tag:blogger.com,1999:blog-6482474829879531709.post8274963258935983096..comments2024-01-01T23:41:32.605+02:00Comments on paragliding and aviation: Ατύχημα στο Προπαγκόσμιο Κύπελο Αλεξιπτώτου Πλαγιάς στον Εμπεσσό.. Ανανέωση Σάββατο 12:50Vangelis drflighthttp://www.blogger.com/profile/00739550167339378232noreply@blogger.comBlogger5125tag:blogger.com,1999:blog-6482474829879531709.post-28531028430456464742010-09-07T20:36:59.557+03:002010-09-07T20:36:59.557+03:00Το βίντεο της διάσωσης όπως το δημοσίευσε ο Γιάννη...Το βίντεο της διάσωσης όπως το δημοσίευσε ο Γιάννης Σκαρπαθιωτάκης : <br />http://www.youtube.com/watch?v=VNHQzdoQisM&feature=player_embedded<br /><br />Σε αυτούς εκεί επάνω που κρέμονται από ένα συρματόσχοινο πάνω από τα κατσάβραχα.. <br />και σε αυτούς εκεί μέσα που κρατάνε το ελικόπτερο ''καρφωμένο'' από πάνω για πολύ ώρα (δεν φαίνεται στο βίντεο το πόσος πραγματικά πολύς χρόνος χρειάζεται όλόκληρη αυτή η διαδικασία)..<br />στις θερμικές συνθήκες δίπλα στην πλαγιά, που όλοι τις γνωρίζουμε..<br />σε αυτούς πήγαινε το δικό μας ευχαριστώ..Vangelis drflighthttps://www.blogger.com/profile/00739550167339378232noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6482474829879531709.post-7837521431825444722010-09-04T16:37:24.861+03:002010-09-04T16:37:24.861+03:00Έχεις δίκιο στην παρατήρηση που κάνεις Γιάννη.
Θα ...Έχεις δίκιο στην παρατήρηση που κάνεις Γιάννη.<br />Θα πρέπει όμως να λάβουμε υπόψιν ότι το πρώτο ελικόπτερο από τον Άραξο έφτασε στο σημείο στις 17:00.<br />Δεν λέω ότι ήρθε νωρίς αλλά και πάλι θα πρέπει να λάβουμε υπόψιν το πόση ωρα χρειάζεται για να εκτιμηθεί η σοβαρότητα ενός τέτοιου περιστατικού και ο χρόνος για τις απαραίτητες επικοινωνίες, και ακόμα ότι έπρεπε να συντονιστεί και να μεταφέρει την ΕΜΑΚ από την Πάτρα (δεν γνωρίζω αν ήρθε το ελικόπτερο ή αν πήγε η ΕΜΑΚ εκεί περίπου 45 λεπτά απόσταση με το αυτοκίνητο).<br />Η ΠΑ -κατά τη γνώμη μου- φάνηκε πάντως ότι δεν δίστασε να διαθέσει δεύτερο πιο μεγάλο ελικόπτερο όταν είδε ότι με το ΑΒ-205 δεν μπορεί να γίνει η διάσωση (Λογικά υπολόγιζαν ότι το ελικόπτερο θα προσγειονώταν κάπου κοντά και θα μεταφερόταν εκεί ο τραυματίας με την βοήθεια της ΕΜΑΚ.)<br /><br />Και είναι αυτό το ελικόπτερο και το πλήρωμά του (δεν είναι καθόλου εύκολη ούτε χωρίς κίνδυνο αυτή η διάσωση) που έπαιξε τον τελικό καθοριστικό ρόλο γιατί αν ερχόταν η νύχτα τα πράγματα μάλλον δεν θα ήταν όπως είναι σήμερα.<br /><br />Αν μπορώ όμως να πω κάτι αυτό είναι το γιατί δεν επιλέχθηκε εξαρχής το super puma.<br />Επειδή δεν τα γνωρίζουμε όλα όμως σχετικά με το πως αντιλήφθηκαν στο Κέντρο Συντονισμού Ερευνας και Διασωσης το όλο σκηνικό, και επειδή δεν ξέρουμε καν αν υπήρχε soyper puma διαθέσιμο εκείνη τη στιγμή (έχουμε μόλις 8 κ βάλε ότι τα μισά είναι μονιμα διασκορπισμένα στα νησιά κ υπολόγισε κ κάποια σε συντήρηση) μπορεί να ήταν απασχολημένο αλλού - μην ξεχνάμε ότι η ΠΑ εχει αναλάβει και τις αεροδιακομιδές από τότε που έγιναν τα ατυχήματα με τα ελικόπτερα του ΕΚΑΒ - (κάτι που δεν ανήκει στο κανονικό έργο).<br /><br />Αυτά σε γενικές γραμμές.. ελπίζω να σε κάλυψα και βέβαια να σημειώσω ότι αν παρατηρήσεις στο κείμενό μου δεν δίνω συγχαρητήρια στην ΠΑ αλλά εκφράζουμε τις ευχαριστίες νομίζω όλης της - μικρής - ανεμοπορικής μας κοινότητας και κυρίως ως προς τα πληρώματα που κάνουν αυτήν την επικίδυνη δουλειά, ενώ εμείς κάνουμε κατ' ουσίαν το χόμπι μας.<br />Και είναι νομίζω ανθρώπινο να τους ευχαριστήσουμε και λόγω του αποτελέσματος αλλά κυρίως γιατί στη θέση αυτή του Πέτρου μπορεί να να ήμασταν όλοι μας ή να έρθουμε χτύπα ξύλο αύριο κι εγώ κι εσύ. <br />Η ΠΑ νομίζω ότι την χρειαστήκαμε και ήταν εκεί και ευτυχώς και ο Πέτρος ήταν σκληρό καρύδι.. <br /><br />Ούτε θέλω να το σκέφτομαι τι θα γινόταν αν το ατύχημα γινόταν το απόγευμα (όταν πλησιάζει δηλ. το σκοτάδι) ή αν ήταν άλλη εποχή και η μέρα ήταν πιο μικρή, αν τελικά δεν μπορούσε για ένα σωρό λόγους να διατεθεί μεγαλύτερο ελικόπτερο(πχ την επόμενη μέρα ακριβώς έγινε το τραγικό δυστύχημα με τα F-16 στην Κρήτη) ή αν απλώς είμασταν 8-9 χρόνια πίσω γύρω στο 2002 και τα Super Puma και οι τεχνικές ανόδου στο ελικόπτερο του τραυματία ακινητοποιημένου μέσα στο φορείο, απλά δεν υπήρχαν. <br />Χρειάστηκαν πάρα πολλά χρόνια εξάσκηση για να γίνουν επιχειρησιακές αυτές οι δύσκολες τεχνικές, αφ ότου παραλήφθησαν τότε τα πρώτα τεσσερα σύγχρονα ελικόπτερα.Vangelis drflighthttps://www.blogger.com/profile/00739550167339378232noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6482474829879531709.post-30573442700090354992010-09-04T13:38:03.533+03:002010-09-04T13:38:03.533+03:00Και απο εμενα τα συγχαρητηρια στους συναθλητες μας...Και απο εμενα τα συγχαρητηρια στους συναθλητες μας που απο την πρωτη στιγμη,με ρισκο της σωματικης τους ακαιρεοτητας,προσγειωθηκαν σε ενα πολυ δυσκολο σημειο για να βρεθουν κοντα στον συναθλητη μας.<br />Δεν θα πω ομως και το ιδιο για την πολεμικη αεροπορια.Ο πετρος χτυπησε στις 13,30 και το ελικοπτερο τον πηρε απο το βουνο λιγο μετα τις 18,30.Δεν καταλαβαινω για πιο λογο δινετε συγχαρητηρια?Αυτη ειναι η περιθαλψη και η αμεσοτητα που θελουμε στα περιστατικα που συμβαινουν στο βουνο?Ο πετρος σημερα ζει απλα επιδη ηταν τυχερος,και οχι χαρη στη αερομεταφορα που εκανε πανω απο 5 ωρες.Αν ειχε πιο σοβαρο χτυπημα θα ειχε ξεψυχησει στα χερια των συναθλητων του.<br />κατσανδρεδακης Γιαννης.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6482474829879531709.post-61914760042740088162010-08-28T10:58:45.360+03:002010-08-28T10:58:45.360+03:00Κατ' αρχάς να σε ευχαριστήσουμε ιδιαίτερα για ...Κατ' αρχάς να σε ευχαριστήσουμε ιδιαίτερα για το σχόλιο..<br />Ο ένας εκ των τριών που με μεγάλο προσωπικό ρίσκο προσγειώθηκαν σε τόσο απόκρημνο σημείο είναι ο συναθλητής μας Ανδρέας Γαζής από την Λέσχη Αλεξιπτώτου της Άμφισσας.<br />Οι άλλοι δύο είναι ξένοι πιλότοι -καθώς ο αγώνας είχε πάνω από τριάντα ξένες συμμετοχές- για τους οποίους ευελπιστώ ότι η διοργάνωση ή οι υπόλοιποι συμμετέχοντες θα μας ενημερώσουν για τις εθνικότητες και βέβαια και για τα ονόματα.<br />Αξίζουν και οι τρεις τους πολλά και τουλάχιστον για τον Ανδρέα που τον γνωρίζω έχει κερδίσει προ πολλού την εκτίμηση και το θαυμασμό όλων<br />Να ευχαριστήσουμε από καρδιάς και από εδώ όλες τις εμπλεκόμενες υπηρεσίες που συμμετείχαν με τόσο καταλυτικό τρόπο στην διάσωση του συναθλητή μας.<br />Και πάλι ευχαριστούμε πολύ για την πληροφόρηση και για το σχόλιο.Vangelis drflighthttps://www.blogger.com/profile/00739550167339378232noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6482474829879531709.post-8799769972253852212010-08-28T09:57:17.982+03:002010-08-28T09:57:17.982+03:00O Aθλητής ( σύμφωνα με συναθλητή του ) έκανε κάποι...O Aθλητής ( σύμφωνα με συναθλητή του ) έκανε κάποιο λάθος χειρισμό , με αποτελέσμα να πλησιάσει τον βράχο και τα ανοδικά ρεύματα να τον ρίξουν στην πλαγιά .Το σημείο ήταν απόκρημνο και περίπου 200 μέτρα από την κορυφή (1581 μ. υψόμετρο) .<br />Αμέσως 3 συναθλητές του προσγειώθηκαν κοντά .Δύο από αυτούς βρέθηκαν κοντά του σε λίγα λεπτά και με ενδοσυννενόησση τον παρακολουθούσαν όλοι οι υπόλοιποι .<br />Το ατύχημα σημεώθηκε στις 13:30 .Το ελικόπτερο από τον Άραξο με την Ε.Μ.Α.Κ. Πάτρας προσγειώθηκε στις 17:00 και ομάδα τον προσέγγισε από κάτω προς τα πάνω.Διαπιστώθηκε πως δεν ήταν σε θέση να μετακινηθεί και κλήθηκε το Σούπερ Πούμα που στις 19:43 τον ανέσυρε με συρματόσχοινο .<br />Αν και πολύ μακρινή και απόκρυμνη η περιοχή του βουνού στο Περδικάκι , βρέθηκαν από νωρίς οι υπεύθυνοι του αγώνα ,πυροσβεστικό περίπολο της Εμπεσσού , το ασθενοφόρο του αγώνα ,αστυνομικό περίπολο ,περίπολο πυροσβεστικό από την Αμφιλοχία και αργότερα και η Δασική υπηρεσία .Η εξέλιξη του περιστατικού ,είχε κομβικό σημείο την άμιλα και την υπερπροσπάθεια των συναθλητών του , που του παρείχαν τις πρώτες βοήθειες , νερό , τηλέφωνο και κουράγιο .<br />Τα ειλικρινά συγχαρητήρια για το ήθος και το ρίσκο των συναθλητών του .<br />(Εργαζόμενος κατά σύμπτωση στη περιοχή )Anonymousnoreply@blogger.com