Σελίδες

Κυριακή 16 Δεκεμβρίου 2012

Πόρισμα Διερεύνησης Ατυχήματος Αλεξιπτώτου Πλαγιάς Στην Περιοχή Ορέων Βάλτου, Θυάμου Ν. Αιτωλοαικαρνανίας στις 3 - 9 - 2011

φωτο αρχείου από Δήμο Ινάχου
Δημοσιεύτηκε από την αρμόδια Επιτροπή Διερεύνησης Ατυχημάτων και Ασφάλειας Πτήσεων (ΕΔΑΑΠ) το πόρισμα για το πολύ σοβαρό ατύχημα που συνέβη στα όρη Βάλτου Αιτωλοακαρνανίας τον Σεπτέμβριο του 2011 με Αλεξίπτωτο Πλαγιάς.
Το πόρισμα αξίζει να διαβαστεί και να αξιολογηθεί από όλους μας -εντός και εκτός της κοινότητας του Αλεξιπτώτου Πλαγιάς- όχι μόνο για τις πιθανές αιτίες που συνετέλεσαν στην πρόκληση ενός σοβαρού ατυχήματος, αλλά και για την πλήρη αποτυχία στην διαχείρισή του από πλευράς εναέριων μέσων έρευνας και διάσωσης.

Παραθέτω μόνο ένα μικρό απόσπασμα που νομίζω δίνει το στίγμα της σοβαρότητας της κατάστασης και της αναποτελεσματικότητας στη διαχείριση ενός Αεροπορικού Ατυχήματος που δείχνει να επιφυλάχθηκε αυτή τη φορά (ίσως μία από τις ελάχιστες - πρέπει να το πούμε κι αυτό για να είμαστε δίκαιοι) από πλευράς Πολιτείας:

''Σύμφωνα με τις μαρτυρίες, οι χειριστές επικοινώνησαν αρχικά με το ΕΚΣΕΔ περίπου στις 16:00 h. Ανέφεραν τη θέση και τη φύση του ατυχήματος, δηλαδή ότι πρόκειται για αεροπορικό ατύχημα και συγκεκριμένα για πτώση αλεξιπτώτου πλαγιάς. Το ΕΚΣΕΔ, αδυνατώντας αρχικά να αξιολογήσει το περιστατικό ως αεροπορικό ατύχημα, παρέπεμψε ακολούθως το περιστατικό στο ΕΚΑΒ, ζητώντας να μεσολαβήσει στην κινητοποίηση του ελικοπτέρου.
Κατόπιν συνεχίστηκε η επικοινωνία των παριστάμενων χειριστών (συναθλητών), αστυνομικών και πυροσβεστών με τη Γ.Γ.Π.Π., το ΕΚΣΕΔ και το ΓΕΑ/ΚΕΠΙΧ. (Κέντρο Επιχειρήσεων Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας). Σε αυτό το χρονικό διάστημα, όπου χάθηκε πολύτιμος χρόνος, ο τραυματίας χειριστής με απώλεια αισθήσεων και κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις αιμορραγούσε παρουσία δεκαπέντε ανθρώπων.''


Και βέβαια τα εύσημα αυτή τη φορά πάνε αποκλειστικά για τους συναθλητές μας από το Αγρίνιο (και στο πεζοπόρο τμήμα της Πυροσβεστικής της Αμφιλοχίας) που - λόγω του πλήρους αδιεξόδου και του σοβαρότατου κινδύνου για την ίδια τη ζωή του συναθλητή -  πήραν την κατάσταση στα χέρια τους και τον μετέφεραν με δική τους ευθύνη μέχρι το σημείο που ήταν το Ασθενοφόρο και η Αγροτική Ιατρός. Και ο συναθλητής μας ευτυχώς τα κατάφερε..


Περισσότερα μπορείτε να διαβάσετε στο ίδιο το
 Πόρισμα Διερεύνησης Ατυχήματος με ένα κλικ απευθείας στο

4 σχόλια:

  1. Ανώνυμος17/12/12 22:31

    μερικες διαπιστωσεις .. < Οι χειρισμοί, που εκτελέστηκαν μετά από την είσοδο σε περιδίνηση,
    συνετέλεσαν στην επιδείνωση της κατάστασης> που τα ξερουν αυτα ? πεταν ολοι αυτοι με παραπεντε ? < η αγροτική ιατρός, εξαντλώντας το νομοθετικό πλαίσιο,
    αρνήθηκε να απομακρυνθεί από το ασθενοφόρο όχημα του ΕΚΑΒ προκειμένου (ή για)
    να μεταβεί στο σημείο του ατυχήματος. > < Δεν παρασχέθηκε στον τραυματία χειριστή βοήθεια από εξειδικευμένο ιατρικό
    προσωπικό λόγω αδυναμίας προσέλευσης στο σημείο του ατυχήματος.> η αρνηση μετατρεπεται σε αδυναμια και ουτε γατα ..... το καλυτερο ειναι στο τελος οπου κανουν οι ειδημονες 4 συστασεις στους χειριστες μια απο τις οποιες ειναι η γνωση των διαδικασιων και των καταλληλων φορεων που πρεπει να ενημερωσουμε για να μας σωσουν αμεσως.εδω μαλλον πλακα κανουν γιατι πιο πανω γραφουν αυτο
    . και τελος η ανικανοτητα βαφτιζεται ως καθυστερημενη αξιολογηση. συμπερασμα η επιτροπη ειναι καταλληλα στελεχωμενη . δεν εχω κανει λαθος στο καταλληλα.συσταση οι πτωσεις και οι τραυματισμοι να γινονται κοντα σε μεγαλουπολεις κατα προτιμηση εντος των προαυλιων των νοσοκομειων . πανος τουρλακης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ανώνυμος17/12/12 22:35

    στο αυτο ειναι αυτο <Παρά την έγκαιρη αναφορά του ατυχήματος στους αρμόδιους φορείς, αυτή δεν
    αξιολογήθηκε σωστά, ώστε να συντονιστεί άμεσα η εναέρια επιχείρηση
    διάσωσης. ο ιδιος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Καλημέρα Πάνο
    Ως προς το πρώτο σκέλος του σχολίου σου να πω μόνο ότι συνήθως ορίζεται και κάποιος σχετικός με το αλεξίπτωτο πλαγιάς ως τεχνικός σύμβουλος για να βοηθήσει στην διερεύνηση. Στην περίπτωση αυτή ισχύει το παρακάτω:
    ''Η Επιτροπή Διερεύνησης Ατυχημάτων και Ασφάλειας Πτήσεων (ΕΔΑΑΠ) ενημερώθηκε για το ατύχημα και με τις ΕΔΑΑΠ/1640/05.09.11 και ΕΔΑΑΠ/1690/08.09.11 αποφάσεις της όρισε ως Επικεφαλής της Διερεύνησης τον
    Διερευνητή κ. Νικόλαο Πουλιέζο και ως Τεχνικό Σύμβουλο τον κ. Βασίλειο Μάντζο, χειριστή Αλεξιπτώτων Πλαγιάς. ''

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Επίσης θα ήθελα να μεταφέρω και εδώ ένα σχετικό σχόλιο μου - απάντηση σε σχόλιο φίλου στο fb:

    ''... τα Super Puma έχουν όργανα για νυχτερινή πτήση αλλά αυτό είναι διαφορετικό από το να επιχειρήσουν νυχτερινή μεταιώρηση και διάσωση δίπλα στην πλαγιά ενός βουνού, θεωρητικά θα μπορούσαν με χρήση ανάλογου εξοπλισμού (Διόπτρες Νυχτερινή όρασης) αλλά πιθανότατα είναι και πάλι δύσκολη και επικίνδυνη μία τέτοια επιχείρηση (μόνο σε καράβι από όσο μπορώ να θυμηθώ έχει γίνει νυχτερινή διάσωση μέχρι στιγμής) και βέβαια δεν γνωρίζουμε και πόσος χρόνος χρειάζεται για να το ΄΄τοποθετηθούν΄΄ οι διόπτρες. Χρόνος που πλέον δεν υπήρχε.. Το ότι υπήρχαν καταιγίδες στον Κορινθιακό, πολύ πιθανόν αλλά οι καταιγίδες είναι συνήθως τοπικά φαινόμενα και μπορούν τις περισσότερες φορές να παρακαμφθούν. Το θέμα είναι ότι σπαταλήθηκε πολύτιμος χρόνος όπου υπήρχε και υπεραρκετό φως και ακριβής ενημέρωση για τη σοβαρότητα του συμβάντος και άτομα στο σημείο με GPS όπου μετέδιδαν το ακριβές στίγμα. Αλλά το συμβάν δεν αξιολογήθηκε σωστά από τους αρμόδιους και επικράτησε αλαλούμ. Γι αυτό είναι τα πορίσματα, για να γίνει η καταγραφή και να ξέρει ο καθένας το επίπεδο του σφάλματος και πως θα το αποφύγει την επόμενη φορά. Από ότι έχω ακούσει από ανθρώπους που βρίσκονταν παρόντες εκεί στο ατύχημα, και η άλλη πλευρά το έχει ήδη αξιολογήσει. Προσωπικά δεν θέλω να είμαι σε καμία περίπτωση μηδενιστής... αυτά τα παιδιά έχουν σώσει πάρα πολλές ζωές, ακόμα και από την ίδια τη Λέσχη μας πολύ παλιά (στο Σκιαδά - Ερύμανθο).., αυτή τη φορά ο κρίκος στην αλυσίδα κάπου δεν λειτούργησε, έσπασε, ευτυχώς δεν είχαμε κάτι πιο δυσάρεστο σαν κατάληξη, το αξιολογούμε, μαθαίνουμε από αυτό, και συνεχίζουμε πιο προσεκτικά..

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Πείτε το εδώ..!: