Σελίδες

Πέμπτη 30 Ιουνίου 2016

Δημήτριος Καμπέρος - Ένας "κουζουλός" που έγραψε ιστορία!!!


Όλοι νομίζω ότι το έχουμε ακούσει  αυτό το παρατσούκλι.
Η λέξη αυτή καθαυτή παράχθηκε όταν στο όνομα ενός πρωτοπόρου της Ελληνικής Αεροπορίας του Δημήτριου Καμπέρου κόλλησε και το ''τρελός'' και έγινε ''Τρελοκαμπέρος'' κ ''Τρελοκαμπέρω''.
Προσπαθώ να φανταστώ τι περίπου θα έκανε στον αέρα για να τον χαρακτηρίσουν έτσι και η λέξη να μείνει και να χρησιμοποιείται ως και τις ημέρες μας..

κλικάρετε στην εικόνα για να την διαβάσετε

Δημήτριος Καμπέρος - Ένας "κουζουλός" που έγραψε ιστορία!!!

Σαν σήμερα 30 Ιουνίου του 1912:
Ο αεροπόρος Υπολοχαγός Δημήτριος Καμπέρος με το μετασκευασμένο από τον ίδιο υδροπλάνο Henry Farman «Δαίδαλος», στο πλαίσιο των δοκιμών, πραγματοποίησε πτήση από το Φάληρο στην Ύδρα, την οποία παρακολούθησε το αντιτορπιλικό «Νίκη». Κατά την επιστροφή στο Φάληρο κατέρριψε το παγκόσμιο ρεκόρ ταχύτητας υδροπλάνου (110 χλμ/ώρα), παρά τις αντίξοες καιρικές συνθήκες!!!!

Δ. Καμπέρος, ο Υδραίος πρωτοπόρος πιλότος
Ο Δημήτριος Καμπέρος (1883-1942) που η καταγωγή του ήταν από την Ύδρα, υπήρξε από τους πρωτοπόρους της Πολεμικής Αεροπορίας στην Ελλάδα. Στις 13 Μαϊου 1912 πραγματοποιεί την πρώτη πτήση με στρατιωτικό αεροπλάνο στην Ελλάδα, ενώ τον Ιούνιο του ίδιου έτους αφού τροποποιήθηκε το αεροσκάφος του σε υδροπλάνο, έσπασε το τότε παγκόσμιο όριο ταχύτητας των 110 χιλιομέτρων την ώρα. Στις 11 Οκτωβρίου 1912 εκτέλεσε την πρώτη του αναγνωριστική αποστολή κατά την έναρξη του Α” Βαλκανικού Πολέμου
Ο Δημήτριος Καμπέρος ήταν πράγματι παράτολμος άνθρωπος. Από πειραιώτικη οικογένεια υδραίικης καταγωγής, ήταν ένας από τους έξι πρώτους Έλληνες αεροπόρους· διακρινόταν για τους επικίνδυνους ελιγμούς του και ίσως για τον απρόβλεπτο χαρακτήρα του, αφού ακόμα και στην παρθενική επίδειξη τον Μάιο του 1912 δεν δίστασε να κάνει επεισόδιο μπροστά στον πρωθυπουργό Βενιζέλο επειδή άλλος αεροπόρος, ο Αργυρόπουλος, τον είχε παρενοχλήσει στην πτήση και δεν τον άφησε να κάνει τους ελιγμούς που ήθελε. Ο Καμπέρος πολέμησε στους βαλκανικούς, ύστερα μετατάχθηκε στην Αεροπορία, αργότερα έγινε υποδιοικητής και διοικητής της Σχολής Ικάρων. Όλον αυτό τον καιρό εξακολουθούσε τις παράτολμες επιδείξεις, μέχρι και σε μεγάλη σχετικά ηλικία. Τον Ιούλιο του 1934, λίγο πριν αποχωρήσει από την ενεργό δράση, έκανε μια αξέχαστη «αντεπίδειξη», με αεροπλάνο Ε9 Αβρό των 180 ίππων, ως απάντηση στην επίδειξη που είχαν πραγματοποιήσει, με περίτεχνες ακροβασίες, Άγγλοι αεροπόροι. Από το ρεπορτάζ της εποχής: Μεταξύ των άλλων ο κ. Καμπέρος έκαμεν επανειλημμένως κατακορύφως το σχήμα οκτώ, ανόρθωσιν και ανάποδο λούπινγκ, λούπινγκ με βραδείαν περιστροφήν και σπινάρισμα καθώς και πτήσιν ανάστροφον. Η εφημερίδα σημειώνει ότι τέτοιους ελιγμούς μόνο ο Γάλλος Ντετρουαγιέ είχε κατορθώσει, αλλά με πολύ ισχυρότερο αεροπλάνο (των 500 ίππων).

(c) anaxaitisi.gr


ΤΟ ΠΕΤΑΓΜΑ ΤΟΥ ΚΑΜΠΕΡΟΥ
Στις 24 Ιουλίου του 1912, πέρασε πάνω από τον Πόρο, με το υδροπλάνο του «Δαίδαλος», κατευθυνόμενος για την Ύδρα, ο θρυλικός αεροπόρος, ο υπολοχαγός Δημήτριος Καμπέρος. Τότε τα βλέμματα όλων των Ποριωτών, που έβλεπαν για πρώτη φορά αεροπλάνο το παρακολουθούσαν με δέος ως που χάθηκε πάνω από το Λεμονοδάσος, το Καραπολίτι, και το Σκύλλαιο (Τσελεβίνια). Για πολλές ώρες μετά, αυτό είχαν σαν θέμα συζήτησης. Την άλλη μέρα, 25 Ιουλίου, το τηλεγραφείο του Πόρου πήρε το τηλεγράφημα:
« Αντιπλοίαρχον Ματθαιόπουλον, Κυβερνήτην αντιτορπιλικού «Νίκη».
«Έφτασα καλώς. Ευχαριστώ δια την συνεργασίαν.
Δ. Καμπέρος, Ύδρα».
Επιπλέον το αντιτορπιλικό «Νίκη» παρακολουθούσε τον παράτολμο Υδραίο αεροπόρο και ανέφερε στην κυβέρνηση το κατόρθωμα του Καμπέρου.
Λόγω των ριψοκίνδυνων πτήσεών του, του δόθηκε το παρατσούκλι «Τρελοκαμπέρος», το οποίο αργότερα έγινε λαϊκή έκφραση που δηλώνει αλλόκοτη συμπεριφορά. Η προσφώνηση πέρασε στη λαϊκή γλώσσα με επανανάλυση της κλητικής Τρελοκαμπέρο σε ονομαστική θηλυκού (τρελοκαμπέρω) για σκωπτικό χαρακτηρισμό γυναικών.

Τρίτη 28 Ιουνίου 2016

Γιαγιά οι Άγγελοι έχουν φτερά ?

* το κείμενο αυτό είναι αγνώστου συγγραφέα..





Γιαγιά οι Άγγελοι έχουν φτερά ?


*Το Σάββατο, 12/7/2008, πηγαίνοντας για μπάνιο, στη Σκύρο, βρέθηκα μπροστά σε μιά εξαιρετικά δυσάρεστη έκπληξη, διαπιστώνοντας οτι το σύννεφο στο βάθος δεν ήταν ακριβώς σύννεφο, αλλά πυκνός καπνός.Ηταν καπνός από μεγάλη φωτιά στο πευκοδάσος που κάλυπτε το βόρειο κομμάτι του μικρού νησιού. Και ήταν μεγάλη η φωτιά γιατί λίγα λεπτά αργότερα, μόλις βρέθηκα στην αμμουδιά της Καλαμίτσας, είδα τα πυροσβεστικά Canadair CL-415 να κατεβαίνουν στη θάλασσα γι' ανεφοδιασμό, και ήταν επτά (από τα 10 που διαθέτουμε!!!).
Αν και είχαν αρχίσει νωρίτερα τις ρίψεις, να μιλήσω μόνο γι' αυτό που είδα: Με τα μάτια μου, λοιπόν, τα έβλεπα, εξήμισι ώρες, να πηγαινοέρχονται σε κύκλους χτυπώντας το θηρίο που είχε ξυπνήσει απ' το πρωί και κατάτρωγε το δάσος

Σάββατο 18 Ιουνίου 2016

Υποσμηναγός (Ι) Νικόλαος Σιαλμάς (18-6-1992), Πέρασαν 24 ολόκληρα χρόνια. Σαν σήμερα..

Δεν ξεχάστηκες......  
Έφυγες, ''αιχμαλωτίζοντας σε εικονικά τετράγωνα κουκίδες ξένες..''
 *(βλέπε στα σχόλια)


**Πρώτο αίμα...


ΑΛΗΘΕΙΑ, θυμάστε τί κάνατε στις 9:17 π.μ. στις 18 Ιουνίου 1992; Θα μου πείτε: ζητάς πολλά. Έχει περάσει άλλωστε ένας ολόκληρος μήνας. Εξάλλου τί σημασία μπορεί να έχει; Μόνο συγκριτική, μια και ότι και να κάνατε εκείνο το πρωινό του Ιουνίου, αποκλείεται να ήταν σπουδαιότερο απ' ότι έκανε ο υποσμηναγός Νικόλαος A. Σιαλμάς.

Παρασκευή 3 Ιουνίου 2016

Paragliding Water Landing - Προσγείωση Στο Νερό ...

 Όπως κάθε χρόνο αναδημοσιεύουμε αυτό το κειμενάκι.. 
Για να (ξανα) θυμόμαστε ένα δυο πράγματα 
πριν ξεκινήσουν οι παραλιακές πτήσεις..
 
Πτήση στο Διακοπτό - pilot:DrFlight- photo:Δημήτρης ''Διακοφταίος''

Προσγείωση στο νερό..

Αυτό το κειμενάκι στα αγγλικά φτιάχτηκε πριν μερικά χρόνια σαν μια ανακοίνωση, για να προειδοποιήσει για τους κινδύνους τους ξένους και όχι μόνο πιλότους που έρχονται και πετούν κάθε χρόνο, μόνοι τους ή οργανωμένοι σε γκρουπ, στην πολύ όμορφη περιοχή της παραλίας της Πούντας, στην Τράπεζα Διακοφτού.
          Αφορμή στάθηκε το τραγικό γεγονός του πνιγμού ενός Αυστριακού πιλότου, μέλους ενός μεγάλου γκρουπ που επισκέπτεται κάθε χρόνο την ευρύτερη περιοχή, ο οποίος πετούσε για ώρες σε μεγάλο ύψος, απομακρύνθηκε από την ακτή περίπου στο μέσον του κόλπου της Πούντας και λόγω του τοπικού βορειανατολικού ανέμου που τον κόντραρε -όταν τελικά το αποφάσισε- δεν κατάφερε να επιστρέψει στην ακτή.

Μέχρι τότε ούτε εμείς οι ίδιοι - αν και παίρναμε πάντα μέτρα ασφαλείας και ποτέ δεν είχαμε συμβάν - δεν είχαμε συνειδητοποιήσει πόσο πολύ επικίνδυνη είναι μια πιθανή προσθαλάσσωση και ποιες διαδικασίες χρειάζεται με πολύ ψυχραιμία να ακολουθηθούν σε μια απευκταία περίπτωση αναγκαστικής προσγείωσης στο νερό.

Ποιά μέτρα ασφαλείας παίρναμε?

Απλά προσέχαμε ο ένας τον άλλον και συμβουλευόμαστε πάντα -ΠΑΝΤΑ- τα παιδιά που ζουν και πετούν τακτικά στην περιοχή και γνωρίζουν την συμπεριφορά του τοπικού μικροκλίματος η οποία είναι λίγο ''tricky'' όταν ο άνεμος έρχεται από το βουνό (ανατολικός = δυνατός καταβάτης στην συγκεκριμένη παραλιακή προσγείωση)
Τα τελευταία χρόνια προτιμούμε να πηγαίνουμε για προσγείωση στο λιμάνι του Διακοπτού με τον συγκεκριμένο άνεμο. Δεν προσγειωνόμαστε δίπλα στις ομπρέλες μας και στους φίλους μας, είναι λίγο πιο μακρυά, αλλά είναι πανέμορφη διαδρομή και πάνω απ΄όλα προσγειωνόμαστε ασφαλείς).
 
Αφού το καλοκαιράκι είναι προ των πυλών και οι πτήσεις στις παραλίες έχουν ήδη ξεκινήσει, ας τα ξαναθυμηθούμε: