Αφορμή για την παρακάτω ανάρτηση υπήρξαν τα πολύ ενδιαφέροντα σχόλια του κ, Κυριάκου Σιδηρόπουλου, πτυχιούχου ιπτάμενου διασώστη των αεροδιακομιδών του ΕΚΑΒ, στο άρθρο μας με τίτλο: Η άγνωστη ιστορία των Ελληνικών Piaggio P-180 Avanti Medevac του ΕΚΑΒ.. και ειδικά το παρακάτω το οποίο μεταφέρουμε και εδώ:
Ακολουθεί η περιγραφή του ατυχήματος όπως δημοσιεύτηκε τότε στην σελίδα της Λέσχης Αλεξιπτώτου Πλαγιάς της Πάτρας...Να πούμε μόνο εν συντομία ότι η συγκεκριμένη μέρα ήταν free flight -προπόνησης ουσιαστικά- καθώς ο αγώνας θα άρχιζε επίσημα την επομένη, καθώς και ότι ελάχιστες πτήσεις πραγματοποιήθηκαν λόγω του πολύ δυνατού βορειανατολικού ανέμου (μελτέμι) που έπνεε και που ήταν 90 μοίρες πλάγιος (από δεξιά) στην παλιά πολύ μικρή απογείωση όπως κοιτάμε από τις κεραίες προς τα Καλάβρυτα.
''..... Μετά από αρκετή ώρα ετοιμάστηκε να τον ακολουθήσει και ένας πιλότος από τη Γαλλική αποστολή.
Δυστυχώς ο Γάλλος πιλότος στάθηκε άτυχος καθώς φουσκώνοντας την πτέρυγα του αυτή έκλεισε από την αριστερή υπήνεμη πλευρά της κατά ένα ποσοστό περίπου 40%. Ο πιλότος από υπερεμπιστοσύνη μάλλον προτίμησε να απογειωθεί και κατόπιν να επαναφέρει την πτέρυγα πράγμα που όμως στάθηκε αδύνατον αφού αυτή φάνηκε να κλειδώνει και να στρέφει αριστερά υποβοηθούμενη και από τον δυνατό πλάγιο άνεμο που σε εκείνο το σημείο συμπιεζόταν. Μη έχοντας άλλη επιλογή ο Γάλλος πιλότος όταν είδε ότι κατευθυνόταν ανεξέλεγκτα και με ταχύτητα στην πλαγιά στόλαρε και την δεξιά πλευρά της πτέρυγας και έπεσε με το πόδι και τη προστασία του καθίσματος στο πετρώδες έδαφος.
Λόγω της σοβαρότητας του περιστατικού, όπως εκτιμήθηκε αρχικά, και λόγω έλλειψης ασθενοφόρου και γιατρού στην απογείωση επειδή η μέρα ήταν free flight σύμφωνα με τους οργανωτές, η διοργάνωση αποφάσισε να καλέσει ελικόπτερο από την Ελευσίνα καθώς το ελικόπτερο που θα ήταν δεσμευμένο για τον αγώνα θα ήταν διαθέσιμο από την Κυριακή. Ευτυχώς η επέμβαση του γιατρού της Γαλλικής ομάδας με τη συνδρομή και των διασωστών του Ερυθρού Σταυρού, αποδείχτηκε καταλυτική.
Το ατύχημα έγινε γύρω στις δύο και μισή και το ελικόπτερο Super Puma της 358 Μοίρας Έρευνας και Διάσωσης (σημείωση ιστολογίου: τώρα ανήκουν στην 384 ΜΕΔ.) έφτασε και προσγειώθηκε εντυπωσιακά στη Βελιά γύρω στις τέσσερις και κάτι. Πάρα πολύ καλή και μεθοδική η δουλειά των γιατρών του ΕΚΑΒ που μετέφερε το ελικόπτερο. Αργότερα έγινε γνωστό από τη διοργάνωση ότι ο τραυματίας είχε ένα μικρό τραύμα στον αστράγαλο αλλά ευτυχώς μόνο μώλωπες στη μέση. ....""
*Περισσότερα μπορείτε να δείτε στην σελίδα του αγώνα σε μια εξαιρετική για τα παραπεντίστικα δεδομένα της εποχής κάλυψη του αγώνα από τη Λέσχη της Πάτρας:
* Κείμενα Λέσχης το 2003: Bαγγέλης Αρβανίτης
- Πολύ σωστές οι παρατηρήσεις σας και δεν είχα σκοπό να επανέλθω, αλλά με συγκινήσατε πραγματικά, αναφερόμενος στα Καλάβρυτα, γιατί εγώ ήμουν αυτός που παρέλαβα τον Γάλλο τραυματία. Τα συγχαρητήρια όμως ανήκουν αποκλειστικά στους χειριστές και τον μηχανικό του Super Puma. Παρ' όλη την εμπειρία μου (2500 ώρες πτήσης τότε, οι 800 νυχτερινές σε συνθήκες που ήδη περιγράψατε), ήμουν βέβαιος ότι θα γυρίζαμε άπραγοι πίσω. Έζησα από μέσα την προσπάθεια, την συνεργασία και την παληκαριά των τριών ιπταμένων της Π.Α. Ούτε σε ταινία του Χόλυγουντ δεν είχα δει κάτι τέτοιο. Αυτοί οι άνθρωποι είναι άγνωστοι, δεν τους ξέρει κανένας. Να ξέρουν ότι έχουν τον σεβασμό μας και εύχομαι να είναι καλά και να τους χαίρονται οι δικοί τους. Να πράττουν πάντα κατά συνείδηση, χωρίς να σκέφτονται ότι σ' αυτή την χώρα αναδυκνείονται μόνο τα λαμόγια.''
Ακολουθεί η περιγραφή του ατυχήματος όπως δημοσιεύτηκε τότε στην σελίδα της Λέσχης Αλεξιπτώτου Πλαγιάς της Πάτρας...Να πούμε μόνο εν συντομία ότι η συγκεκριμένη μέρα ήταν free flight -προπόνησης ουσιαστικά- καθώς ο αγώνας θα άρχιζε επίσημα την επομένη, καθώς και ότι ελάχιστες πτήσεις πραγματοποιήθηκαν λόγω του πολύ δυνατού βορειανατολικού ανέμου (μελτέμι) που έπνεε και που ήταν 90 μοίρες πλάγιος (από δεξιά) στην παλιά πολύ μικρή απογείωση όπως κοιτάμε από τις κεραίες προς τα Καλάβρυτα.
Ο Γάλλος πιλότος μερικά δευτερόλεπτα πριν το ατύχημα |
''..... Μετά από αρκετή ώρα ετοιμάστηκε να τον ακολουθήσει και ένας πιλότος από τη Γαλλική αποστολή.
Δυστυχώς ο Γάλλος πιλότος στάθηκε άτυχος καθώς φουσκώνοντας την πτέρυγα του αυτή έκλεισε από την αριστερή υπήνεμη πλευρά της κατά ένα ποσοστό περίπου 40%. Ο πιλότος από υπερεμπιστοσύνη μάλλον προτίμησε να απογειωθεί και κατόπιν να επαναφέρει την πτέρυγα πράγμα που όμως στάθηκε αδύνατον αφού αυτή φάνηκε να κλειδώνει και να στρέφει αριστερά υποβοηθούμενη και από τον δυνατό πλάγιο άνεμο που σε εκείνο το σημείο συμπιεζόταν. Μη έχοντας άλλη επιλογή ο Γάλλος πιλότος όταν είδε ότι κατευθυνόταν ανεξέλεγκτα και με ταχύτητα στην πλαγιά στόλαρε και την δεξιά πλευρά της πτέρυγας και έπεσε με το πόδι και τη προστασία του καθίσματος στο πετρώδες έδαφος.
Λόγω της σοβαρότητας του περιστατικού, όπως εκτιμήθηκε αρχικά, και λόγω έλλειψης ασθενοφόρου και γιατρού στην απογείωση επειδή η μέρα ήταν free flight σύμφωνα με τους οργανωτές, η διοργάνωση αποφάσισε να καλέσει ελικόπτερο από την Ελευσίνα καθώς το ελικόπτερο που θα ήταν δεσμευμένο για τον αγώνα θα ήταν διαθέσιμο από την Κυριακή. Ευτυχώς η επέμβαση του γιατρού της Γαλλικής ομάδας με τη συνδρομή και των διασωστών του Ερυθρού Σταυρού, αποδείχτηκε καταλυτική.
Το ατύχημα έγινε γύρω στις δύο και μισή και το ελικόπτερο Super Puma της 358 Μοίρας Έρευνας και Διάσωσης (σημείωση ιστολογίου: τώρα ανήκουν στην 384 ΜΕΔ.) έφτασε και προσγειώθηκε εντυπωσιακά στη Βελιά γύρω στις τέσσερις και κάτι. Πάρα πολύ καλή και μεθοδική η δουλειά των γιατρών του ΕΚΑΒ που μετέφερε το ελικόπτερο. Αργότερα έγινε γνωστό από τη διοργάνωση ότι ο τραυματίας είχε ένα μικρό τραύμα στον αστράγαλο αλλά ευτυχώς μόνο μώλωπες στη μέση. ....""
*Περισσότερα μπορείτε να δείτε στην σελίδα του αγώνα σε μια εξαιρετική για τα παραπεντίστικα δεδομένα της εποχής κάλυψη του αγώνα από τη Λέσχη της Πάτρας:
---------------------------------------------------
Αυτή η ανάρτηση αφιερώνεται στους Ιπταμένους χειριστές και μηχανικούς , Ιπταμένους Διασώστες του ΕΚΑΒ και του Λιμενικού Σώματος της 384 (Super Puma) και της 358 (AB-205) Μοίρας Έρευνας και Διάσωσης και του ΣΕΑΒ (Agusta-109 Power - Σμήνος Ελικοπτέρων Άμεσης Βοήθειας)
--------------------------------------
*Οι φωτογραφίες της ανάρτησης είναι από το προσωπικό αρχείο του αγαπητού φίλου Δημήτρη ''Διακοφτέου'' Χριστόπουλου τον οποίο και ευχαριστούμε για την ευγενική τους παραχώρηση στο Paragliding And Aviation
Εξαιρετικό. Συγχαρητήρια για την ανάρτηση Dr Flight.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟι άνθρωποι αυτοί είναι πραγματικά άγνωστοι. Όσο άγνωστοι μπορεί να είναι αυτοί που μας σώζουν στην ανάγκη μας. Ένα ευχαριστώ αρκεί από τον καθένα μας.
Αυτόν τον αλτρουισμό μακάρι να τον μεταδώσουν, τουλάχιστον, σε όσους βοηθάνε καθημερινά. Το παράδειγμα, ανθρωπιάς και αγάπης, για τον συνάνθρωπο και την δουλειά τους, ας το μιμηθούμε όλοι, ο καθένας στον τομέα του.
Θα γίνουμε και εμείς και η Ελλάδα, πολύ καλύτεροι.
Σ' ευχαριστώ πολύ MrSix.
ΑπάντησηΔιαγραφήTελικά εκείνο που σκέφτομαι είναι ότι υπάρχουν και τέτοιοι άνθρωποι στην Ελλάδα...μόνο που -με το δίκιο τους- είναι καλά κρυμμένοι και δύσκολα τους ανακαλύπτει κανείς!
Δυστυχώς όμως, εν έτει 2011, η Π.Α. έδειξε ότι επιθυμεί να είναι πίσω στις τεχνολογικές εξελίξεις και όχι να τις καθοδηγεί.
ΑπάντησηΔιαγραφήSuper Puma / 384 Μ. Ε. Δ.
Διακοπή blog 24/01/2011
Κάπως έτσι δείχνει κ Κυβερνήτα...αλλά πραγματικά εύχομαι να μην είναι...όπως περίπου γράφω και στο blog τους...
ΑπάντησηΔιαγραφή''αν τελικά η ΠΑ αποφασίσει να διακόψει τελικά οριστικά την λειτουργία του blog των Super Puma σύντομα πιστεύω ότι θα πρέπει να το επανεφεύρει..''
Η εξωτερίκευση και η -δωρεάν- διαφήμιση του έργου της ΠΑ που είναι υπαρκτό κι όχι κατά φαντασίαν δική μας ή δική τους πρέπει να είναι το ζητούμενο.
Δεν είναι τυχαίο άλλωστε που η ΠΑ απολαμβάνει τόσης αγάπης και εκτίμησης από τον πολύ απλό και άσχετο ακόμα κόσμο.
Τέλος πάντων εμείς με τις μικρές μας δυνατότητες δεν θα πάψουμε να το παλεύουμε.
Γι' αυτό άλλωστε το συγκεκριμένο θέμα μας απασχόλησε κι εδώ..:
Διακοπή Λειτουργίας του blog των Super Puma της 384 Μοίρας Έρευνας και Διάσωσης
http://drflight.blogspot.com/2011/01/blog-super-puma-384.html