την Περιφέρεια Ηπείρου. 

Κανένα ίχνος δεν βρέθηκε από τον 30χρονο ορειβάτη από τα Γιάννινα που το πρωί σήμερα γλίστρησε και κατακρημνίστηκε σε χαράδρα βάθους περισσοτέρων των 500 μέτρων, στην ορεινή περιοχή Λάπατο στο Πάπιγκο των Ιωαννίνων. Στις 5 το απόγευμα σταμάτησαν οι έρευνες και οι μεν διασώστες θα διανυκτερεύσουν σε καταφύγιο της περιοχής το δε ελικόπτερο «Σούπερ Πούμα» επέστρεψε στην βάση του.
Στην περιοχή επικρατεί πυκνή ομίχλη, το ύψος του χιονιού ξεπερνά τα δύο μέτρα και η θερμοκρασία κατά την διάρκεια της νύχτας κατεβαίνει στους -15 βαθμούς Κελσίου.
Ο 30χρονος με τους δύο φίλους του, έφθασαν στην περιοχή χθες το απόγευμα, διανυκτέρευσαν στο καταφύγιο και σήμερα πολύ πρωί, ξεκίνησαν την ορειβατική τους διαδρομή περνώντας και από ένα πολύ στενό μονοπάτι. Εκεί γλίστρησε στο παγωμένο χιόνι και κατακρημνίστηκε στην μεγάλη χαράδρα.
Οι δύο φίλοι του εντοπίστηκαν και είναι καλά στην υγεία τους. Στο μεταξύ οργή έχει προκαλέσει στα Γιάννινα η τακτική των υπευθύνων των ελικοπτέρων έρευνας και διάσωσης «Σούπερ –Πούμα» να απαιτήσουν την πληρωμή του ελικοπτέρου για τις έρευνες από την οικογένεια του 30χρονου, ή την Περιφέρεια Ηπείρου. Η Πολιτική Προστασία της Περιφέρειας που ανέλαβε τις διαδικασίες, πήρε την απάντηση ότι, για να πετάξει το ελικόπτερο, θα έπρεπε να καταβληθούν 30.000 ευρώ για την πτήση του «Σούπερ-Πούμα» μέχρι τα Γιάννινα και την επιστροφή του και στη συνέχεια, 6.000 ευρώ για κάθε ώρα πτήσης. Συνεδρίασε έκτακτα η Οικονομική Επιτροπή της Περιφέρειας Ηπείρου, εγκρίθηκε το σχετικό ποσό, στάλθηκαν τα σχετικά έγγραφα και πέταξε το ελικόπτερο το μεσημέρι με καθυστέρηση αρκετών ωρών, στο Πάπιγκο.

Η ίδια διαδικασία θα ισχύσει και για την αυριανή συμμετοχή του ελικοπτέρου στις έρευνες.

Πηγή: zougla.gr -
----------------------------------------- 

Λιγοστεύουν οι ελπίδες για τον 30χρονο ορειβάτη!!!

Σταμάτησαν λίγο μετά τις τέσσερις το απόγευμα οι έρευνες για τον εντοπισμό και τη διάσωση του 30χρονου ορειβάτη που έπεσε το πρωί σε ένα εξαιρετικά δύσβατο σημείο,στην χαράδρα της Νταβάλιστας.Το ελικόπτερο αναχωρεί για την Αθήνα και για να επαναλάβει αύριο έρευνες στην περιοχή απαιτείται νέο αίτημα και την έγκριση νέου κονδυλίου, καθώς για την σημερινή πτήση απαιτήθηκε το ποσό των τριάντα χιλιάδων ευρώ από την Περιφέρεια Ηπείρου!!!Οι ώρες που περνούν, μειώνουν τις ελπίδες για τον εντοπισμό και τη διάσωση του 30χρονου...
http://epirusgate.blogspot.gr
------------------------------------

Τριάντα χιλιάδες για το super puma… Τόσο κοστολογείται η ανθρώπινη ζωή!

Αλγεινές εντυπώσεις έχει προκαλέσει η νέα πρακτική της ελληνικής πολιτείας που αποτυπώνεται στην τακτική του ελληνικού στρατού, ο οποίος για να διαθέσει το ελικόπτερο super puma σε επιχείρηση διάσωσης πρέπει να διασφαλίσει... την πλήρωμή του. Περίπου τριάμισι χιλιάδες ευρώ την ώρα θέλει ο στρατός...
Τριάντα χιλιάδες καταβάλλει η Περιφέρεια Ηπείρου για τη χθεσινή πτήση στην περιοχή του Παπίγκου όπου αγνοείται ένας νεαρός ορειβάτης. Τόσο κοστολογείται η ανθρώπινη ζωή... Τόσα θέλει ο ελληνικός στρατός για να διαθέσει το ελικόπτερο εν καιρώ ειρήνης.
Και το καλύτερο! Το ελικόπτερο στις τέσσερις το απόγευμα της Δευτέρας αναχώρησε από τα Γιάννινα. Για να επιστρέψει και να συνεχίσει τις έρευνες το πρωί της Τρίτης θα πρέπει να υποβληθεί νέο αίτημα και νέα έγκριση για διάθεση πίστωσης άλλων τριάντα χιλιάδων ευρώ! Αυτή είναι η πατρίδα μας! Το αίτημα για διανυκτέρευση στο αεροδρόμιο, από όπου σημειωτέον προμηθεύτηκε τα καύσιμα για τις πτήσεις, απορρίφθηκε. Πιθανόν το χρειάζονταν για άλλη έκτακτη περίπτωση... Ίσως τα υπόλοιποα του ελληνικού στρατού να έχουν αποσυρθεί για...συντήρηση!

Η επιχείρηση διάσωσης
Οι έρευνες για την ανεύρεση του 30χρονου ορειβάτη, τα ίχνη του οποίου χάθηκαν  το πρωί της Δευτέρας σε χαράδρα στην ορεινή περιοχή Λάπατο κοντά στο Πάπιγκο Ιωαννίνων διακόπηκαν λίγο μετά τις τέσσερις. Στην περιοχή επικρατεί πυκνή ομίχλη, κάτι που δυσχεραίνει τις έρευνες, πέρα από την ιδιαίτερα χαμηλή θερμοκρασία που τις πρωϊνές ώρες έφθασε στους μείον 13 βαθμούς Κελσίου.
Οι διασώστες της ΕΜΑΚ σταμάτησαν και αυτοί τις επίγειες έρευνες και θα διανυκτερεύσουν σε καταφύγιο της περιοχής για να συνεχίσουν νωρίς το πρωί με τη συνδρομή ειδικά εκπαιδευμένων ομάδων που έρχονται από τη Θεσσαλονίκη και την Κοζάνη.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που συγκεντρώθηκαν μέχρι τώρα, ο 30χρονος με τους δύο φίλους του, βρίσκονταν στην περιοχή από την Κυριακή κι είχαν διανυκτερεύσει στο Καταφύγιο του Παπίγκου. Νωρίς το πρωί της Δευτέρας ξεκίνησαν την ορειβασία. Κοντά στην κορυφή Λάπατο συνέβη το ατύχημα. Ο νεαρός χάθηκε από τα μάτια των συντρόφων του, καθώς υποχώρησε ποσότητα χιονιού με αποτέλεσμα να βρεθεί στη χαράδρα.
Η περιοχή είναι αρκετά απόκρημνη και η πρόσβαση πολύ δύσκολη. Η συνδρομή ελικοπτέρου είναι απαραίτητη καθώς για να προσεγγίσουν το σημείο επίγειες δυνάμεις χρειάζονται περισσότερες από επτά ώρες.
http://www.epiruspost.gr/
---------------------------

Νόμιμο το …”ελικόπτερο των 30000 Ευρώ”!

Έρευνα για το περιστατικό του ελικοπτέρου των 30.000 Ευρώ διεξάγει το ΓΕΑ σύμφωνα με εγκυρες πληροφορίες.
Όπως προκύπτει η διαδικασία που τηρήθηκε είναι αυτή που προβλέπεται απο τον 721/70 (δηλαδη του 1970!!!) και απο Υπουργική Αποφαση του Αναπληρωτη ΥΕΘΑ την 6/2/2012.
Τηρήθηκαν δηλαδή τα νόμιμα…
Το ερώτημα είναι. Αν σταματήσει εκεί η υπόθεση, η Αεροπορία αισθάνεται οτι το θέμα εχει λήξει;
ΥΓ: Απο την Ελευσίνα πάντως μαθαίνουμε πως το ελικόπτερο απογειώθηκε άμεσα χωρίς καμία καθυστέρηση. Οπως δηλαδή επρεπε να γίνει.
http://yened.wordpress.com
-----------------------

Δείτε ακόμα τη νεότερή μας ανάρτηση για το θέμα και την εκτίμησή μας για το πως διαμορφώνεται η κατάσταση:

Ο Βασιλης Οικονομου (ΔΗΜΑΡ) ρωτα στην Βουλη:Επί πληρωμή η έρευνα και διάσωση;

Παρασκευή, 25 Ιανουαρίου 2013

Πρόγραμμα αγώνων Aλεξιπτώτου Πλαγιάς 2013

O Xελμός όπως φαίνεται από την απογείωση της Βελιάς (φωτο: Αντώνης ''skifun'')
Η ΕΑΠ κατέθεσε στην ΕΛΑΟ το πρόγραμμα αγώνων για το 2013. Το πρόγραμμα έχει ως εξής:

  • 1) Εμπεσσός 6-12 Μαΐου Pre PWC.  Αγώνας πρωταθλήματος (αποστάσεων). (FAI cat.2) Αερ. Αγρινίου
  • 2) Καλάβρυτα 19-21 Απριλίου. Περιφερειακός αγώνας αποστάσεων (FAI cat.2) ΛΕΑΛΠΠΑ
  • 3) Σαντομέρι 29-30 Ιουνίου. Περιφερειακός αγώνας αποστάσεων (FAI cat.2) ΛΕΑΛΠΠΑ
  • 4) Δράμα  22-25 Μαρτίου. Περιφερειακός αγώνας αποστάσεων (FAI cat.2) Αίολος Δράμας 
Πηγή: http://www.e-a-p.gr/
---------------------------------------------
Δύο αγώνες αναλαμβάνει για τη φετινή σεζόν η Λέσχη Αλεξιπτώτου Πλαγιάς της Πάτρας με τον δεύτερο Περιφερειακό Κατηγορίας 2 (διεθνή) αγώνα της χρονιάς να γίνεται μετά από πάρα πολλά χρόνια στα μαγικά Καλάβρυτα. Ο καιρός δεν είναι και τόσο μακρυά, 19-21 Απριλίου. Μείνετε συντονισμένοι!

Πέμπτη, 24 Ιανουαρίου 2013

To χρονικό μιας πτήσης σε Κύμα Όρους του Ελικώνα

Βαγγέλης Τσούκας - Kopaida Air Base
 Η εξαιρετική αφηγηματική περιγραφή μίας πολύ δύσκολης και απαιτητικής πτήσης σε κύμα όρους από τον καλό μας φίλο Ανεμοπόρο και Αλεξιπτωτιστή Πλαγιάς Βαγγέλη Τσούκα.
Όπως είπα και στον Βαγγέλη, μου θύμησε τα βιβλία του Richard Bach που διάβαζα μικρός. 
Το κείμενο που θα διαβάσετε παρακάτω δημοσιεύτηκε στο forum του Αλεξιπτώτου Πλαγιάς - sky.gr (ΕΔΩ) - στο ίδιο ακριβώς νήμα όπου ο Βαγγέλης Τσούκας έχει κάνει σε ανύποπτο χρόνο μία εξαιρετική ανάλυση για το τί είναι το ''Κύμα Όρους'' και πως μπορεί ο ανεμοπόρος να το εκμεταλευτεί.

Αφού του δώσουμε και από εδώ για άλλη μία φορά τα συγχαρητήρια μας, να τον ευχαριστήσουμε θερμά για την ευγενική παραχώρηση της εξαιρετικής αυτής αφήγησης της πτήσης του για αναδημοσίευση στο Paragliding And Aviation.
-----------------------------------

19 Ιανουαρίου 2013, Σάββατο.
Μετά από μια εξαιρετικά δύσκολη επαγγελματικά εβδομάδα, επιτέλους ένα Σαββατοκύριακο ελεύθερο από υποχρεώσεις αν και γεμάτο από τις τύψεις ενός μπαμπά που λείπει συχνά. Με μια αμυδρή ελπίδα ότι θα μπορούσα να βρω το χρόνο να πετάξω, αλλά και από λίγο συνήθεια μπαινω στο internet αλλά ατυχώς βλέπω ότι ο καιρός θα είναι απογοητευτικός. Δυστυχώς στο παραπέντε δεν μπορείς να παραγγείλεις τον καιρό όταν εσύ είσαι διαθέσιμος να πετάξεις, κάτι που έχω καλά καταλάβει τα τελευταία 20 χρόνια.
Μήπως όμως έχει Wave αυτό το Σαββατοκύριακο?
NOAA
Μπαίνω βιαστικά στο ΝΟΑΑ για να δω τι προβλέπει το GFS μοντέλο για την Ελλάδα.
Άνεμοι Δυτικοί Βορειοδυτικοί με σημαντική ένταση, και μεταβαλλόμενη διεύθυνση καθ ύψος. Χαμηλά ΝΔ, ψηλά ΒΔ, με ένταση γραμμικά αυξανόμενη με το ύψος. Το δεύτερο είναι καλό για το σχηματισμό κύματος, όχι όμως και το πρώτο, καθώς η αλλαγή διεύθυνσης μπορεί να σπάει το κύμα.
Κατά τα άλλα, σωστή η υγρασία αφού είναι χαμηλή, καθώς οι δύο γραμμές του Τεφιγράμματος, δηλαδή η θερμοβαθμίδα και η γραμμή της υγρασίας απέχουν αρκετά μεταξύ τους. Αυτό σημαίνει λιγότερα σύννεφα αλλά σε μεγαλύτερο ύψος, αλλά και μεγαλύτερη πυκνότητα αέρα, που σημαίνει ότι τα δυναμικά φαινόμενα της αέριας μάζας θα είναι πιο ισχυρά (η κινητική ενέργεια του αέρα είναι μεγαλύτερη). Φαίνεται λίγο tricky το Σάββατο για surfing στον αέρα, οπότε ας προετοιμαστούμε για την Κυριακή μήπως και καθίσει, και ας απολαύσουμε τη λιακάδα στην παιδική χαρά προσέχοντας τον πιτσιρικά από θέση που μπορείς ταυτόχρονα να παρατηρείς τον ουρανό. Το επόμενο βήμα είναι να τον εκπαιδεύσω να μου δείχνει τα γνωστά φακοειδή νέφη που είναι μαρτυριάρικα για την ύπαρξη κύματος , που τα ξέρουμε ως lenticularis.
Σάββατο βράδυ.
Πρώτο βήμα: βάζουμε τον κόσμο για ύπνο
Δεύτερο βήμα: ανοίγουμε τον υπολογιστή με χέρια που τρέμουν από συγκίνηση, και ξεκινάμε τη διασταύρωση πληροφοριών από παντού...κόλαση στο πληκτρολόγιο:
XC skies, Top Meteo, NOAA, SKIRON, NOA, Wetter3.de, GFS model, WRF model, Soundings, predicted soundings, hourly dew point evolution από το accuweather.com, κλπ.
Τελικά δεν φαίνεται ότι χάσαμε κάτι σπουδαίο για σήμερα, καθώς ο ουρανός που είδα δεν υποδήλωνε σημαντική δραστηριότητα κύματος, που εγώ τουλάχιστον θα μπορούσα να είχα εκμεταλλευτεί. Δεν ξεχνώ ότι θα πετούσα με ένα υπερελαφρό ανεμόπτερο το οποίο έχει χαμηλές ταχύτητες, και κάτω από αναταράξεις δεν πρέπει να πετάξω με περισσότερα από 140 kph, ενώ πρακτικά με ανέμους μεγαλύτερους από 160 kph σε μεγάλο ύψος πάει και λίγο με όπισθεν την ώρα που κλείνεσαι από το σύννεφο...λέμε τώρα, δεν είνα απαραίτητες οι περιπέτειες που επαναλαμβάνονται.
Και περνάμε τώρα στις προβλέψεις για την Κυριακή. Τελείωσαν τα ψέματα. Εδώ και τώρα θα πατήσω το κουμπί:

Τετάρτη, 23 Ιανουαρίου 2013

Το προφίλ του πιλότου... Από τον Γιάννη Καλογερόπουλο!

Ο Γιάννης επί το έργον...
Στη φιλοσοφική μας αναζήτηση, μια κυρίαρχη ερώτηση αφορά το προφίλ του πιλότου.
Οχι όμως του οποιουδήποτε.
Οχι του εξαφανισμένου, που κάποια στιγμή εμφανίζεται ατάκτως στην απογείωση και αφου ανταλλάξει μερικές κουβέντες με τον κόσμο εξαφανίζεται πάλι για απροσδιόριστο διάστημα.
Αυτού που είναι μέσα στο άθλημα ή το χόμπυ, όπως θέλετε πέστε το, στο βουνό ή στην πόλη, στον χώρο εργασίας του ή στη λέσχη, που καμία φορά είναι ίδιος, στο θέατρο ή στην εφορία, καβάλα στη μοτοσυκλέτα ή οδηγώντας στην εθνική με το πουλμανάκι τρέχοντας να προλάβει το χρόνο, πετώντας με τον νού ή πραγματικά.
Και σε όλο αυτό το διάστημα η εξέλιξη της εικόνας συνοδεύεται απο τον γλυκό ήχο του κλαρίνου που κλαίει στο μοιρολόϊ της χαμένης ευκαιρίας για περισσότερη ενασχόληση με αυτό που αγαπάει.
Και συνεχίζει να παίζει, και συνεχίζει να πετάει, και συνεχιζει να προσφέρει.
Και όλα αυτά σε ρυθμούς αγώνα 100 μέτρων. Τρέχα να προλάβεις, τρέχα να σώσεις, τρέχα να πληρώσεις, τρέχα να συναντήσεις, τρέχα να εξυπηρετήσεις, τρέχα να απογειωθείς, τρέχα να τρέχεις, τρέχα, τρέχα, τρέχα.
Και η μορφή πίσω απο τα χειριστήρια του CL215 που φαίνεται να αναρωτιέται σε αυστηρό ύφος "ποιός ήρθε;" αλλάζει, στο φτηνό σκηνικό της παράστασης παρέα με τους ήχους του όργανου που συμπληρώνει σε κάθε ευκαιρία, τη ζωή μας με τους ήχους του, στο μαράζωμα της κακιάς κυράς τση Ζάκυθος αγωνιώντας για το τί έρχεται, που πάει, και για ποιό λόγο.
Πόλεμος μέσα στην καθημερινότητα, μάχη σώμα με σώμα και η κάθε απογείωσή του είναι μια νίκη σε προσωπικό επίπεδο που επιβεβαιώνεται με το χαρακτηριστικό σήκωμα του φτερού.
Και βέβαια δεν σταματάει εδώ...
Συνεχίζει να βοηθάει, συνεχίζει να γελάει, συνεχίζει να φωνάζει, συνεχίζει να τρέχει, συνεχίζει να πετάει.
Και παίζει και πετάει, και έχει και την απαίτηση να κάτσεις εκεί μέχρι να σου πεί αυτός πότε να κατέβεις.
Κι αν σκεφτεί κανείς τι χρώμα πρέπει να προσθέσει στον καμβά του πιλότου αυτού, τότε μόνο το γαλάζιο είναι επιλογή. Το χρώμα του ουρανού που προσπαθεί να κατακτήσει. Ολο και πιό ψηλά. Ολο και πιο δυνατά.
Και το χόμπυ του ένας τραχανάς που πότε πήζει πότε αραιώνει, καμιά φορά έστω και με λίγο λεμόνι, αλλά χωρίς αυτόν δεν γίνεται να συνεχίσει.
Αντε λοιπόν, χώσου στο θερμικό και ανέβα στα 2500 κυνηγώντας μας που τολμήσαμε να αυθαδιάσουμε πετώντας με λιγότερη ασφάλεια απο αυτήν που απαιτεί η περίσταση.
Αντε και αυτός ο παλιόκαιρος δε λέει να στρώσει λίγο...
Ραντεβού στο βουνό.

Γιάννης Καλογερόπουλος 
------------------------------
(Ευχαριστούμε θερμά τον Γιάννη για την ευγενική του παραχώρηση στο Paragliding And Aviation)

Δευτέρα, 21 Ιανουαρίου 2013

The Boy Who Flies (Trailer)

A young man risks everything to become the first Malawian paraglider pilot.

Adventuring into the heart of Africa, a paraglider instigates a young man's potentially deadly quest to release the weight of poverty, social taboos and self doubt, and take to the skies. In doing so, the traveler is confronted with unsettling truths about his own racial and cultural identity. In a country where no one flies, two friends can inspire a nation by putting everything on the line.
 

Camel express - H φωτογραφία της εβδομάδας!

Το αεροσκάφος της φωτογραφίας - γιατί για αεροσκάφος πρόκειται -είναι ένα μεταφορικό Il-76 CANDID.
Την φωτό την είδαμε μέσω της πολύ καλής μας φίλης Εlena Ash!

Τετάρτη, 16 Ιανουαρίου 2013

adrenalini.tv Zakynthos Greece - Aris Evdos and adrenalini.tv proudly presents Stratos Giamoukoglou from Greece!

Aris Evdos and adrenalini.tv proudly presents Stratos Giamoukoglou from Greece. Stratos is an expert in base jumping and the organizer of this event that has been held in Zakynthos - Greece in the Summer of 2012. Stay tuned for the new event in Summer 2013. In Greece !

Η Πάτρα και η Γέφυρα του Ρίου από τον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό!

Μέσα από τα μάτια (και το twitter) του αστροναύτη Chris Hadfield!
 

Patra, at the entrance to the Gulf of Corinth, Greece. Amazing how clearly the bridge stands out against the blue.


Chris Hadfield Chris Hadfield

@Cmdr_Hadfield

Mission specialist on STS-74 and STS-100. Currently living in space aboard ISS as Flight Engineer on Expedition 34, to be Commander of Expedition 35.
------------------------
Ευχαριστούμε τον καλό μας φίλο Γιάννη Σκαρπαθιωτάκη  που μας το έστειλε!

Τρίτη, 15 Ιανουαρίου 2013

When I stand before God at the end of my life....

When I stand before God at the end of my life,
 I would hope that I would not have a single bit of talent left,
 and could say, 'I used everything you gave me'.
Erma Bombeck



Παρασκευή, 11 Ιανουαρίου 2013

ΛΑΡΝΑΚΑ - ''Ανεμόπτερο'' έθεσε σε κίνδυνο τις πτήσεις στο αεροδρόμιο - UPDATED - Κατασχέθηκε το Paratrike!

UPDATE: 12/1/13
 Τελικά είχαμε δίκιο, επρόκειτο για ένα διθέσιο Παρατράικ σαν αυτό της φωτογραφίας που παρουσιάσαμε παρακάτω, το οποίο και από ότι φαίνεται κατασχέθηκε. Οι χειριστές του -δύο Βρετανοί- συνελήφθησαν αλλά αφέθηκαν ελεύθεροι - τουλάχιστον μέχρι να ολοκληρωθεί η διαδικασία της σχετικής έρευνας.


www.ant1iwo.com
 -------------------------------
Αρχική Ανάρτηση: 11/1/13
Σημ. ιστολογίου: Μιας και το άρθρο αναφέρει τον όρο ''παρατζετ'' υποθέτω ότι επρόκειτο για διθέσιο παραμοτέρ ή ακόμα για κάποιο παρατράικ. Η φωτό παρακάτω είναι αρχείου, δική μας, μιας και το αρθρο  είχε μία με υπερελαφρό.

 
Αναστάτωση προκλήθηκε το απόγευμα στο Διεθνές Αεροδρόμιο Λάρνακας, όταν ανεμόπτερο το οποίο πιλόταραν δυο Βρετανοί πέταξε χωρίς άδεια πάνω από τον εναέριο χώρο του αεροδρομίου, θέτοντας σε κίνδυνο τις πτήσεις κατά την αναχώρηση και την άφιξη τους.

Χωρίς να έχουν εξασφαλίσει άδεια από την πολιτική αεροπορία, δύο βρετανοί ηλικίας 31 και 32 χρόνων πετούσαν ανεμόπτερο τύπου πάρατζετ, πλησίον του αεροδρομίου Λάρνακας.

 Οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας τους έκαναν σήμα για προσγείωση, ωστόσο οι δυο βρετανοί δεν συμμορφώθηκαν, και συνέχισαν την πτήση τους.

Το ανεμόπτερο τέθηκε υπό παρακολούθηση από εδάφους και ραντάρ, και προσγειώθηκε μισή ώρα αργότερα, στις 5 και 10 δηλαδή, σε ανοιχτή περιοχή κοντά στο παζαράκι της Ορόκλινης.

Οι δύο επιβαίνοντες του ανεμόπτερου επιχείρησαν ανεπιτυχώς να το κρύψουν, επί τόπου βρέθηκαν περιπολικά της αστυνομίας, ακολούθησε καταδίωξη των δύο βρετανών,  και λίγη ώρα αργότερα συνελήφθησαν.
Το διάστημα που το ανεμόπτερο πετούσε στην περιοχή του αεροδρομίου, δεν πραγματοποιούνταν ευτυχώς προγραμματισμένες πτήσεις, ωστόσο κάποιες πτήσεις έτυχαν καθυστέρησης για προληπτικούς λόγους, ενώ ο δίαυλος έκλεισε για μισή περίπου ώρα.

Οι δύο συλληφθέντες να πούμε, μένουν μόνιμα στην επαρχία Αμμοχώστου, και αύριο αναμένεται να οδηγηθούν ενώπιον επαρχιακού δικαστηρίου Λάρνακας για έκδοση διαταγμάτων κράτησης τους.
Πηγή: http://www.livenews.com.cy/

Πέμπτη, 10 Ιανουαρίου 2013

Paraglider and Tornado jet, near miss!!!

 Mία πολύ δυσάρεστη και άκρως επικίνδυνη κατάσταση για τους χειριστές τόσο του μαχητικού όσο και του παραπέντε που στην περίπτωση αυτή παίζει απλώς το ρόλο του ''sitting duck'' (καθιστής πάπιας). Πολύ προσοχή από όλους!!!

An RAF Tornado flying low in West Wales on June 21st 2009 comes too close for comfort to a Paraglider and passes within 40 metres.

FIRST BUILDING EVER JUMPED IN GREECE....!!!!

 Δεν λέω λόγια,
το ανεβάζω αφού ανέβηκε στο youtube και στο fb, κάτι μου λέει ότι δεν θα μείνει εκεί για πολύ... μαμάτο όμως!

Τετάρτη, 9 Ιανουαρίου 2013