Σελίδες

Δευτέρα 13 Απριλίου 2009

Κάτι κινείται στον χώρο του Αεραθλητισμού

Και του αεροπορικού τουρισμού
3/4/2009
Κοινή συνέντευξη τύπου υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών κ.Ευρυπίδη Στυλιανίδη και υπουργού Τουριστικής Ανάπτυξης κ. Κώστα Μαρκόπουλου
Ολόκληρη το κείμενο βρίσκεται εδώ
Αλλά επειδή είναι μεγάλο επιλέχθηκαν τα πιο σημαντικά αποσπάσματα:


''Ε. ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ: Καλή σας μέρα, σήμερα η επικοινωνία μας θα είναι ολίγον μονοθεματική, αλλά εξαιρετικά σημαντική.
Θέλω να σας καλωσορίσω στη σημερινή συνέντευξη Τύπου, να ευχαριστήσω εκ μέρους και του Μιχάλη Μπεκίρη το συνάδελφό μας Κώστα Μαρκόπουλο, τον Υπουργό Τουρισμού και να πω ότι εγκαινιάζουμε μια νέα εποχή συλλογικής δράσης και συνεργασίας μεταξύ των δύο Υπουργείων και μάλιστα στη μέση μιας σφοδρής διεθνούς οικονομικής κρίσης, προκειμένου αθροίζοντας τις προσπάθειές μας να μπορέσουμε να αντιμετωπίσουμε τις οποιεσδήποτε επιπτώσεις θα έχει η κρίση αυτή πάνω στην εθνική οικονομία και κυρίως πάνω στο ευαίσθητο κομμάτι του τουρισμού.
Είχαμε μία συνεργασία που την προετοιμάζουμε εδώ και καιρό και σήμερα είμαστε στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσουμε μία σειρά από μέτρα τα οποία έχουν να κάνουν και με την αρμοδιότητα, με το πεδίο ευθύνης του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών. Και πιστεύουμε ότι σε αυτή τη δύσκολη για τον τουρισμό μας στιγμή, μπορούν να βοηθήσουν ώστε να ελαχιστοποιήσουμε τις οποιεσδήποτε αρνητικές συνέπειες και να στηρίξουμε την ελληνική αγορά.
-Το πρώτο και το πιο σημαντικό που έχουμε να σας πούμε είναι ότι αποφασίσαμε να αναστείλουμε την είσπραξη των χρημάτων τα οποία πληρώνει ως τέλη χρήσεως αεροδρομίου κάθε αεροπλάνο που μεταφέρει τουρίστες στην Ελλάδα. Το μέτρο αφορά βεβαίως τα περιφερειακά αεροδρόμια.
(..................................................)
-Ένα τρίτο σημείο και ένα τέταρτο, που είναι πιο στρατηγικά σημεία αυτά: Έχουμε ξεκινήσει και προετοιμάζουμε με την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας μέτρα για την ανάπτυξη του αεραθλητισμού στη χώρα μας, συγκεκριμένα των υπερελαφρών αεροσκαφών, του αλεξιπτωτισμού, της ανεμοπορίας, των αιωροπτέρων, των αλεξίπτωτων πλαγιάς και του αερομοντελισμού.
Όλα αυτά τα σπορ, που μέχρι τώρα δεν ήταν τόσο διαδεδομένα στη χώρα μας, απευθύνονται σε ένα συγκεκριμένο είδος θεματικού τουρισμού και μπορούν -εφόσον αναπτυχθούν οι κατάλληλες αερολέσχες και οι απαραίτητες υποδομές, να προσελκύσουν ένα σημαντικό τμήμα ειδικού τουρισμού, που πιστεύουμε ότι μπορεί να βοηθήσει στην ανάπτυξη διαφόρων περιοχών της Ελλάδος.
Άλλωστε και ο καιρός, αλλά και η μορφολογία του εδάφους της χώρας μας, διευκολύνουν την ανάπτυξη τέτοιου είδους δραστηριοτήτων.
(.................................................)
Κ. ΜΑΡΚΟΠΟΥΛΟΣ: Να ευχαριστήσω την Πολιτική Ηγεσία του Υπουργείου Μεταφορών για τη φιλοξενία και για την υλοποίηση στην πράξη της συνεργασίας των δύο Υπουργείων και της απόδειξης ότι οι συναρμοδιότητες και στον τομέα του τουρισμού, αλλά και σε άλλους τομείς που υπάρχουν μεταξύ των Υπουργείων, είναι η κινητροδότηση για μας για τη συνεργασία μας.
Νομίζω ότι αυτό το οποίο γίνεται σήμερα δείχνει ότι υπάρχει στρατηγικός σχεδιασμός σε όλα τα επίπεδα της κυβερνητικής πολιτικής και ασφαλώς και στον τουρισμό. Μετά από διερεύνηση της αγοράς, μετά από ειλικρινείς συζητήσεις μεταξύ των δύο Πολιτικών Ηγεσιών, αποφασίσαμε, όπως ακούσατε, την αναστολή, τον μηδενισμό ουσιαστικά των τελών των περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας για το εξάμηνο Απριλίου-Σεπτεμβρίου.
(...............................................)
Ο αεραθλητισμός τον οποίον ανακοίνωσε ο αγαπητός συνάδελφος, ο κ. Στυλιανίδης, με όλες του τις υποκατηγορίες, είναι ένα πολύ μεγάλο όπλο για μια ιδιαίτερη ομάδα ανθρώπων, που μας δίνει τη δυνατότητα να εκμεταλλευτούμε τα πάρα πολλά μικρά αεροδρόμια τα οποία έχουμε στη χώρα και να ικανοποιήσουμε αιτήματα που έχουμε από ολόκληρο τον κόσμο.
Αυτό διότι η πίστα του Αιγαίου, τα νησιά και τα αεροδρόμια, και οι καιρικές συνθήκες, είναι ένας σύμμαχος για μας τον οποίον οφείλουμε να εξαντλήσουμε ως προς τη χρησιμότητά του και την εκμετάλλευσή του και γενικότερα τολμώ να πω ότι με αυτόν τον τρόπο δημιουργούνται συνθήκες αυξημένου τουριστικού ρεύματος και εναλλακτικών μορφών τουρισμού.
Και επίσης το τελευταίο για το οποίο ιδιαίτερα χαίρoμαι, για τη Γενική Αεροπορία, καταλαβαίνετε τι σημαίνει για την Ελλάδα. Αρχίζει και την βάζει σιγά-σιγά με την υλοποίησή του και σε μία άλλη ταχύτητα υψηλού οικονομικού επιπέδου τουρισμού και να υλοποιηθεί αυτό το οποίο ζητάμε όλα αυτά τα χρόνια.
Είναι πολύ σοβαρά βήματα αυτά, είναι βήματα τα οποία θα τα ακολουθήσουμε μαζί στη λεπτομέρειά τους, θα τα υλοποιήσουμε μέχρι το τέλος με απόλυτη συνεργασία, γιατί είμαστε συνεπιβάτες στο ίδιο πλοίο. Ευχαριστώ.
ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ
(............................................)
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Θα πάρετε συγκεκριμένα μέτρα που σχετίζονται με την ανάπτυξη των αεροδρομίων γενικής αεροπορίας για ''Learjets''; Και επίσης δεδομένου του ότι βρισκόμαστε ήδη στον Απρίλιο και ουσιαστικά και η διαφήμιση τρέχει και τα τουριστικά πακέτα τρέχουν, αυτά δε θα έπρεπε να έχουν γίνει κι όχι μόνο για τα ''Learjets'' κατ΄ ανάγκην αλλά και για τα υπόλοιπα πιο έγκαιρα, ώστε να προλάβει αυτό το πράγμα να προωθηθεί προς τα έξω;
Ε. ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ: Σας εξήγησα όταν το παρουσίασα ότι αυτό είναι μία στρατηγική προσέγγιση και δεν αφορά τα έκτακτα μέτρα για τη φετινή τουριστική κίνηση. Είναι μία συζήτηση που ωρίμασε σε συνεργασία με την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, στοχεύει να αξιοποιήσει διάφορα παροπλισμένα αεροδρόμια της επαρχίας ή παλιά στρατιωτικά αεροδρόμια, ή να δημιουργήσει σε ορισμένες περιοχές που επιδέχονται κάτι τέτοιο καινούριο, με όλες τις προδιαγραφές που πρέπει να έχει ένα αεροδρόμιο που είναι σχεδιασμένο για να φιλοξενήσει αεροπλάνα πολυτελείας - '''Learjets''.
Είναι ένα πλάνο το οποίο είναι καινοτόμο για τη χώρα μας και πιστεύω ότι μπορεί να είναι εξαιρετικά ελπιδοφόρο αυτό το σχέδιο εάν στοχεύσει επιτηδευμένα σε αυτήν την ομάδα τουριστών, δηλαδή στον τουρισμό πολυτελείας.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Υπάρχουν χρονοδιαγράμματα όμως; Δηλαδή υπάρχει ένα συγκεκριμένο πλάνο ή σχέδιο αυτή τη στιγμή;
Ε. ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ: Αυτή τη στιγμή ετοιμάζονται ένα-δύο πιλοτικά τέτοια αεροδρόμια. Κατ΄ αρχήν ετοιμάζεται η μελέτη από την ΥΠΑ, η οποία προσδιορίζει ή πρέπει να συμπεριλαμβάνει ένα τέτοιο αεροδρόμιο, για να είναι ελκυστικό ως προορισμός στον πελάτη αυτού του είδους.
Και στη συνέχεια, θα προσπαθήσουμε να «χτυπήσουμε» περιοχές σε όλες τις περιφέρειες της χώρας. Δηλαδή τα πρώτα τέσσερα-πέντε να γίνουν διάσπαρτα στον βορειοελλαδικό χώρο, στην Κρήτη, στην Πελοπόννησο, στην Ήπειρο, στη Θεσσαλία, δηλαδή να υπάρχει μία διακτίνωση ώστε να επιτρέπεται και η μετακίνηση των επισκεπτών εντός Ελλάδος.
Θα σας παρουσιάσουμε αναλυτικά τον σχεδιασμό αυτόν, μόλις ολοκληρωθεί η μελέτη η οποία έχει ξεκινήσει. Απλά σας ανέφερα τώρα το σκεπτικό του σχεδιασμού, για να δείτε ότι προσπαθούμε να μπούμε και σε μία νέα κατεύθυνση. ''
Υποσημείωση ιστολογίου: Φαίνεται πως μετά την πενία που επικράτησε τα τελευταία μεταολυμπιακά χρόνια κάτι αρχίζει να κινείται στο χώρο και μάλιστα σε μια σωστή κατεύθυνση. Είναι πολλά χρόνια τώρα που τα αεραθλητικά σωματεία μας -τουλάχιστον του παραπέντε για το οποίο είμαι σε θέση να γνωρίζω - έχουν εγκαταλειφθεί στην τύχη τους και προσπαθούν να βελτιώσουν τις υποδομές τους διενεργώντας εράνους ή κάνουν αγώνες με τη βοήθεια δυσεύρετων χορηγών. Και όμως χάρη σε αυτή τη δραστηριότητα έχουμε καταφέρει να αναπτύξουμε έναν αξιόλογο εναλλακτικό τουρισμό με μεγάλα γκρουπ παραπεντάδων οργανωμένων από ξένες σχολές να έρχονται στη χώρα την περίοδο Μαρτίου - Οκτωβρίου, εκμεταλευόμενοι αυτή την υποδομή, και να διαμένουν πολλές φορές δέκα και δεκαπέντε μέρες σε ξενοδοχεία μιας ευρύτερης περιοχής, τριγυρνώντας με τα λεωφορειάκια τους και πετώντας σε διαφορετικές τοποθεσίες, οι οποίες συνήθως είναι και δυσπρόσιτες από άλλες μορφές επισκεπτών. Είναι αυτός ακριβώς ο διαφορετικός τουρισμός ή τουλάχιστον ένα κομμάτι του.
Ωστόσο το Υπουργείο Αθλητισμού στο οποίο -μην το ξεχνάμε - υπαγόμαστε τα τελευταία χρόνια έχει πάψει μετά την Ολυμπιάδα να βοηθά και χρειάζεται και μια επανεκίννηση της προσπάθειας και προς τα εκεί. Αλλιώς δεν ξέρω αν το υπουργείο τουρισμού, αν αποταθούμε σε αυτό, μπορέσει με κάποιους τρόπους να μας βοηθήσει.
---------------------------
Φωτο ιστολογίου: Χάρτης Ελλάδος από το γερμανικό site paragliding365 με σημειωμένες τις κυριώτερες Ελληνικές απογειώσεις Αλεξιπτώτου Πλαγιάς. Μπορείτε να δείτε το πλήθος των πληροφοριών που προσφέρονται για κάθε μία από αυτές πατώντας εδώ.
Ευχαριστούμε θερμά για το ενημερωτικό email τους Δημήτρη 'Διακοφτέο' και Κώστα Πικρό.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Πείτε το εδώ..!: