*Άρθρο του http://www.defencenet.gr
Διθέσιο Mirage 2000BGM έπεσε μεταξύ Φούρνων και Σάμου από κράτημα κινητήρα στις 13.24. Ήταν το νούμερο 2 ενός σχηματισμού. Το πλήρωμα κατάφερε να εγκαταλείψει και περισυνελλέγη από περιπλέοντα σκάφη του Λιμενικού και του Στρατού που εκτελούσαν αμφίβια άσκηση και είναι καλά.
Το αεροσκάφος εκτελούσε άσκηση χαμηλής ναυτιλίας (CPM). Πληροφορίες του defencenet.gr, αναφέρουν ότι εκτελούσε εικονική βολή προσβολής τουρκικών σκαφών επιφανείας με βλήμα αέρος-επιφανείας AM-39 Exocet! Το πλήρωμα, περίπου 1,5 μίλι νοτιοδυτικά της Σάμου αντιλήφθηκε αρχικά απώλεια ώσης και εν συνεχεία κράτημα του κινητήρα. προσπάθησαν να πάρουν ύψος και εγκατέλειψαν με επιτυχία.
Οι πιλότοι που διασώθηκαν είναι οι σμηναγός Μιχαήλ Κούρτης και ο υποσμηναγός Μιχαήλ Μήτσιου της 332 Μοίρας της 114 Π.Μ. στην Τανάγρα. Το αεροσκάφος παραλήφθηκε το 1988 και δεν ήταν από τα 10 που εκσυγχρονίστηκαν στο επίπεδο "-5"
Μετά και το σημερινό ατύχημα (με το αεροσκάφος με αριθμό σειράς 204) η 332 Μοίρα, διαθέτει τώρα πια μόνο δύο υπερ-πολύτιμα διθέσια Mirage από τα τέσσερα της αρχικής παραγγελίας. Αυτά ήταν το 201,202, 203 και 204. Το «203» είχε χαθεί στις 27/11/2003 στην περιοχή της Άνδρου από «Compression stall» αλλά οι δύο χειριστές που επέβαιναν το είχαν εγκαταλείψει και αυτοί επιτυχώς.
Το Compression stall είναι η οριακή κατάσταση όπου λόγω αυξημένης γωνίας προσβολής σε κάποιο ελιγμό, ο συμπιεστής δεν τροφοδοτείται με κανονική ποσότητα αέρα με αποτέλεσμα και αυτός με τη σειρά του να μην τροφοδοτεί το θάλαμο καύσης με συμπιεσμένο αέρα για την πραγματοποίηση της καύσης.
Αυτό έχει ως συνέπεια την κατακόρυφη αύξηση της θερμοκρασίας στο λεγόμενο «ζεστό τμήμα» (hot section) του κινητήρα και την πρόκληση πυρκαγιάς και επακόλουθο την παύση λειτουργίας του κινητήρα. Παρά την ύπαρξη του ηλεκτρονικά ελεγχόμενου κινητήρα από το σύστημα FADEC σε οριακές καταστάσεις και αυτό ακόμη το FADEC δεν μπορεί να εμποδίσει ή να προλάβει ένα Compression stall.
Είναι το τρίτο ατύχημα για την Πολεμική Αεροπορία μέσα σε τρεις εδβομάδες μετά την απώλεια του ριναίου τροχού του F-16 Αdv. στον Άραξο και την έκρηξη στον κινητήρα του F-16 χθες στην Κρήτη. Αυτή την φορά είχαμε απώλεια του αεροσκάφους, αλλά το σημαντικότερο δεν είχαμε απώλεια ζωών.
Οι Ένοπλες Δυνάμεις και ειδικά η Αεροπορία υποφέρουν από έλλειψη ανταλλακτικών και μηχανικών μετά τις μαζικές αποχωρήσεις και γίνεται μια τεράστια προσπάθεια όλων των στελεχών τους να κρατήσουν την επιχειρησιακή της ικανότητα σε υψηλό επίπεδο. Μέχρι στιγμής, τα καταφέρνουν...
Ας δούμε και την ανακοίνωση του ΓΕΑ:
"Την Πέμπτη 9 Ιουνίου 2011 και ώρα 13:24, κατά τη διάρκεια εκπαιδευτικής αποστολής χαμηλής ναυτιλίας τετράδας αεροσκαφών Mirage 2000 της 114ΠΜ/332Μ και ενώ βρισκόταν μεταξύ νήσου Σάμου και Φούρνων, στο Νο 2 αεροσκάφος του σχηματισμού με κυβερνήτη τον Σμηναγό (Ι) Μιχαήλ Κούρτη και συγκυβερνήτη τον Υποσμηναγό (Ι) Μιχαήλ Μήτσιου εκτελέσθηκε εγκατάλειψη μετά από απώλεια ώσης στον κινητήρα του.
Οι δύο Ιπτάμενοι περισυνελλέγησαν από παραπλέον σκάφος του Στρατού ξηράς και είναι καλά στην υγεία τους.
Συγκροτήθηκε αρμόδια επιτροπή η οποία θα διεξάγει την διερεύνηση για τα ακριβή αίτια του ατυχήματος".
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Το αεροσκάφος εκτελούσε άσκηση χαμηλής ναυτιλίας (CPM). Πληροφορίες του defencenet.gr, αναφέρουν ότι εκτελούσε εικονική βολή προσβολής τουρκικών σκαφών επιφανείας με βλήμα αέρος-επιφανείας AM-39 Exocet! Το πλήρωμα, περίπου 1,5 μίλι νοτιοδυτικά της Σάμου αντιλήφθηκε αρχικά απώλεια ώσης και εν συνεχεία κράτημα του κινητήρα. προσπάθησαν να πάρουν ύψος και εγκατέλειψαν με επιτυχία.
Οι πιλότοι που διασώθηκαν είναι οι σμηναγός Μιχαήλ Κούρτης και ο υποσμηναγός Μιχαήλ Μήτσιου της 332 Μοίρας της 114 Π.Μ. στην Τανάγρα. Το αεροσκάφος παραλήφθηκε το 1988 και δεν ήταν από τα 10 που εκσυγχρονίστηκαν στο επίπεδο "-5"
Μετά και το σημερινό ατύχημα (με το αεροσκάφος με αριθμό σειράς 204) η 332 Μοίρα, διαθέτει τώρα πια μόνο δύο υπερ-πολύτιμα διθέσια Mirage από τα τέσσερα της αρχικής παραγγελίας. Αυτά ήταν το 201,202, 203 και 204. Το «203» είχε χαθεί στις 27/11/2003 στην περιοχή της Άνδρου από «Compression stall» αλλά οι δύο χειριστές που επέβαιναν το είχαν εγκαταλείψει και αυτοί επιτυχώς.
Το Compression stall είναι η οριακή κατάσταση όπου λόγω αυξημένης γωνίας προσβολής σε κάποιο ελιγμό, ο συμπιεστής δεν τροφοδοτείται με κανονική ποσότητα αέρα με αποτέλεσμα και αυτός με τη σειρά του να μην τροφοδοτεί το θάλαμο καύσης με συμπιεσμένο αέρα για την πραγματοποίηση της καύσης.
Αυτό έχει ως συνέπεια την κατακόρυφη αύξηση της θερμοκρασίας στο λεγόμενο «ζεστό τμήμα» (hot section) του κινητήρα και την πρόκληση πυρκαγιάς και επακόλουθο την παύση λειτουργίας του κινητήρα. Παρά την ύπαρξη του ηλεκτρονικά ελεγχόμενου κινητήρα από το σύστημα FADEC σε οριακές καταστάσεις και αυτό ακόμη το FADEC δεν μπορεί να εμποδίσει ή να προλάβει ένα Compression stall.
Είναι το τρίτο ατύχημα για την Πολεμική Αεροπορία μέσα σε τρεις εδβομάδες μετά την απώλεια του ριναίου τροχού του F-16 Αdv. στον Άραξο και την έκρηξη στον κινητήρα του F-16 χθες στην Κρήτη. Αυτή την φορά είχαμε απώλεια του αεροσκάφους, αλλά το σημαντικότερο δεν είχαμε απώλεια ζωών.
Οι Ένοπλες Δυνάμεις και ειδικά η Αεροπορία υποφέρουν από έλλειψη ανταλλακτικών και μηχανικών μετά τις μαζικές αποχωρήσεις και γίνεται μια τεράστια προσπάθεια όλων των στελεχών τους να κρατήσουν την επιχειρησιακή της ικανότητα σε υψηλό επίπεδο. Μέχρι στιγμής, τα καταφέρνουν...
Ας δούμε και την ανακοίνωση του ΓΕΑ:
"Την Πέμπτη 9 Ιουνίου 2011 και ώρα 13:24, κατά τη διάρκεια εκπαιδευτικής αποστολής χαμηλής ναυτιλίας τετράδας αεροσκαφών Mirage 2000 της 114ΠΜ/332Μ και ενώ βρισκόταν μεταξύ νήσου Σάμου και Φούρνων, στο Νο 2 αεροσκάφος του σχηματισμού με κυβερνήτη τον Σμηναγό (Ι) Μιχαήλ Κούρτη και συγκυβερνήτη τον Υποσμηναγό (Ι) Μιχαήλ Μήτσιου εκτελέσθηκε εγκατάλειψη μετά από απώλεια ώσης στον κινητήρα του.
Οι δύο Ιπτάμενοι περισυνελλέγησαν από παραπλέον σκάφος του Στρατού ξηράς και είναι καλά στην υγεία τους.
Συγκροτήθηκε αρμόδια επιτροπή η οποία θα διεξάγει την διερεύνηση για τα ακριβή αίτια του ατυχήματος".
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Πείτε το εδώ..!: