Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Τελευταίες 5 Αναρτήσεις Paragliding And Aviation

Παρασκευή, 29 Αυγούστου 2014

Καινούργιο συμβάν μεταξύ Αλεξιπτώτου Πλαγιάς και F-16 της ΠΑ στη Θεσσαλία, ο Κίνδυνος αλλά και η Αρνητική Δημοσιότητα. Τελικά που επιτρέπεται να πετάμε?

*Αναδημοσιεύουμε το σχετικό άρθρο με την περιγραφή του συμβάντος από την σελίδα της Αερολέσχης Πύλης
Να πούμε μόνο ότι αυτό το άρθρο σήμερα αναδημοσεύεται με διάφορες παραλλαγές σχεδόν σε όλα τα μέσα. Είναι το θέμα τέτοιο που πουλάει αλλά η αρνητική δημοσιότητα που παίρνει είναι πολύ άσχημη. Aκολουθεί σημείωμα του ιστολογίου μας  προσπαθώντας να ''δούμε'' το θέμα κι από τις δύο πλευρές.
----------------------------------------------------

νέο σοβαρό αεροπορικό συμβάν με "parapente" στην ευρύτερη περιοχή της Πορτής Καρδίτσας

ΑΕΡΟΛΕΣΧΗ ΠΥΛΗΣ
Μετά από τηλεφωνική επικοινωνία του Διευθυντή ΔΑΠΕ του ΑΤΑ με τον Πρόεδρο της ΑΕΡΟΛΕΣΧΗΣ ΠΥΛΗΣ, μας έγινε γνωστό ότι σήμερα (28/8) το μεσημέρι, μαχητικό αεροσκάφος F-16 διασταυρώθηκε με αλεξίπτωτο πλαγιάς (parapente) στην περιοχή βορειοδυτικά του χωριού Πορτή Δήμου Μουζακίου Καρδίτσας και συγκεκριμένα άνωθεν του οικισμού Αγ. Δημητρίου του  ΔΔ Ροπωτού Δήμου Πύλης.
Ο κ. Πρόεδρος αφού ενημέρωσε/διαβεβαίωσε το Δντη ΔΑΠΕ ότι κανένα μέλος της ΑΕΡΟΛΕΣΧΗΣ ΠΥΛΗΣ δεν πετούσε στην περιοχή, εξέφρασε με τη σειρά του την αγωνία του ιδίου και των μελών για τις ανεξέλεγκτες πτήσεις που κατά καιρούς πραγματοποιούν στην περιοχή μερίδα Ελλήνων αλλά και αλλοδαπών αιωροπτεριστών απογειούμενων από την Πορτή ή τον Ελληνόπυργο Καρδίτσας. 

Του συμβάντος έχει ενημερωθεί και το Α.Τ. Μουζακίου το οποίο αναζητά την  ταυτότητα των "αεραθλητών".

Η ΑΕΡΟΛΕΣΧΗ ΠΥΛΗΣ έχει κατά καιρούς αναφερθεί στο θέμα των ανεξέλεγκτων πτήσεων αιωροπτεριστών στην ευρύτερη περιοχή του συμβάντος και με πρωτοβουλία της είχε τοποθετήσει στην "Απογείωση Αιωροπτερισμού Πορτής", πινακίδα με σχετικές οδηγίες και τηλέφωνα επικοινωνίας προκειμένου να ενημερώνεται άμεσα ο Έλεγχος Εναέριας Κυκλοφορίας περιοχής  για την πτητική δραστηριότητα των αεραθλητών. Δυστυχώς η συγκεκριμένη πινακίδα σε σύντομο χρονικό διάστημα εξαφανίσθηκε.

Ευχόμαστε οι "ανένταχτοι" αιωροπτεριστές-παραπεντίστες έστω την ίστατη στιγμή να κατανοήσουν τη σοβαρότητα του θέματος προκειμένου να μη θρηνήσουμε θύματα ....
---------------------------------------- 


Σημείωμα Paragliding And Aviation:
Δυστυχώς πρόκειται οπωσδήποτε για ένα δυσάρεστο συμβάν. Η ασφάλεια πτήσεων τόσο της ΠΑ όσο και η δική μας φυσικά είναι κάτι που πρέπει να κυριαρχεί συνεχώς στην σκέψη μας και στο γενικότερο πλάνο με βάση το οποίο οργανώνουμε, αξιολογούμε και τελικά επιχειρούμε την κάθε μας πτήση. 
Διάβασα αρκετές μέχρι τώρα παραφράσεις του άρθρου, η σημερινή λανθάνουσα δημοσιογραφία εννοεί να αντιγράφει τα άρθρα των άλλων προσθέτοντας από σελίδα σε σελίδα κι από κάτι ακόμα διαστρεβλώνοντας πάντα την όλη κατάσταση. Έτσι διάβασα σε άλλες σελίδες ότι πετούσαν σε -δήθεν- απαγορευμένη περιοχή και άλλα πολλά που είμαι σίγουρος ότι έχω να διαβάσω ακόμα.
Λοιπόν ας τα πάρουμε από την αρχή:
 Έγινε το συμβάν και κάπου πάνω από την Πύλη στη Θεσσαλία κάποιος χειριστής μαχητικού της ΠΑ ανέφερε -και ορθώς το ανέφερε για λόγους ασφαλείας-  ότι ήρθε σε οπτική επαφή με ένα Αλεξίπτωτο Πλαγιάς.
Ο διευθυντής Ασφαλείας Πτήσεων του Α.Τ.Α. επικοινώνησε τηλεφωνικά -και πολύ καλά έπραξε στα πλαίσια των αρμοδιοτήτων του- με τον πρόεδρο της κοντινότερης Αερολέσχης που είναι η Αερολέσχη Πύλης. 
Ο πρόεδρος ο κ Ηλίας Ντούβλης που είναι και πολύ καλός φίλος του ιστολογίου τον ενημέρωσε ότι δεν ήταν κάποιος από την Αερολέσχη Πύλης, άλλωστε η επίσημη Αερολέσχη Πύλης δεν έχει αναπτύξει δραστηριότητα Αλεξιπτωτισμού Πλαγιάς μέχρι στιγμής.
Αυτό είναι όλο το συμβάν... μέχρι στιγμής που μιλάμε τουλάχιστον.

Ωστόσο είναι τώρα η κατάλληλη ώρα για να ρίξουμε μία καλή ματιά στον κανονισμό του Αλεξιπτώτου Πλαγιάς που έχει εγκριθεί από την ΥΠΑ, έχει δημοσιευτεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και είναι από το 2006 νόμος του Ελληνικού Κράτους.

Στο άρθρο Ε (ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΣΕ ΚΑΘΟΡΙΣΜΕΝΟ ΧΩΡΟ) λοιπόν ο κανονισμός  ρητά ορίζει ότι μπορούμε να πετάμε με τα Αλεξίπτωτα Πλαγιάς αρκεί να βρισκόμαστε 10 Ναυτικά Μίλια μακρυά από Αεροδρόμια. (Φωτό επάνω)
Επίσης στο αμέσως επόμενο άρθρο να μην πετάμε σε περιοχές όπου απαγορεύεται με ΝΟΤΑΜ.

Οπότε περνάμε στο επόμενο στάδιο, ανοίγουμε το Google Earth, παίρνουμε το χάρακα και μετράμε από το κοντινότερο Αεροδρόμιο της Λάρισας έως τον Οικισμό Αγ. Δημήτριο του Δήμου Πύλης. Μετράμε 42 Ναυτικά Μίλια απόσταση. Και εφ όσον δεν υπάρχει και κάποια ΝΟΤΑΜ σε ισχύ που δεν το νομίζω, είναι παραπάνω από σαφές ότι: Παρανομία δεν υπάρχει.
Τώρα το ότι κάποιος πήγε να πετάξει σε χώρο που επιτρέπεται και καταλήγει να τον αναζητά η αστυνομία Μουζακίου, δεν μου φαίνεται και πολύ ορθό.
Αν έχει παρανομήσει εντάξει, αλλά μάλλον θα πρέπει να μας εξηγήσουν ποιος είναι ο νόμος που παραβιάστηκε. Αν όχι και η αστυνομία θέλει απλά να ενημερώσει για να βελτιωθεί το επίπεδο επικοινωνίας με την ΠΑ στο επίπεδο που περιγράφουμε παρακάτω τότε πολύ σωστά αν και η ενημέρωση ωφείλει να γίνει σε συλλογικό Αεραθλητικό επίπεδο ώστε να ενημερωθούν όλοι. Έτσι δεν είναι?


Επίσης σχετικά με το ΝΟΤΑΜ υπάρχει πρόσφατη προιστορία στην περιοχή με μεγάλη αρνητική δημοσιότητα και πάλι. Τον προηγούμενο Ιούνιο μέχρι στις αρχές Ιουλίου 2014 η ΠΑ είχε ως γνωστόν δεσμεύσει με ΝΟΤΑΜ απαγόρευσης πτήσεων σχεδόν ολόκληρη τη Θεσσαλία  για τις εκπαιδευτικές πτήσεις και την τελική φάση της άσκησης Καμπέρος που έγινε στις 3 Ιουλίου. 
Είχε γίνει και τότε παρόμοιο συμβάν ναι. Αφορούσε  όμως -αν και δεν έγινε ευρέως γνωστή η συγκεκριμένη λεπτομέρεια- αλλοδαπούς Αλεξιπτωτιστές Πλαγιάς οι οποίοι μάλιστα είχαν ενημερωθεί από τοπικούς πιλότους για το ΝΟΤΑΜ και παρόλα αυτά επέλεξαν να πετάξουν.
Η ειδοποιός διαφορά είναι αυτή. Υπήρχε ΝΟΤΑΜ τότε, και τώρα όχι.


Τότε τί ακριβώς γίνεται όμως? Γιατί επενέβει πάλι η ΠΑ? 
Παρανομία δεν υπάρχει, ας προσπαθήσουμε να προσεγγίσουμε τώρα το όλο θέμα όσο μπορούμε με τον τρόπο με τον οποίο σκέφτεται η άλλη πλευρά, δηλαδή η Π.Α.
Υπάρχει η ηθική τάξη και η νομοτελειακή εξίσωση που λέει ότι αν δεν πας εσύ να συναντήσεις πρώτος και να λύσεις το πρόβλημα τότε αργά η γρήγορα θα σε συναντήσει εκείνο.  Έτσι ωφείλει να ενεργεί η ΠΑ παιδιά και οι περισσότεροι το γνωρίζετε.
Ο κανονισμός του Αλεξιπτώτου Πλαγιάς δεν το λέει πουθενά κι έτσι δεν είναι υποχρεωτικό αλλά η ΠΑ μας έχει δώσει το δικαίωμα να παίρνουμε τηλέφωνο στους Πύργους Ελέγχου των Αεροδρομίων της και συνομιλώντας απευθείας με τους ελεγκτές -που σημειωτέον είναι εξυπηρετικότατοι- να τους ενημερώνουμε ότι θα πετάξουμε στην τάδε περιοχή μέχρι την τάδε ώρα. Έχουν γίνει άπειρες συζητήσεις πάνω σε αυτό.
 Ξέρουμε ότι δεν χρειάζεται να παίρνουμε τηλέφωνο για περιοχές με μεγάλη Αεραθλητική Δραστηριότητα οι οποίες είναι λίγο πολύ γνωστές στους χειριστές -και τους γίνεται και σχετική ενημέρωση ώστε να τις αποφεύγουν-  όπως πχ ο Κιθαιρώνας στην Βοιωτία, ή ο Ομπλός στην Πάτρα.

Είναι πολύ καλό όμως το να μιλάμε με τον Πύργο Ελέγχου της περιοχής ειδικά τις καθημερινές, όχι μόνο όταν παρατηρούμε μεγάλη κυκλοφορία (και πάμε να ''ενταχθούμε'' κι εμείς σε αυτή!), αλλά και όταν πετάμε σε κάποια σημεία που ξέρουμε από την πείρα μας ή την πείρα των ντόπιων ότι είναι σημεία διέλευσης μαχητικών. Ο κ Ηλίας Ντούβλης λέει ότι πρόκειται ακριβώς για ένα τέτοιο σημείο. Ένα ζευγάρι μαχητικά να εμφανιστεί ξαφνικά από το πουθενά, δεν χρειάζεται τίποτα άλλο. 
Είναι ακριβώς αυτό που μου είπε ο πρόεδρος της Αερολέσχης Πύλης στην επικοινωνία που είχα μαζί του... τί να το κάνω άμα είναι νόμιμοι και οι μεν και οι δε... τί να το κάνω άμα είναι νόμιμοι αλλά νεκροί...
Σκεφτείτε το και -χωρίς να τις επηρεάσετε- βάλτε έναν παράγοντα ασφαλείας επιπλέον στις πτήσεις σας.

ΥΓ. Επειδή διαπιστώνω ότι υπάρχει άγνοια όχι μόνο στους απ' έξω αλλά και στους ασχολούμενους με τον Αεραθλητισμό -και αυτό είναι μία άγνοια που δεν δικαιολογείται- εδώ μπορείτε να βρείτε και να διαβάσετε ολόκληρο τον κανονισμό του Αλεξιπτώτου Πλαγιάς οπως εγκρίθηκε από την ΥΠΑ και δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως το 2006, έχοντας γίνει από τότε νόμος του κράτους: (Απλώς ακολουθήστε τους συνδέσμους στο πάνω μέρος της σελίδας) :
----------------------------------
UPDATE
Από τον φίλο μας τον Νίκο Λόλο που είναι τοπικός πιλότος στην περιοχή πήραμε το παρακάτω μήνυμα:
Βαγγέλη δεν υπήρξε ΄''παραλίγο σοβαρό ατύχημα'' πετούσαν κάποιοι Ρώσοι και 1 Άγγλος κανένας τοπικός πιλότος (αν έχει αντίθετη εικόνα κάποιος να την πει) !!! 
Εμείς πάντα ενημερώνουμε τη Λάρισα. η Αστυνομία εμένα πήρε τηλέφωνο αν ξέρω κάτι.... δεν είναι τόσο τραγικά τα πράγματα αλλά κάποια παπαγαλάκια φρόντισαν για αρνητική δημοσιότητα (δυο ανίψια μου που θα ξεκινούσαν Οκτώβριο parapente έχουν σαλτάρει από το φόβο τους και δεν θέλουν να ξανακούσουν). 
Επίσης στις 12 το μεσημέρι οποιος ξέρει από παραπέντε δεν πάει στον Αγιο Δημήτριο...θα είναι τόσο υπήνεμος που δεν θα προλάβει να κάνει κιχ!!! 
Από την Αεροπορία είπαν στο ΑΤ Μουζακίου να μας ενημερώσουν να ενημερώνουμε πριν πετάξουμε.... τίποτα άλλο!!! και η Αστυνομία ενημέρωσε εμένα... δεν έγινε κάτι τρομερό!!!

Παρασκευή, 22 Αυγούστου 2014

Σγος Στυλιανός Κελετσέκης - Ανθσγος Κωνσταντίνος Παλαμιώτης - Ροδινή Αχαίας - 21 Χρόνια μετά...


Σήμερα συμπληρώνονται 21 χρόνια από την τραγική ημέρα που δύο χειριστές της 355ΜΤΜ, ο σμηναγός Στυλιανός Κελετσέκης και ο ανθυποσμηναγός Κωνσταντίνος Παλαμιώτης έπεσαν εν ώρα καθήκοντος, δίνοντας μάχη με τις φλόγες στη μεγάλη φωτιά της Ροδινής, στις 22 Αυγούστου 1993.
 Οι δύο αυτοί νέοι άνθρωποι χάθηκαν στην κατάσβεση της πυρκαγιάς που είχε εκδηλωθεί στην περιοχή «Χρούτσα».
 Ο Στυλιανός Κελετσέκης από την Αθήνα και ο Κωνσταντίνος Παλαμιώτης από τη Λάρισα, ήταν αντίστοιχα ο κυβερνήτης και συγκυβερνήτης του μοιραίου πυροσβεστικού αεροσκάφους CL-215 (S/N 1064), που απογειώθηκε από την 355 Μοίρα Τακτικών Μεταφορών της 112 Πτέρυγας Μάχης της Ελευσίνας, με προορισμό τη Ροδινή, όπου θα συνέδραμε στο έργο της κατάσβεσης.
 Κάτω από αδιευκρίνιστες συνθήκες το αεροσκάφος κατέπεσε, παρασύροντας στο θάνατο τους δύο αεροπόρους και βυθίζοντας στη θλίψη το πανελλήνιο.
Το δυστύχημα επίσημα αποδόθηκε σε απώλεια στήριξης λόγω κακού χειρισμού, γεγονός που δεν αποδείχτηκε ποτέ. Για όσους προλάβαμε και τους γνωρίσαμε, θα μείνουν για πάντα στην καρδιά μας. Ήταν ότι καλύτερο έχει περάσει από τη Μοίρα.. Πραγματικά διαμάντια..

*Φωτό και κείμενο μέσω  George Tsiakovis 
 355 MTM (Fire Fighting Squadron) 



CL-215 VETERAN FIGHTERS 
Στο video ο Κωστας Παλαμιώτης (1.14-1.18, 1.47-1.52)..
(Video Editing Jim Buffalonick, πλάνα Tsacko και Jim Buffalonick)..
Συμμετοχή από Monastiridis Nikos..



 Αντί υστερόγραφου...
Τους έβλεπα από την παραλία του Ρίου, κοντά στη υπήνεμη στο βοριά δυτική προβλήτα. Ένα ζευγάρι Canadair ερχόταν και ξαναερχόταν σε κύκλους των 20 περίπου λεπτών για να πάρει νερό. Εκείνοι αγωνίζονταν να σβήσουν τη φωτιά μακρυά επάνω στη Ροδινή, κι εμείς πίναμε καφέ......
 Ξαφνικά οι κύκλοι σταμάτησαν και μου φάνηκε περίεργο καθώς οι καπνοί έδειχναν ότι η φωτιά δεν είχε υποχωρήσει. Μετά από άρκετή ώρα μάθαμε τα τραγικά νέα.Το μόνο που μπορώ να τους πω τώρα είναι ένα μεγάλο ευχαριστώ.
Κι αυτό ισχύει για όλους σας που πολεμάτε κάθε καλοκαίρι εκεί ψηλά....
Βαγγέλης Αρβανίτης

Παρασκευή, 8 Αυγούστου 2014

9 - Αυγούστου 1978 - Πώς μία ασύλληπτη τραγωδία αποφεύχθηκε την τελευταία στιγμή!

Η δραματική πτήση ενός έμφορτου Boeing 747 Jumbo Jet της Ολυμπιακής Αεροπορίας με πρόβλημα στους κινητήρες αμέσως μετά την απογείωση από το Ελληνικό. Πετώντας στα όρια του STALL, στα 55 μόλις μέτρα, λίγο πάνω από τις πολυκατοικίες και τους δρόμους της Αθήνας!
Όταν το πλήρωμα έφτασε να λέει στον εαυτό του 
''σκοτώσου σαν άντρας''.

(1994) Απόσπασμα Εκπομπής / "Μία στις χίλιες" - 09-08-1978 ΟΑ411

 *Αντιγράφουμε από τις πληροφορίες του βίντεο όμως η αφήγηση του Κυβερνήτη στο βίντεο που ακολουθεί είναι ιδιαιτέρως καθηλωτική:

Στις 9-8-1978 η Ολυμπιακή Αεροπορία είχε προγραμματίσει την πτήση 411 από Αθήνα.

Αμέσως μετά την απογείωση και με τους κινητήρες να λειτουργούν στο μέγιστο της απόδοσής τους το τμήμα του στροβίλου του Νο 3 κινητήρα εξερράγη και έπεσε στο έδαφος. Κατά τη διερεύνηση που ακολούθησε αποκαλύφθηκε ότι ορισμένοι από τους αγωγούς ψύξης του στροβίλου ήταν βουλωμένοι. Αυτό είχε αποτέλεσμα να υπερθερμανθούν και να σπάσουν, προκαλώντας καταστροφή στο Νο 3 κινητήρα, με αποτέλεσμα την αποκόλληση του.

Ο ιπτάμενος μηχανικός μόλις είδε την καταστροφή του κινητήρα έκοψε τα νερά, δηλαδή έθεσε εκτός λειτουργίας το σύστημα ψεκασμού νερού σε όλους τους κινητήρες. Με την ενέργεια του αυτή, το αεροπλάνο έχασε 4500 λίμπρες από την ώση, γεγονός που επιβάρυνε την ήδη επικίνδυνη κατάσταση.
 Το αεροπλάνο πλέον πετούσε με ταχύτητα ελάχιστα υψηλότερη από αυτή που ήταν το όριο για την απώλεια στήριξης. Η πορεία που μπορούσε ο κυβερνήτης να ακολουθήσει ήταν μόνο ευθεία και οριζόντια. Κάθε άλλη ενέργεια θα είχε σαν αποτέλεσμα την πτώση του Τζάμπο 747, γιατί θα έχανε πολύτιμους κόμβους ταχύτητας.
Αναγκαστικά το τεράστιο αεροπλάνο των 335.000 κιλών πέρασε πάνω από το Ελληνικό, την Νέα Σμύρνη και την Καλλιθέα. Το αεροπλάνο πήγαινε καρφί στο όρος Αιγάλεω, με τελικό στόχο την καταστροφή του. Στις 2.05 μμ μια ελαφριά αύρα έδωσε στο Τζάμπο 747 μερικά πόδια ύψους, που σε συνδυασμό με την μείωση των καυσίμων κατάφερε με μια μικρή κλίση να αποφύγει την συντριβή του στις πλαγιές του Αιγάλεω.
Στις 2.20 μμ η προσγείωση έγινε χωρίς κανένα απρόοπτο. Μετά από έρευνα στα στοιχεία του αεροπλάνου φάνηκε ότι είχαν γίνει τροποποιήσεις στους κινητήρες, για να έχουν μεγαλύτερη ώση. Μια από τις τροποποιήσεις ήταν και στο σύστημα ψεκασμού, η βασική αιτία του αεροπορικού συμβάντος που αναφέραμε ανωτέρω.




Kι ένα ''γράμμα'' από τη Νέα Υόρκη, από έναν από τους Έλληνες επιβάτες της δραματικής πτήσης ο οποίος βρισκόταν στην πτήση 411 μαζί με την οικογένειά του: 

Γράμμα από τη Νέα Υόρκη