*Από το: http://www.thebest.gr:
Πρωτοφανές περιστατικό σημειώθηκε το πρωί στην αεροπορική βάση του Αράξου, όταν ο μπροστινός τροχός ενός διθέσιου μαχητικού αεροσκάφους τύπου F-16 Block52 αποκολλήθηκε για ανεξήγητους -προς το παρόν- λόγους!
Κατά τη διάρκεια της απογείωσης για εκπαιδευτική αποστολή, ο ριναίος τροχός έφυγε από την θέση του!
Οι δύο χειριστές συνέχισαν την διαδικασία της απογείωσης και λίγο μετά επέστρεψαν στην 116 Πτέρυγα Μάχης και κατάφεραν να προσγειώσουν το F-16 μόνο με τους δύο πίσω τροχούς!
Το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας επισήμως αναφέρεται "σε απώλεια του τροχού από το ριναίο σκέλος", επισημαίνει ότι "το αεροσκάφος δεν αντιμετώπισε άλλο πρόβλημα και προσγειώθηκε ασφαλώς στην 116ΠΜ/Αεροδρόμιο Αράξου", ενώ αρμόδια επιτροπή της Πολεμικής Αεροπορίας διεξάγει έρευνα για να εντοπίσει τα αίτια του απίστευτου περιστατικού.
Πηγή: http://www.thebest.gr
*Από το http://www.defencenet.gr:
(Ανανέωση)
Ένα ελαττωματικό ρουλεμάν φαίνεται ότι ήταν η αιτία αποκόλλησης του τροχου στο μαχητικό F-16D της 335 Μοίρας στην 115 Π.Μ. στον Άραξο στο σημερινό ατύχημα. Αυτό αναφέρουν πληροφορίες του defencenet.gr από την βάση.
--------------------------
Θρίλερ στον Άραξο με την αποκόλληση του ριναίου τροχού από διθέσιο μαχητικό κρούσης F-16D Adv. Το αεροσκάφος στις 11.06 επιχείρησε να απογειωθεί όταν ο τροχός ... αποκολλήθηκε (!) και έφυγε τελείως από την θέση του. Οι πιλότοι αμέσως αντιλήφθηκαν το πρόβλημα και ξεκίνησαν διαδικασία προσγείωσης αφού ειδοποίησαν τον πύργο ελέγχου για κατάσταση εκτάκτου ανάγκης.
Ξεκίνησαν την προσγείωση και όλοι στη βάση κρατούσαν την αναπνoή τους γιατί είναι κάτι παραπάνω από δύσκολο αεροδυναμικά να προσγειωθεί αεροσκάφος χωρίς τον ριναίο τροχό.
Τελικά ο πιλότος του κατάφερε να κάνει αεροδυναμική πέδηση και να προσγειωθεί με τους δύο τροχούς μέχρι που η ταχύτητα στην προσγείωση ελλατώθηκε τόσο ώστε το ριναίο σκέλος να αντέξει χωρίς τον τρόχο το βάρος του αεροσκάφους και να το σταθεροποιήσουν στην άκρη του αεροδιαδρόμου της 335Μ.
Το ατύχημα είναι κάτι παραπάνω από σπάνιο και προστίθεται στο άλλο περίεργο ατύχημα που συνέβη πριν δύο εβδομάδες με το AH-64D Apache στα Μέγαρα. Η αποσυναρμολόγηση - στην ουσία - του τροχού ενός μαχητικού είναι πρακτικά αδύνατον να συμβεί από την στιγμή που υπάρχουν πολλαπλές ασφάλειες που δένουν τον τροχό στο σκέλος προσγείωσης. Φυσικά αν έφευγε ο τροχός από ένα από τα δύο σκέλη της ατράκτου, τότε θα υπήρχε οριστική απώλεια του αεροσκάφους και δεν θα επιχειρείτο καν προσγείωση, αλλά εγκατάλειψη.
Αλλά και στην συγκεκριμένη περίπτωση, πάλι οι πιθανότητες ήταν σε βάρος των πιλότων, στους οποίους αξίζουν συγχαρητήρια για την άριστη διαχείριση μιας πολύ δύσκολης κατάστασης.
Οι δύο πιλότοι είναι καλά στην υγεία τους και το αεροσκάφος δεν έχει πάθει κάποια ζημιά πλην του σκέλους προσγείωσης το οποίο σίγουρα θα αντικατασταθεί τουλάχιστον στο σημείο που ήρθε σε επαφή με την πίστα προσγείωσης, αφού δέχθηκε τεράστια καταπόνηση και είναι απορίας άξιο πως δεν κατέρρευσε.
Τα F-16 Adv. είναι η παρτίδα των 30 μαχητικών που αγοράστηκαν το 2005 και θεωρούνται τα πλέον ολοκληρωμένα μαχητικά της Π.Α., αφού διαθέτουν ενσωματωμένο μέχρι και το ... ASPIS II!
Πηγή: http://www.defencenet.gr/
*Από το http://www.onalert.gr:
Το παραλίγο μοιραίο συμβάν στον Άραξο, απέδειξε για μία ακόμη φορά,γιατί οι Έλληνες πιλότοι συμπεριλαμβάνονται στην ελίτ των χειριστών όλου του κόσμου.
Η αξιοσύνη ,οι γνώσεις και το ένστικτο ενός πιλότου κρίνεται στις δύσκολες ώρες της μάχης,αλλά όχι μόνο σ΄ αυτή.
Αυτό που συνέβη στον Άραξο απαιτούσε ψυχραιμία,γρήγορη αντίδραση και ένστικτο. Ένας πύρος έφυγε από τη θέση του ,η ρόδα …πέταξε αλλά οι δύο χειριστές του αεροσκάφους και ειδικά ο έμπειρος εκπαιδευτής δεν τα ‘χασαν.
Εκτελώντας άψογα όλες τις προβλεπόμενες διαδικασίες έφεραν το αεροσκάφος σε θέση προσγείωσης. “Ακούμπησαν” …βελούδινα το μαχητικό στο διάδρομο με τις δύο ρόδες και την απαιτούμενη ταχύτητα. Άνοιξαν το αλεξίπτωτο του αεροσκάφους για να “πέσει” κι άλλο η ταχύτητα και το μαχητικό ακούμπησε με ασφάλεια στο διάδρομο
Το αεροσκάφος F-16D ανήκει στην 116 ΠΜ/335Μ και σύντομα θα ξαναπετάξει.
Πρωτοφανές περιστατικό σημειώθηκε το πρωί στην αεροπορική βάση του Αράξου, όταν ο μπροστινός τροχός ενός διθέσιου μαχητικού αεροσκάφους τύπου F-16 Block52 αποκολλήθηκε για ανεξήγητους -προς το παρόν- λόγους!
Κατά τη διάρκεια της απογείωσης για εκπαιδευτική αποστολή, ο ριναίος τροχός έφυγε από την θέση του!
Οι δύο χειριστές συνέχισαν την διαδικασία της απογείωσης και λίγο μετά επέστρεψαν στην 116 Πτέρυγα Μάχης και κατάφεραν να προσγειώσουν το F-16 μόνο με τους δύο πίσω τροχούς!
Το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας επισήμως αναφέρεται "σε απώλεια του τροχού από το ριναίο σκέλος", επισημαίνει ότι "το αεροσκάφος δεν αντιμετώπισε άλλο πρόβλημα και προσγειώθηκε ασφαλώς στην 116ΠΜ/Αεροδρόμιο Αράξου", ενώ αρμόδια επιτροπή της Πολεμικής Αεροπορίας διεξάγει έρευνα για να εντοπίσει τα αίτια του απίστευτου περιστατικού.
Πηγή: http://www.thebest.gr
*Από το http://www.defencenet.gr:
(Ανανέωση)
Ένα ελαττωματικό ρουλεμάν φαίνεται ότι ήταν η αιτία αποκόλλησης του τροχου στο μαχητικό F-16D της 335 Μοίρας στην 115 Π.Μ. στον Άραξο στο σημερινό ατύχημα. Αυτό αναφέρουν πληροφορίες του defencenet.gr από την βάση.
Η θραύση του ρουλεμάν προκάλεσε σπάσιμο των βιδών που "δένουν" τον τροχό με τον άξονα.
Κατά τη διάρκεια της προσγείωσης του F-16D Adv. στην 116ΠΜ έγινε χρήση τόσο του άγκιστρου ανάσχεσης που "έπιασε" σε συρματόσχοινο εγκάρσια του διαδρόμου, όσο και ανάπτυξη του αλεξιπτώτου πέδησης του ίδιου του αεροσκάφους.
--------------------------
Θρίλερ στον Άραξο με την αποκόλληση του ριναίου τροχού από διθέσιο μαχητικό κρούσης F-16D Adv. Το αεροσκάφος στις 11.06 επιχείρησε να απογειωθεί όταν ο τροχός ... αποκολλήθηκε (!) και έφυγε τελείως από την θέση του. Οι πιλότοι αμέσως αντιλήφθηκαν το πρόβλημα και ξεκίνησαν διαδικασία προσγείωσης αφού ειδοποίησαν τον πύργο ελέγχου για κατάσταση εκτάκτου ανάγκης.
Ξεκίνησαν την προσγείωση και όλοι στη βάση κρατούσαν την αναπνoή τους γιατί είναι κάτι παραπάνω από δύσκολο αεροδυναμικά να προσγειωθεί αεροσκάφος χωρίς τον ριναίο τροχό.
Τελικά ο πιλότος του κατάφερε να κάνει αεροδυναμική πέδηση και να προσγειωθεί με τους δύο τροχούς μέχρι που η ταχύτητα στην προσγείωση ελλατώθηκε τόσο ώστε το ριναίο σκέλος να αντέξει χωρίς τον τρόχο το βάρος του αεροσκάφους και να το σταθεροποιήσουν στην άκρη του αεροδιαδρόμου της 335Μ.
Το ατύχημα είναι κάτι παραπάνω από σπάνιο και προστίθεται στο άλλο περίεργο ατύχημα που συνέβη πριν δύο εβδομάδες με το AH-64D Apache στα Μέγαρα. Η αποσυναρμολόγηση - στην ουσία - του τροχού ενός μαχητικού είναι πρακτικά αδύνατον να συμβεί από την στιγμή που υπάρχουν πολλαπλές ασφάλειες που δένουν τον τροχό στο σκέλος προσγείωσης. Φυσικά αν έφευγε ο τροχός από ένα από τα δύο σκέλη της ατράκτου, τότε θα υπήρχε οριστική απώλεια του αεροσκάφους και δεν θα επιχειρείτο καν προσγείωση, αλλά εγκατάλειψη.
Αλλά και στην συγκεκριμένη περίπτωση, πάλι οι πιθανότητες ήταν σε βάρος των πιλότων, στους οποίους αξίζουν συγχαρητήρια για την άριστη διαχείριση μιας πολύ δύσκολης κατάστασης.
Οι δύο πιλότοι είναι καλά στην υγεία τους και το αεροσκάφος δεν έχει πάθει κάποια ζημιά πλην του σκέλους προσγείωσης το οποίο σίγουρα θα αντικατασταθεί τουλάχιστον στο σημείο που ήρθε σε επαφή με την πίστα προσγείωσης, αφού δέχθηκε τεράστια καταπόνηση και είναι απορίας άξιο πως δεν κατέρρευσε.
Τα F-16 Adv. είναι η παρτίδα των 30 μαχητικών που αγοράστηκαν το 2005 και θεωρούνται τα πλέον ολοκληρωμένα μαχητικά της Π.Α., αφού διαθέτουν ενσωματωμένο μέχρι και το ... ASPIS II!
Πηγή: http://www.defencenet.gr/
*Από το http://www.onalert.gr:
"Πρώτοι μάγκες" οι χειριστές του F-16 στον Άραξο.
Το παραλίγο μοιραίο συμβάν στον Άραξο, απέδειξε για μία ακόμη φορά,γιατί οι Έλληνες πιλότοι συμπεριλαμβάνονται στην ελίτ των χειριστών όλου του κόσμου.
Η αξιοσύνη ,οι γνώσεις και το ένστικτο ενός πιλότου κρίνεται στις δύσκολες ώρες της μάχης,αλλά όχι μόνο σ΄ αυτή.
Αυτό που συνέβη στον Άραξο απαιτούσε ψυχραιμία,γρήγορη αντίδραση και ένστικτο. Ένας πύρος έφυγε από τη θέση του ,η ρόδα …πέταξε αλλά οι δύο χειριστές του αεροσκάφους και ειδικά ο έμπειρος εκπαιδευτής δεν τα ‘χασαν.
Εκτελώντας άψογα όλες τις προβλεπόμενες διαδικασίες έφεραν το αεροσκάφος σε θέση προσγείωσης. “Ακούμπησαν” …βελούδινα το μαχητικό στο διάδρομο με τις δύο ρόδες και την απαιτούμενη ταχύτητα. Άνοιξαν το αλεξίπτωτο του αεροσκάφους για να “πέσει” κι άλλο η ταχύτητα και το μαχητικό ακούμπησε με ασφάλεια στο διάδρομο
Το αεροσκάφος F-16D ανήκει στην 116 ΠΜ/335Μ και σύντομα θα ξαναπετάξει.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Πείτε το εδώ..!: