Περισσότερα στοιχεία έγιναν γνωστά
σχετικά με τον θάνατο του σμηναγού Sean Cunningham, μέλος της ομάδας
των Red Arrows, που έχασε τη ζωή του όταν εκτινάχθηκε από το αεροσκάφος
του, ενώ το Hawk T1 βρισκόταν στο έδαφος, στη βάση RAF Scampton στις
8/11 (βλέπε εδώ).
Σύμφωνα με την προκαταρκτική έρευνα ο άτυχος σμηναγός πέθανε από
πολλαπλά τραύματα ενώ μεταφερόταν στο νοσοκομείο. Ο χειριστής
προετοιμαζόταν για πτήση, έχοντας ολοκληρώσει τους απαιτούμενους
ελέγχους, όταν ενεργοποιήθηκε το εκτινασσόμενο κάθισμά του. Δεμένος
πάνω στο τελευταίο έφτασε σε ύψος περίπου 200 μέτρων, αλλά στην συνέχεια
δεν υπήρξε αποχωρισμός από αυτό, ούτε αναπτύχθηκε το αλεξίπτωτό του,
οπότε κατέληξε να χτυπήσει στο έδαφος και να τραυματιστεί θανάσιμα.
Τα ερωτήματα που παραμένουν αναπάντητα
είναι εάν το εκτινασσόμενο κάθισμα ενεργοποιήθηκε από λάθος του σμηναγού
ή αυτό ήταν αποτέλεσμα κακής λειτουργίας/ αστοχίας των μηχανισμών
ασφάλισής του. Με δεδομένο ότι και το αλεξίπτωτο φαίνεται να αστόχησε
(καθώς το κάθισμα είναι zero-zero), θεωρείται πιθανότερο ότι η
ενεργοποίηση υπήρξε αποτέλεσμα κακής λειτουργίας του Martin Baker Xb.
Επίσης αποκλείεται η ηθελημένη ενεργοποίηση του καθίσματος από τον
σμηναγό, καθώς δεν υπάρχουν ενδείξεις κάποιας κατάστασης ανάγκης, όπως
πυρκαγιάς στο πιλοτήριο. Κάποιες αναφορές, φέρουν τα Hawk T1 να
«υποφέρουν» από διαβρώσεις στο δάπεδο του πιλοτηρίου, στα σημεία που
προσαρμόζεται το εκτινασσόμενο κάθισμα, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι αυτό
μπορεί να γίνει αιτία του περιστατικού της 8ης Νοεμβρίου.
Η έρευνα της RAF συνεχίζεται, αν και
άρθηκε η απαγόρευση που είχε επιβληθεί σε αεροσκάφη που είναι
εφοδιασμένα με τον ίδιο τύπο εκτινασσόμενου καθίσματος.
-----------------------------------------
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Πείτε το εδώ..!: