*Του ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ από την Ελευθερία
Έτοιμο να λάβει μέρος και πάλι σε επιχειρήσεις πυρόσβεσης από αέρος είναι το πυροσβεστικό αεροσκάφος Καναντέρ CL-215, που μετά από 15 ημέρες καθήλωσης στην περιοχή «Μάτσικας», πέταξε και πάλι χθες το πρωί. Χρειάστηκε να περάσουν 15 ημέρες από την ανέλκυσή του από την Παμβώτιδα, προκειμένου να επιδιορθωθεί η ζημιά που είχε γίνει στον πλωτήρα του και στο ένα του φλοτ, μετά την βίαιη πρόσκρουση στην επιφάνεια της λίμνης, κατά τη διάρκεια των συνεχών ρίψεων που πραγματοποιούσαν τα πυροσβεστικά αεροσκάφη, στη μεγάλη πυρκαγιά των Ιωαννίνων στις 20 Ιουλίου.
Μία μεγάλη ομάδα τεχνικού προσωπικού της Πολεμικής Αεροπορίας βρέθηκε στα Γιάννινα για δύο εβδομάδες επιδιορθώνοντας τη ζημιά, αλλά και κάνοντας όλες τις απαιτούμενες μετρήσεις στα δομικά μέρη του αεροσκάφους.
Χθες το πρωί, παρουσία του σμηνάρχου Μάμα Κρασσά, που είναι και ο διοικητής της 355 Μοίρας των πυροσβεστικών αεροσκαφών, αλλά και του ταξιάρχου της 8ης Ταξιαρχίας Πεζικού Ηπείρου κ. Ντζιμάνη, πραγματοποιήθηκε η καθέλκυση του Καναντέρ στη λίμνη, με τη βοήθεια ενός τεράστιου γερανού, που σήκωσε το βάρους 20 τόνων αεροσκάφος στον αέρα, αφήνοντας να ακουμπήσει την κοιλιά του απαλά στην επιφάνεια της λίμνης.
Το αεροσκάφος ρυμουλκήθηκε στη συνέχεια στα ανοιχτά και στη συνέχεια επιβιβάστηκαν σε αυτό οι χειριστές του, μεταξύ αυτών και ο διοικητής της Μοίρας κ. Κρασσάς. Μετά από λίγα λεπτά ελέγχου της λειτουργίας και προθέρμανσης των δύο κινητήρων, το Καναντέρ σηκώθηκε ψηλά στον γιαννιώτικο ουρανό, με τους χειριστές να πραγματοποιούν και την καθιερωμένη «βουτιά» πάνω ακριβώς από τα κεφάλια των συναδέλφων τους, χειριστών, τεχνικών και βοηθητικού προσωπικού, αλλά και του κόσμου που είχε συγκεντρωθεί.
Σε δηλώσεις του στο ITV, λίγο νωρίτερα, ο διοικητής της Μοίρας, σμήναρχος κ. Κρασσάς τόνισε, ότι η ζημιά ήταν σχετικά μικρή και μακάρι όλα τα Καναντέρ να καθηλώνονται με τέτοιου είδους μικρές ζημιές και όχι μεγαλύτερες.
Αναφορικά με το πόρισμα των αιτιών, υποστήριξε, ότι δεν έχει βγει ακόμη οριστικά, αλλά από τις μέχρι στιγμής ενδείξεις φαίνεται, ότι κατά την ώρα της επαφής με την επιφάνεια της λίμνης, το αεροπλάνο δέχθηκε μία ισχυρή ριπή ανέμου, που οδήγησε σε ξαφνική αλλαγή πορείας και στην απότομη πρόσκρουσή του με το νερό.
«Ήταν μία άτυχη στιγμή, όχι από λάθος χειρισμό, αλλά από ένα φυσικό φαινόμενο. Δέχθηκε το χτύπημα του αέρα, σε μία στιγμή που δεν είχαν ισχύ οι κινητήρες και δεν ήταν δυνατό να αντιδράσει», τόνισε.
Ο κ. Κρασσάς αναφέρθηκε και γενικότερα στην κατάσταση των 21 Καναντέρ που διαθέτει η χώρα μας.
«Είναι παλιά αεροσκάφη, ειδικά τα CL-215, όμως παραμένουν αξιόπιστα και αποτελεσματικά. Είναι άλλωστε τα μοναδικά αεροσκάφη που είναι αμιγώς πυροσβεστικά. Παρουσιάζουν προβλήματα και βλάβες, αλλά το 95% αυτών επιδιορθώνεται το βράδυ από τους τεχνικούς και είναι έτοιμο και πάλι το πρωί να πετάξει. Δεν έχουν ημερομηνία λήξης. Όσο συντηρούνται καλά και θα έχουν έμπειρους χειριστές θα συνεχίσουν να πετάνε», τόνισε ο κ. Κρασσάς.
Καταλήγοντας ευχαρίστησε ιδιαίτερα τον Όμιλο Θαλασσίου Σκι «Παμβώτις» για τη βοήθειά του, αλλά και την Ταξιαρχία Ηπείρου και προσωπικά τον ταξίαρχο κ. Ντζιμάνη.
-----------------------
Πηγή: http://epirusonline.gr/
Μία μεγάλη ομάδα τεχνικού προσωπικού της Πολεμικής Αεροπορίας βρέθηκε στα Γιάννινα για δύο εβδομάδες επιδιορθώνοντας τη ζημιά, αλλά και κάνοντας όλες τις απαιτούμενες μετρήσεις στα δομικά μέρη του αεροσκάφους.
Χθες το πρωί, παρουσία του σμηνάρχου Μάμα Κρασσά, που είναι και ο διοικητής της 355 Μοίρας των πυροσβεστικών αεροσκαφών, αλλά και του ταξιάρχου της 8ης Ταξιαρχίας Πεζικού Ηπείρου κ. Ντζιμάνη, πραγματοποιήθηκε η καθέλκυση του Καναντέρ στη λίμνη, με τη βοήθεια ενός τεράστιου γερανού, που σήκωσε το βάρους 20 τόνων αεροσκάφος στον αέρα, αφήνοντας να ακουμπήσει την κοιλιά του απαλά στην επιφάνεια της λίμνης.
Το αεροσκάφος ρυμουλκήθηκε στη συνέχεια στα ανοιχτά και στη συνέχεια επιβιβάστηκαν σε αυτό οι χειριστές του, μεταξύ αυτών και ο διοικητής της Μοίρας κ. Κρασσάς. Μετά από λίγα λεπτά ελέγχου της λειτουργίας και προθέρμανσης των δύο κινητήρων, το Καναντέρ σηκώθηκε ψηλά στον γιαννιώτικο ουρανό, με τους χειριστές να πραγματοποιούν και την καθιερωμένη «βουτιά» πάνω ακριβώς από τα κεφάλια των συναδέλφων τους, χειριστών, τεχνικών και βοηθητικού προσωπικού, αλλά και του κόσμου που είχε συγκεντρωθεί.
Σε δηλώσεις του στο ITV, λίγο νωρίτερα, ο διοικητής της Μοίρας, σμήναρχος κ. Κρασσάς τόνισε, ότι η ζημιά ήταν σχετικά μικρή και μακάρι όλα τα Καναντέρ να καθηλώνονται με τέτοιου είδους μικρές ζημιές και όχι μεγαλύτερες.
Αναφορικά με το πόρισμα των αιτιών, υποστήριξε, ότι δεν έχει βγει ακόμη οριστικά, αλλά από τις μέχρι στιγμής ενδείξεις φαίνεται, ότι κατά την ώρα της επαφής με την επιφάνεια της λίμνης, το αεροπλάνο δέχθηκε μία ισχυρή ριπή ανέμου, που οδήγησε σε ξαφνική αλλαγή πορείας και στην απότομη πρόσκρουσή του με το νερό.
«Ήταν μία άτυχη στιγμή, όχι από λάθος χειρισμό, αλλά από ένα φυσικό φαινόμενο. Δέχθηκε το χτύπημα του αέρα, σε μία στιγμή που δεν είχαν ισχύ οι κινητήρες και δεν ήταν δυνατό να αντιδράσει», τόνισε.
Ο κ. Κρασσάς αναφέρθηκε και γενικότερα στην κατάσταση των 21 Καναντέρ που διαθέτει η χώρα μας.
«Είναι παλιά αεροσκάφη, ειδικά τα CL-215, όμως παραμένουν αξιόπιστα και αποτελεσματικά. Είναι άλλωστε τα μοναδικά αεροσκάφη που είναι αμιγώς πυροσβεστικά. Παρουσιάζουν προβλήματα και βλάβες, αλλά το 95% αυτών επιδιορθώνεται το βράδυ από τους τεχνικούς και είναι έτοιμο και πάλι το πρωί να πετάξει. Δεν έχουν ημερομηνία λήξης. Όσο συντηρούνται καλά και θα έχουν έμπειρους χειριστές θα συνεχίσουν να πετάνε», τόνισε ο κ. Κρασσάς.
Καταλήγοντας ευχαρίστησε ιδιαίτερα τον Όμιλο Θαλασσίου Σκι «Παμβώτις» για τη βοήθειά του, αλλά και την Ταξιαρχία Ηπείρου και προσωπικά τον ταξίαρχο κ. Ντζιμάνη.
-----------------------
Πηγή: http://epirusonline.gr/
Δείτε ακόμα σχετικά:
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Πείτε το εδώ..!: