*Αναδημοσιεύουμε μία πολύ ενδιαφέρουσα ανάρτηση από το http://epirusgate.blogspot.gr σαν τροφή για σκέψη και προβληματισμό.
-Ακολουθεί κι ένα δικό μας σημείωμα. Να με συμπαθάτε που είναι λίγο εκρηκτικό αλλά και οι εκρήξεις καμιά φορά χρειάζονται, ακριβώς για τον ίδιο λόγο. Για σκέψη και προβληματισμό.
Με την κηδεία του 30χρονου Σταύρου Λισγάρα που έγινε στον Κατσικά, γράφτηκε και τυπικά ο επίλογος της τραγωδίας που απασχόλησε την τοπική κοινωνία από το πρωί της περασμένης Δευτέρας.Η αγωνιώδης αναζήτηση του 30χρονου ολοκληρώθηκε το απόγευμα της Πέμπτης με την ανάσυρση της σορού του από τους Ελβετούς διασώστες και τον επιχειρηματία Βασίλη Χήτο που διέθεσε το ιδιωτικό του ελικόπτερο, ρισκάροντας και την ίδια του τη ζωή. Ο θάνατος του 30χρονου σύμφωνα με τον ιατροδικαστή Θεόδωρο Βουγιουκλάκη ήταν ακαριαίος, μετά την πτώση που είχε χαρακτηριστικά πτήσης, αφού η απόσταση που διήνυσε ήταν περίπου 500 μέτρα.Τρια είναι τα βασικά στοιχεία που αποδείχθηκαν μέσα από το τραγικό περιστατικό: Πρώτον, ότι η κρατική μηχανή με τις συναρμόδιες υπηρεσίες εξακολουθεί, να είναι δυσκίνητη,δεύτερον ότι υπάρχει μία τεράστια έλλειψη γνώσης, εμπειρίας και οργάνωσης για την αντιμετώπιση παρόμοιων περιστατικών και τέλος τρίτον θα πρέπει να μπουν σοβαροί κανόνες για την λειτουργία των εθελοντικών ομάδων διάσωσης.
Σημαντικές Ελλείψεις
Κατά την άποψη μας,θα πρέπει σήμερα κιόλας να αρχίσει ένας διάλογος ανάμεσα σε όλους τους εμπλεκόμενους φορείς.Πρέπει ο χαμός του 30χρονου να αποτελέσει εφαλτήριο και παράδειγμα για τον τρόπο αντίδρασης σε αντίστοιχες περιπτώσεις στο μέλλον.Το epirusate σήμερα αποκαλύπτει μερικές από τις άγνωστες πτυχές της υπόθεσης που συγκλόνισε τους Γιαννιώτες:
-Για την συγκεκριμένη επιχείρηση,χρησιμοποιήθηκε ένα ελικόπτερο ακατάλληλο για τέτοιου είδους διασώσεις,το οποίο και ακριβοπλήρωσε η περιφέρεια Ηπείρου με 30 χιλιάδες ευρώ ημερησίως!Την πρώτη μέρα μάλιστα,έφτασε με το πλήρωμά του, διαθέτοντας ακόμη και ναυαγοσώστη,τον οποίο χρησημοποιέι στις θαλάσσιες διασώσεις!!!
-Ο 23χρονος πιλότος του ελικοπτέρου δεν μπορούσε να κάνει αιώρηση,προκειμένου να κατεβάσει με γάντζο έναν Έλληνα διασώστη,όταν αυτός του το ζήτησε!!! *(Σημείωση ιστολογίου παρακάτω)
-Στο ελικόπτερο θα μπορούσαν από την πρώτη κιόλας ημέρα να επιβαίνουν κάποιοι από τους Γιαννιώτες οδηγούς βουνού,οι οποίο και θα είχαν αμέσως υποδείξει τα ύποπτα σημεία,έτσι ώστε η ανάσυρση της σορού,πολύ πιθανόν να γινόταν από την πρώτη κιόλας ημέρα.
-Οι Έλληνες οδηγοί,δικαίως διαμαρτύρονται γιατί δεν ζητήθηκε η συνδρομή τους στην επιχείρηση εντοπισμού του άτυχου Σταύρου Λισγάρα.Όπως δήλωσε στο MEGA ο πρώην πρόεδρος του Σωματείου Ελλήνων Οδηγών Βουνού Χρήστος Μπελογιάννης, παρ' όλες τις προτροπές, δεν είχε ζητηθεί επίσημα η συνδρομή της ορειβατικής κοινότητας, ούτε των Οδηγών Βουνού,ούτε της Ελληνικής Ομοσπονδίας Ορειβασίας.Το Σωματείο Ελλήνων Οδηγών Βουνού,αριθμεί 24 ενεργά μέλη,με σημαντική εμπειρία και πλήθος αναβάσεων στα μεγαλύτερα βουνά του κόσμου!Το παράλογο είναι πως ανάμεσα στους 24 Έλληνες Οδηγούς Βουνού,βρίσκονται και τρεις Γιαννιώτες!!!Οι Χρήστος Λάμπρης,Μιχάλης Βασιλείου και Γιώργος Ροκκάς,από τους οποίους δεν ζητήθηκε απολύτως καμία βοήθεια!!!
-Το "ίχνος" που τελικά αποδείχθηκε πως ήταν η σορός του άτυχου 30χρονου είδαν πρώτοι ένας Έλληνας οδηγός βουνού που δραστηριοποιήται στην περιοχή επαγγελματικά και ένας εθελοντής ορειβάτης από την Κόνιτσα.Αυτοί και υπέδειξαν το σημείο,μαζί με άλλα ύποπτα από τις φωτογραφίες σημεία, στον Robi Andenmatten,πιλότο της ομάδας Air-Zermatt,ο οποίος με τον επικεφαλής της διάσωσης Bruno Jelk,ανέσυραν τη σορό.
-Η ΕΜΑΚ για μια ακόμη φορά αποδείχθηκε μη έτοιμη επιχειρησιακά για τέτοιες-δύσκολες είναι η αλήθεια- αποστολές και οι άνδρες της ουσιαστικά περιορίστηκαν στο να παρακολουθούν την επιχείρηση από το καταφύγιο της Τύμφης!
- Σε αναντιστοιχία με τη λειτουργία εθνικών πάρκων στο εξωτερικό, το Eθνικό πάρκο της Βόρειας Πίνδου δε διαθέτει ούτε εξειδικευμένο προσωπικό και φυσικά ούτε τα απαιτούμενα μέσα για ορεινή διάσωση.
Σημαντική συμβολή
Δεν πρέπει να ξεχνάμε και την μεγάλη προσφορά του επιχειρημαία και πιλότου Βασιλη Χητου που πετώντας με το ελικόπτερο του επί τρεις μερες, βοήθησε τα μέγιστα.Ο Β.Χήτος όμως έκανε και μια ακόμη μεγαλύτερη προσφορά κατά την γνώμη μας:Άνοιξε πρώτος τον διάλογο,για την θλιβερή ιστορία με τις ομάδες διάσωσης.Ο Β. Χήτος που έκανε λόγο για «λαμόγια» που θέλησαν να εκμεταλλευθούν την περίσταση, φτάνοντας στην περιοχή, χωρίς να προσφέρουν την παραμικρή βοήθεια, ζητώντας από το Δήμο Ζαγορίου να τους καλύψει τα έξοδα διαμονής και διατροφής και καταναλώνοντας το χρόνο τους, βγάζοντας φωτογραφίες και ανακοινώσεις για την πορεία των ερευνών. "Ενώ επιχειρούσαμε στα βράχια κάποιοι που βρισκόταν στο Πάπιγκο αντέγραψαν σε στικάκι τις φωτογραφίες που είχαμε τραβήξει για να τις χρησιμοποιήσουν προκειμένου να αποδείξουν ότι συμμετείχαν στις έρευνες και να πάρουν επιδοτήσεις. Είμαι αποφασισμένος να κινηθώ δικαστικά απέναντι σε αυτές τις δήθεν εθελοντικές ομάδες",τόνισε.Η αλήθεια είναι πως οι εθελοντές της συγκεκριμένης ομάδας,έμειναν επί 4 ημέρες σε πολύ γνωστό ξενώνα στο μικρό Πάπιγκο,από όπου μάλιστα και έστειλαν στα ΜΜΕ και δυο δελτία τύπου!Το χειρότερο περιστατικό που αποκαλύπτει σήμερα το epirusgate,είναι πως θέλησαν να τραβήξουν κάποιες φωτογραφίες,την στιγμή που η σορός του άτυχου 30χρονου μεταφέρονταν από το ελικόπτερο στο ασθενοφόρο!Αυτό εξόργισε αρκετούς,μεταξύ των οποίον και ο Β.Χήτος,ο οποίος και είχε ένα εντονότατο φραστικό επεισόδιο μαζί τους!!!
Οι "εθελοντές"!!!
Η ιστορία των εθελοντικών ομάδων διάσωσης στην Ελλάδα,είναι παρόμοια με αυτή των αμαρτωλών Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων.Μικρές οργανώσεις, χωρίς υποδομή, που έλαβαν δυσανάλογα ποσά!!!Είναι χαρακτηριστικό πως σε μια εποχή έντονης οικονομικής κρίσης, με την ανεργία να καλπάζει στο 25%, τις αποδοχές μισθωτών και εργαζομένων να μειώνονται, στον προϋπολογισμό του 2012 - και αφού είχαν μεσολαβήσει δυο σκληρά μνημόνια -, είχαν εγγραφεί 175 εκατ. ευρώ που θα κατευθύνονταν προς διάφορες ΜΚΟ,μεταξύ των οποίων και αρκετές ομάδες διάσωσης!!!Το δια ταύτα λοιπόν ακόμη και σήμερα παραμένει και είναι κυρίως οικονομικό: Ποιος καθορίζει το ύψος της χρηματοδότησης ; Και με ποιο κριτήριο; Ποιος παρακολουθεί την εκτέλεσή του, για την εκταμίευση κάθε δόσης; Ποιος εποπτεύει, με άλλα λόγια, τη συνολική διαχείριση από πλευράς διασωστικής ομάδας;Μεταξύ των εθελοντικών ομάδων διάσωσης,έχει αναπτυχθεί και ένας έντονος ανταγωνισμός,για το ποια θα καταφέρει να έχει την μεγαλύτερη προβολή,προκειμένου να λάβει και μεγαλύτερη χρηματοδότηση."Θύμα" αυτού του ανταγωνισμού,έπεσε και ο υπεύθυνος πολιτικής προστασίας της Περιφέρειας Ηπείρου κ. Δημήτρης Μαυρογιώργος,ο οποίος δέχθηκε κατά την διάρκεια των ερευνών επίθεση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης,από μια συγκεκριμένη "διασωστική ομάδα".Αυτοί όμως που κρύβονται πίσω από την συγκεκριμένη οργάνωση,έχουν πλήθος καταδικαστικών αποφάσεων εναντίον τους, για εξαπάτηση ατόμων που δήθεν θα εκπαίδευαν στην διάσωση,από τα οποία και έχουν αποσπάσει πολύ μεγάλα ποσά!!!Επίσης εκκρεμεί εναντίον τους και η εκδίκαση νέων υποθέσεων για απάτη!!!Προκειμένου να μπει τάξη στον τρόπο λειτουργίας αυτών των οργανώσεων, θα πρέπει να κλείσουν νομοθετικά παράθυρα, να αποδομηθούν χρόνιες πελατειακές σχέσεις με το πολιτικό σύστημα και να τεθούν κανόνες για την λειτουργία των διασωστικών εθελοντικών οργανώσεων στη χώρα μας,για να εκλείψουν επιτέλους αυτά τα φαινόμενα...
Πηγή: http://epirusgate.blogspot.gr
----------------------------------
*Σημείωση Paragliding And Aviation:
Για να είμαστε δίκαιοι εκεί που πρέπει να είμαστε, αυτό που έχει γραφτεί στο κείμενο για 23χρονο πιλοτο που δεν μπορουσε να κανει αιώρηση δεν μπορεί σε καμία των περιπτώσεων να ισχύει.
Για πολλούς λόγους, μερικοί από τους οποίους είναι καθαρά πρακτικοί.
Έστω ότι μπαίνεις στην σχολή Ικάρων στα 18, την τελειώνεις και βγαίνεις ιπτάμενος μετα από 4 χρόνια. Έστω ότι πας κατευθείαν στα Super Puma (αν και λογικά αν κατευθυνθείς στα ελικόπτερα μάλλον θα περάσεις από τα ''''παλιά'' ΑΒ-205). Έστω όμως οτι πας κατευθείαν εκεί, θα πρέπει να κάτσεις αρκετό καιρό στο ''θρανίο'' για να το μάθεις και αμέσως μετά στην δεξιά θέση του συγκυβερνήτη για μερικές εκατοντάδες ώρες πτήσης, έχοντας στα αριστερά σου έναν εμπειρότατο κυβερνήτη με ώρες που τις περισσότερες φορές ξεπερνάνε κατά πολύ το τριψήφιο αρχικό νούμερο.
Από εκεί και πέρα, ότι δεν μπορούσε ο Κυβερνήτης να κάνει αιώρηση δεν στέκει σε κριτική γιατί τα ελικόπτερα αυτά και για να το πω απλά, έχουν συστήματα επάνω για να κάνουν αυτόματη αιώρηση. Αυτή είναι άλλωστε η δουλειά τους. Άλλωστε τα ελικόπτερα αυτά έχουν σώσει πολλές δεκάδες ανθρώπους αιωρούμενα με 10 μποφώρ πάνω από ναυάγια στο Αιγαίο (και έχουν βραβευθεί γι αυτό) και μάλιστα αιωρούμενα στο χέρι για να μπορεί ο κυβερνήτης να ρυθμίζει ανοδικά και καθοδικά την κίνηση του ελικοπτέρου σε συχρονισμό με τα τεράστια κύματα και το καράβι, ώστε να μην χτυπήσει ο διασώστης.
Το ότι ο Κυβερνήτης του μπορεί και να επέλεξε να μην κάνει αιώρηση για λόγους ασφαλείας, πιθανούς ανέμους μέσα στο λούκι κλπ, ναι αυτό μπορεί να έγινε. Δεν είναι όμως μόνος του εκείνη τη στιγμή. Έχει την ευθύνη ενός πανάκριβου μέσου και άλλων 4-5 ψυχών. Δεν προσπαθώ να δικαιολογήσω κάτι. Απλώς προσπαθώ να συνθέσω όλο το παζλ.
Το ότι το Super Puma είναι ένα μεγάλο ''ελικόπτερο'' και δεν κάνει γι αυτό το είδος διάσωσης (προκαλούσε μέχρι και χιονοστιβάδες διάβασα), αυτό ναι μπορώ να το δεχτώ. Αλλά μάλλον έρχεται προς επίρρωσι αυτών που είπα πιο πάνω.
------------------------------------
Από εκεί και πέρα όσα αναφέρει το άρθρο είναι όλα όσα ακούγονται αυτές τις ημέρες. Δεν τα σχολιάζω γιατί δεν έχω δική μου ακριβή άποψη, αλλά τα αναδημοσιεύω γιατί είναι ένα θέμα που μας πονάει πολύ.
Η έρευνα και διάσωση είναι κάτι που χρειαζόμαστε όλοι μας για την κακιά στιγμή. Ωραία ο τζάμπας πέθανε λένε, για όσους πάνε ''γυρεύοντας''. Δεν το θεώρησα ποτέ μα ποτέ έτσι αλλά άντε για το προχώρημα του πράγματος να συμφωνήσω. Δεν μπορώ όμως να έχω μασούρι εκατό χιλιάρικα που χρειάστηκε - και παραπάνω - ο λογαριασμός του Super Puma. Ακόμα και να μπορέσει να τα μαζέψει η οικογένειά μου δεν θελω να τα δώσει, είναι για άλλες ανάγκες αδυσώπητες. Καλύτερα να πεθάνω πονώντας σε κάποια βουνοκορφή ή μέσα στη χαράδρα. Στην τελική καλύτερα να μην ζήσω μετά...
Φτιάξε μου λοιπόν μία εναέρια πολιτική υπηρεσία στα πρότυπα των Ευρωπαικών. Και βέβαια δώσε μου και το δικαίωμα να ασφαλιστώ για να μπορώ να πληρώσω αν ποτέ χρειαστεί τον εν λόγω λογαριασμό. Αυτή τη στιγμή πχ αν ακούσει παραπέντε δεν με ασφαλίζει κανείς, καμία ασφαλιστική....... Αναγκάστε τις! Ρωτήστε τι γίνεται στην Ευρώπη και εφαρμόστε το. Σκεφτείτε μόνο ότι η διάσωση στην Ιταλία είναι δωρεάν για τα μέλη του Club Alpino Italiano, και η συνολική ετήσια συνδρομή στοιχίζει μόνο 30€ (η οποία εξασφαλίζει και εκπτώσεις στα ορειβατικά καταφύγια. Και μη πείτε ότι σε συναδέλφους Άγγλους όμως παραπεντίστες όπου επενέβη σωτήρια ελικόπτερο της RAF τους ζήτησαν χρήματα.
Πείτε μου όμως τώρα που το θυμήθηκα αν στο ναυάγιο του Σαμίνα πριν 12 χρόνια, όταν η ανίκανότητά μας δεν έβγαλε ΚΑΝΕΝΑ ελικόπτερο εκείνη τη μαύρη νύχτα να σώσει τους ναυαγούς και 83 άνθρωποι πνίγηκαν, πέταξαν όμως 9, το ακούτε 9 - ολογράφως ΕΝΝΕΑ - ελικόπτερα του ΒΡΕΤΑΝΙΚΟΥ ναυτικού από το μικρό αεροπλανοφόρο Invincible και δυο τρεις ακόμα φρεγάτες τους που βρίσκονταν λίγο πιο νότια στο Αιγαίο. Έσωσαν 12 ναυαγούς και περιμάζεψαν αναρίθμητα πτώματα. Μήπως εκείνοι σας ζήτησαν χρήματα για την εξυπηρέτηση? Πόσα έπρεπε να ζητήσουν αυτοί?
Το θέμα το έχουμε αναλύσει πριν δύο χρόνια - σε ανύποπτο δηλαδή χρόνο- στο Paragliding And Aviation στον σύνδεσμο που βλέπετε παρακάτω, με την ''ευκαρία'' των δέκα χρόνων από το ναυάγιο και θέλοντας να αναδείξουμε αυτό που πρόσφερε κάποιος άλλος όταν δεν μπορούσαμε εμείς.
Και τώρα που το σκέφτομαι ευτυχώς που δεν ήταν δυο τρεις τούρκικες φρεγάτες εκείνο το βράδυ στα διεθνή ύδατα εκεί πιο κάτω. (Ρε λες γι αυτό να σουλατσάρουνε όλη την ώρα έξω από το Σούνιο, ρίχνουν μήπως τα ζάρια και περιμένουν?) Γιατί τί θα τους λέγαμε ρε φίλε, ξουτ εσείς, αφήστε μας να πνιγούμε, φύγετε.
Αλλά έχει δίκιο αυτός που είπε ότι αφού πληρώνουμε και μπορούμε να φέρουμε ομάδες απέξω θα προτιμήσουμε τούρκικες. (Είμαι σίγουρος ότι άμα τους καλέσουμε θα βάψουν 1-2 blackhawk με πολιτικά νηολόγια και θα τα διαθέτουν για να έρχονται άνετα να μας σώζουν όποτε και να χρειαζόμαστε. Και σιγά μη μας ζητήσουν και λεφτά, τζάμπα θα έρχονται αυτοί θα το δείτε.Θα έχουν άλλους λόγους προφανώς.)
Και μη βρεθεί κανένας να μου πει ότι δεν αγαπάω την Ελλάδα ή την ΠΑ, γιατί αν κλικάρετε στην ταμπελίτσα με το AVIATION - ΠΑ επάνω, μπορείτε να πάρετε μια πολύ καλή γεύση από το αντίθετο. Δεν επιμένω να με αγαπάει και η Ελλάδα, (η ΠΑ καθεαυτή νομίζω ότι δεν φταίει), αλλά όπως και κάθε Έλληνας αυτό θα το ήθελα....
-Ακολουθεί κι ένα δικό μας σημείωμα. Να με συμπαθάτε που είναι λίγο εκρηκτικό αλλά και οι εκρήξεις καμιά φορά χρειάζονται, ακριβώς για τον ίδιο λόγο. Για σκέψη και προβληματισμό.
Με την κηδεία του 30χρονου Σταύρου Λισγάρα που έγινε στον Κατσικά, γράφτηκε και τυπικά ο επίλογος της τραγωδίας που απασχόλησε την τοπική κοινωνία από το πρωί της περασμένης Δευτέρας.Η αγωνιώδης αναζήτηση του 30χρονου ολοκληρώθηκε το απόγευμα της Πέμπτης με την ανάσυρση της σορού του από τους Ελβετούς διασώστες και τον επιχειρηματία Βασίλη Χήτο που διέθεσε το ιδιωτικό του ελικόπτερο, ρισκάροντας και την ίδια του τη ζωή. Ο θάνατος του 30χρονου σύμφωνα με τον ιατροδικαστή Θεόδωρο Βουγιουκλάκη ήταν ακαριαίος, μετά την πτώση που είχε χαρακτηριστικά πτήσης, αφού η απόσταση που διήνυσε ήταν περίπου 500 μέτρα.Τρια είναι τα βασικά στοιχεία που αποδείχθηκαν μέσα από το τραγικό περιστατικό: Πρώτον, ότι η κρατική μηχανή με τις συναρμόδιες υπηρεσίες εξακολουθεί, να είναι δυσκίνητη,δεύτερον ότι υπάρχει μία τεράστια έλλειψη γνώσης, εμπειρίας και οργάνωσης για την αντιμετώπιση παρόμοιων περιστατικών και τέλος τρίτον θα πρέπει να μπουν σοβαροί κανόνες για την λειτουργία των εθελοντικών ομάδων διάσωσης.
Σημαντικές Ελλείψεις
Κατά την άποψη μας,θα πρέπει σήμερα κιόλας να αρχίσει ένας διάλογος ανάμεσα σε όλους τους εμπλεκόμενους φορείς.Πρέπει ο χαμός του 30χρονου να αποτελέσει εφαλτήριο και παράδειγμα για τον τρόπο αντίδρασης σε αντίστοιχες περιπτώσεις στο μέλλον.Το epirusate σήμερα αποκαλύπτει μερικές από τις άγνωστες πτυχές της υπόθεσης που συγκλόνισε τους Γιαννιώτες:
-Για την συγκεκριμένη επιχείρηση,χρησιμοποιήθηκε ένα ελικόπτερο ακατάλληλο για τέτοιου είδους διασώσεις,το οποίο και ακριβοπλήρωσε η περιφέρεια Ηπείρου με 30 χιλιάδες ευρώ ημερησίως!Την πρώτη μέρα μάλιστα,έφτασε με το πλήρωμά του, διαθέτοντας ακόμη και ναυαγοσώστη,τον οποίο χρησημοποιέι στις θαλάσσιες διασώσεις!!!
-Ο 23χρονος πιλότος του ελικοπτέρου δεν μπορούσε να κάνει αιώρηση,προκειμένου να κατεβάσει με γάντζο έναν Έλληνα διασώστη,όταν αυτός του το ζήτησε!!! *(Σημείωση ιστολογίου παρακάτω)
-Στο ελικόπτερο θα μπορούσαν από την πρώτη κιόλας ημέρα να επιβαίνουν κάποιοι από τους Γιαννιώτες οδηγούς βουνού,οι οποίο και θα είχαν αμέσως υποδείξει τα ύποπτα σημεία,έτσι ώστε η ανάσυρση της σορού,πολύ πιθανόν να γινόταν από την πρώτη κιόλας ημέρα.
-Οι Έλληνες οδηγοί,δικαίως διαμαρτύρονται γιατί δεν ζητήθηκε η συνδρομή τους στην επιχείρηση εντοπισμού του άτυχου Σταύρου Λισγάρα.Όπως δήλωσε στο MEGA ο πρώην πρόεδρος του Σωματείου Ελλήνων Οδηγών Βουνού Χρήστος Μπελογιάννης, παρ' όλες τις προτροπές, δεν είχε ζητηθεί επίσημα η συνδρομή της ορειβατικής κοινότητας, ούτε των Οδηγών Βουνού,ούτε της Ελληνικής Ομοσπονδίας Ορειβασίας.Το Σωματείο Ελλήνων Οδηγών Βουνού,αριθμεί 24 ενεργά μέλη,με σημαντική εμπειρία και πλήθος αναβάσεων στα μεγαλύτερα βουνά του κόσμου!Το παράλογο είναι πως ανάμεσα στους 24 Έλληνες Οδηγούς Βουνού,βρίσκονται και τρεις Γιαννιώτες!!!Οι Χρήστος Λάμπρης,Μιχάλης Βασιλείου και Γιώργος Ροκκάς,από τους οποίους δεν ζητήθηκε απολύτως καμία βοήθεια!!!
-Το "ίχνος" που τελικά αποδείχθηκε πως ήταν η σορός του άτυχου 30χρονου είδαν πρώτοι ένας Έλληνας οδηγός βουνού που δραστηριοποιήται στην περιοχή επαγγελματικά και ένας εθελοντής ορειβάτης από την Κόνιτσα.Αυτοί και υπέδειξαν το σημείο,μαζί με άλλα ύποπτα από τις φωτογραφίες σημεία, στον Robi Andenmatten,πιλότο της ομάδας Air-Zermatt,ο οποίος με τον επικεφαλής της διάσωσης Bruno Jelk,ανέσυραν τη σορό.
-Η ΕΜΑΚ για μια ακόμη φορά αποδείχθηκε μη έτοιμη επιχειρησιακά για τέτοιες-δύσκολες είναι η αλήθεια- αποστολές και οι άνδρες της ουσιαστικά περιορίστηκαν στο να παρακολουθούν την επιχείρηση από το καταφύγιο της Τύμφης!
- Σε αναντιστοιχία με τη λειτουργία εθνικών πάρκων στο εξωτερικό, το Eθνικό πάρκο της Βόρειας Πίνδου δε διαθέτει ούτε εξειδικευμένο προσωπικό και φυσικά ούτε τα απαιτούμενα μέσα για ορεινή διάσωση.
Σημαντική συμβολή
Δεν πρέπει να ξεχνάμε και την μεγάλη προσφορά του επιχειρημαία και πιλότου Βασιλη Χητου που πετώντας με το ελικόπτερο του επί τρεις μερες, βοήθησε τα μέγιστα.Ο Β.Χήτος όμως έκανε και μια ακόμη μεγαλύτερη προσφορά κατά την γνώμη μας:Άνοιξε πρώτος τον διάλογο,για την θλιβερή ιστορία με τις ομάδες διάσωσης.Ο Β. Χήτος που έκανε λόγο για «λαμόγια» που θέλησαν να εκμεταλλευθούν την περίσταση, φτάνοντας στην περιοχή, χωρίς να προσφέρουν την παραμικρή βοήθεια, ζητώντας από το Δήμο Ζαγορίου να τους καλύψει τα έξοδα διαμονής και διατροφής και καταναλώνοντας το χρόνο τους, βγάζοντας φωτογραφίες και ανακοινώσεις για την πορεία των ερευνών. "Ενώ επιχειρούσαμε στα βράχια κάποιοι που βρισκόταν στο Πάπιγκο αντέγραψαν σε στικάκι τις φωτογραφίες που είχαμε τραβήξει για να τις χρησιμοποιήσουν προκειμένου να αποδείξουν ότι συμμετείχαν στις έρευνες και να πάρουν επιδοτήσεις. Είμαι αποφασισμένος να κινηθώ δικαστικά απέναντι σε αυτές τις δήθεν εθελοντικές ομάδες",τόνισε.Η αλήθεια είναι πως οι εθελοντές της συγκεκριμένης ομάδας,έμειναν επί 4 ημέρες σε πολύ γνωστό ξενώνα στο μικρό Πάπιγκο,από όπου μάλιστα και έστειλαν στα ΜΜΕ και δυο δελτία τύπου!Το χειρότερο περιστατικό που αποκαλύπτει σήμερα το epirusgate,είναι πως θέλησαν να τραβήξουν κάποιες φωτογραφίες,την στιγμή που η σορός του άτυχου 30χρονου μεταφέρονταν από το ελικόπτερο στο ασθενοφόρο!Αυτό εξόργισε αρκετούς,μεταξύ των οποίον και ο Β.Χήτος,ο οποίος και είχε ένα εντονότατο φραστικό επεισόδιο μαζί τους!!!
Οι "εθελοντές"!!!
Η ιστορία των εθελοντικών ομάδων διάσωσης στην Ελλάδα,είναι παρόμοια με αυτή των αμαρτωλών Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων.Μικρές οργανώσεις, χωρίς υποδομή, που έλαβαν δυσανάλογα ποσά!!!Είναι χαρακτηριστικό πως σε μια εποχή έντονης οικονομικής κρίσης, με την ανεργία να καλπάζει στο 25%, τις αποδοχές μισθωτών και εργαζομένων να μειώνονται, στον προϋπολογισμό του 2012 - και αφού είχαν μεσολαβήσει δυο σκληρά μνημόνια -, είχαν εγγραφεί 175 εκατ. ευρώ που θα κατευθύνονταν προς διάφορες ΜΚΟ,μεταξύ των οποίων και αρκετές ομάδες διάσωσης!!!Το δια ταύτα λοιπόν ακόμη και σήμερα παραμένει και είναι κυρίως οικονομικό: Ποιος καθορίζει το ύψος της χρηματοδότησης ; Και με ποιο κριτήριο; Ποιος παρακολουθεί την εκτέλεσή του, για την εκταμίευση κάθε δόσης; Ποιος εποπτεύει, με άλλα λόγια, τη συνολική διαχείριση από πλευράς διασωστικής ομάδας;Μεταξύ των εθελοντικών ομάδων διάσωσης,έχει αναπτυχθεί και ένας έντονος ανταγωνισμός,για το ποια θα καταφέρει να έχει την μεγαλύτερη προβολή,προκειμένου να λάβει και μεγαλύτερη χρηματοδότηση."Θύμα" αυτού του ανταγωνισμού,έπεσε και ο υπεύθυνος πολιτικής προστασίας της Περιφέρειας Ηπείρου κ. Δημήτρης Μαυρογιώργος,ο οποίος δέχθηκε κατά την διάρκεια των ερευνών επίθεση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης,από μια συγκεκριμένη "διασωστική ομάδα".Αυτοί όμως που κρύβονται πίσω από την συγκεκριμένη οργάνωση,έχουν πλήθος καταδικαστικών αποφάσεων εναντίον τους, για εξαπάτηση ατόμων που δήθεν θα εκπαίδευαν στην διάσωση,από τα οποία και έχουν αποσπάσει πολύ μεγάλα ποσά!!!Επίσης εκκρεμεί εναντίον τους και η εκδίκαση νέων υποθέσεων για απάτη!!!Προκειμένου να μπει τάξη στον τρόπο λειτουργίας αυτών των οργανώσεων, θα πρέπει να κλείσουν νομοθετικά παράθυρα, να αποδομηθούν χρόνιες πελατειακές σχέσεις με το πολιτικό σύστημα και να τεθούν κανόνες για την λειτουργία των διασωστικών εθελοντικών οργανώσεων στη χώρα μας,για να εκλείψουν επιτέλους αυτά τα φαινόμενα...
Πηγή: http://epirusgate.blogspot.gr
----------------------------------
*Σημείωση Paragliding And Aviation:
Για να είμαστε δίκαιοι εκεί που πρέπει να είμαστε, αυτό που έχει γραφτεί στο κείμενο για 23χρονο πιλοτο που δεν μπορουσε να κανει αιώρηση δεν μπορεί σε καμία των περιπτώσεων να ισχύει.
Για πολλούς λόγους, μερικοί από τους οποίους είναι καθαρά πρακτικοί.
Έστω ότι μπαίνεις στην σχολή Ικάρων στα 18, την τελειώνεις και βγαίνεις ιπτάμενος μετα από 4 χρόνια. Έστω ότι πας κατευθείαν στα Super Puma (αν και λογικά αν κατευθυνθείς στα ελικόπτερα μάλλον θα περάσεις από τα ''''παλιά'' ΑΒ-205). Έστω όμως οτι πας κατευθείαν εκεί, θα πρέπει να κάτσεις αρκετό καιρό στο ''θρανίο'' για να το μάθεις και αμέσως μετά στην δεξιά θέση του συγκυβερνήτη για μερικές εκατοντάδες ώρες πτήσης, έχοντας στα αριστερά σου έναν εμπειρότατο κυβερνήτη με ώρες που τις περισσότερες φορές ξεπερνάνε κατά πολύ το τριψήφιο αρχικό νούμερο.
Από εκεί και πέρα, ότι δεν μπορούσε ο Κυβερνήτης να κάνει αιώρηση δεν στέκει σε κριτική γιατί τα ελικόπτερα αυτά και για να το πω απλά, έχουν συστήματα επάνω για να κάνουν αυτόματη αιώρηση. Αυτή είναι άλλωστε η δουλειά τους. Άλλωστε τα ελικόπτερα αυτά έχουν σώσει πολλές δεκάδες ανθρώπους αιωρούμενα με 10 μποφώρ πάνω από ναυάγια στο Αιγαίο (και έχουν βραβευθεί γι αυτό) και μάλιστα αιωρούμενα στο χέρι για να μπορεί ο κυβερνήτης να ρυθμίζει ανοδικά και καθοδικά την κίνηση του ελικοπτέρου σε συχρονισμό με τα τεράστια κύματα και το καράβι, ώστε να μην χτυπήσει ο διασώστης.
Το ότι ο Κυβερνήτης του μπορεί και να επέλεξε να μην κάνει αιώρηση για λόγους ασφαλείας, πιθανούς ανέμους μέσα στο λούκι κλπ, ναι αυτό μπορεί να έγινε. Δεν είναι όμως μόνος του εκείνη τη στιγμή. Έχει την ευθύνη ενός πανάκριβου μέσου και άλλων 4-5 ψυχών. Δεν προσπαθώ να δικαιολογήσω κάτι. Απλώς προσπαθώ να συνθέσω όλο το παζλ.
Το ότι το Super Puma είναι ένα μεγάλο ''ελικόπτερο'' και δεν κάνει γι αυτό το είδος διάσωσης (προκαλούσε μέχρι και χιονοστιβάδες διάβασα), αυτό ναι μπορώ να το δεχτώ. Αλλά μάλλον έρχεται προς επίρρωσι αυτών που είπα πιο πάνω.
------------------------------------
Από εκεί και πέρα όσα αναφέρει το άρθρο είναι όλα όσα ακούγονται αυτές τις ημέρες. Δεν τα σχολιάζω γιατί δεν έχω δική μου ακριβή άποψη, αλλά τα αναδημοσιεύω γιατί είναι ένα θέμα που μας πονάει πολύ.
Η έρευνα και διάσωση είναι κάτι που χρειαζόμαστε όλοι μας για την κακιά στιγμή. Ωραία ο τζάμπας πέθανε λένε, για όσους πάνε ''γυρεύοντας''. Δεν το θεώρησα ποτέ μα ποτέ έτσι αλλά άντε για το προχώρημα του πράγματος να συμφωνήσω. Δεν μπορώ όμως να έχω μασούρι εκατό χιλιάρικα που χρειάστηκε - και παραπάνω - ο λογαριασμός του Super Puma. Ακόμα και να μπορέσει να τα μαζέψει η οικογένειά μου δεν θελω να τα δώσει, είναι για άλλες ανάγκες αδυσώπητες. Καλύτερα να πεθάνω πονώντας σε κάποια βουνοκορφή ή μέσα στη χαράδρα. Στην τελική καλύτερα να μην ζήσω μετά...
Φτιάξε μου λοιπόν μία εναέρια πολιτική υπηρεσία στα πρότυπα των Ευρωπαικών. Και βέβαια δώσε μου και το δικαίωμα να ασφαλιστώ για να μπορώ να πληρώσω αν ποτέ χρειαστεί τον εν λόγω λογαριασμό. Αυτή τη στιγμή πχ αν ακούσει παραπέντε δεν με ασφαλίζει κανείς, καμία ασφαλιστική....... Αναγκάστε τις! Ρωτήστε τι γίνεται στην Ευρώπη και εφαρμόστε το. Σκεφτείτε μόνο ότι η διάσωση στην Ιταλία είναι δωρεάν για τα μέλη του Club Alpino Italiano, και η συνολική ετήσια συνδρομή στοιχίζει μόνο 30€ (η οποία εξασφαλίζει και εκπτώσεις στα ορειβατικά καταφύγια. Και μη πείτε ότι σε συναδέλφους Άγγλους όμως παραπεντίστες όπου επενέβη σωτήρια ελικόπτερο της RAF τους ζήτησαν χρήματα.
Πείτε μου όμως τώρα που το θυμήθηκα αν στο ναυάγιο του Σαμίνα πριν 12 χρόνια, όταν η ανίκανότητά μας δεν έβγαλε ΚΑΝΕΝΑ ελικόπτερο εκείνη τη μαύρη νύχτα να σώσει τους ναυαγούς και 83 άνθρωποι πνίγηκαν, πέταξαν όμως 9, το ακούτε 9 - ολογράφως ΕΝΝΕΑ - ελικόπτερα του ΒΡΕΤΑΝΙΚΟΥ ναυτικού από το μικρό αεροπλανοφόρο Invincible και δυο τρεις ακόμα φρεγάτες τους που βρίσκονταν λίγο πιο νότια στο Αιγαίο. Έσωσαν 12 ναυαγούς και περιμάζεψαν αναρίθμητα πτώματα. Μήπως εκείνοι σας ζήτησαν χρήματα για την εξυπηρέτηση? Πόσα έπρεπε να ζητήσουν αυτοί?
Το θέμα το έχουμε αναλύσει πριν δύο χρόνια - σε ανύποπτο δηλαδή χρόνο- στο Paragliding And Aviation στον σύνδεσμο που βλέπετε παρακάτω, με την ''ευκαρία'' των δέκα χρόνων από το ναυάγιο και θέλοντας να αναδείξουμε αυτό που πρόσφερε κάποιος άλλος όταν δεν μπορούσαμε εμείς.
Και τώρα που το σκέφτομαι ευτυχώς που δεν ήταν δυο τρεις τούρκικες φρεγάτες εκείνο το βράδυ στα διεθνή ύδατα εκεί πιο κάτω. (Ρε λες γι αυτό να σουλατσάρουνε όλη την ώρα έξω από το Σούνιο, ρίχνουν μήπως τα ζάρια και περιμένουν?) Γιατί τί θα τους λέγαμε ρε φίλε, ξουτ εσείς, αφήστε μας να πνιγούμε, φύγετε.
Αλλά έχει δίκιο αυτός που είπε ότι αφού πληρώνουμε και μπορούμε να φέρουμε ομάδες απέξω θα προτιμήσουμε τούρκικες. (Είμαι σίγουρος ότι άμα τους καλέσουμε θα βάψουν 1-2 blackhawk με πολιτικά νηολόγια και θα τα διαθέτουν για να έρχονται άνετα να μας σώζουν όποτε και να χρειαζόμαστε. Και σιγά μη μας ζητήσουν και λεφτά, τζάμπα θα έρχονται αυτοί θα το δείτε.Θα έχουν άλλους λόγους προφανώς.)
Και μη βρεθεί κανένας να μου πει ότι δεν αγαπάω την Ελλάδα ή την ΠΑ, γιατί αν κλικάρετε στην ταμπελίτσα με το AVIATION - ΠΑ επάνω, μπορείτε να πάρετε μια πολύ καλή γεύση από το αντίθετο. Δεν επιμένω να με αγαπάει και η Ελλάδα, (η ΠΑ καθεαυτή νομίζω ότι δεν φταίει), αλλά όπως και κάθε Έλληνας αυτό θα το ήθελα....
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Πείτε το εδώ..!: