http://www.cyclingsantorini.gr |
Ήταν 23 Απριλίου του 1988 μα το θυμάμαι σαν χθες.. η αγωνία ανάμεσα στους ποδηλάτες άλλων εθνικοτήτων που είχαν επιλεγεί και εκπαιδευτεί να είναι ο Έλληνας Κανέλλος Κανελλόπουλος από την Πάτρα αυτός που θα κάνει την πτήση.. αυτός που θα μείνει στην ιστορία. Και έμεινε...
Παρακάτω μπορείτε να δείτε το ιστορικό όπως το αλίευσα από διάφορες πηγές - πολλές σπάνιες φωτογραφίες από το αρχείο κυρίως της ΠΑ - βίντεο με τη στιγμή της ανώμαλης προσγείωσης, τα τεχνικά χαρακτηριστικά και το σπάνιο patch για το πρώτο στην ιστορία ..human powered flight team, αλλά κυρίως ένα ξεχωριστό ιστορικό βίντεο - ντοκιμαντέρ με όλα τα στοιχεία για αυτή την ξεχωριστή πτήση!
Σήμερα από ότι διαβάζω είναι καθηγητής φυσικής αγωγής κάπου στα Λιόσια, έχει σταματήσει τώρα πια τον πρωταθλητισμό αλλά μετακινείται πάντα με το ποδήλατο και ασχολείται επίσης με την αγιογραφία.
Να είναι καλά πάντα!
Να είναι καλά πάντα!
Η στιγμή της ανώμαλης προσγείωσης στην παραλία της Σαντορίνης
-------------------------------
ΔΑΙΔΑΛΟΣ
Τεχνικά χαρακτηριστικά :
Τεχνικά χαρακτηριστικά :
Empty weight:70 lbs.
All up weight:229 lbs.
Span: 112 ft.
Length:28 ft.
Propeller diam:11.3 ft
Wing area:332 sq.ft.
Design speed:14 - 17 m.p.h
Power:0-27 hp.
Propeller R.P.M: 108.
Συμφώνως με τα προαναφερθέντα αποτελέσματα από τις μελέτες του Mark Drela , το συνολικό βάρος του αεροσκάφους -εκπεφρασμένο σε kgr- ήταν 32 kgr - (70 lb = 31.75 kgr ) - , ενώ το βάρος του ποδηλάτη Κ.Κανελλόπουλου ήταν 64 kgr ,(το διπλάσιο) .
Σύμφωνα πάλι με το συσχετισμό που εξήγαγε ο Drela σχετικά με την απαιτούμενη παρεχόμενη ισχύ - συναρτήση του βάρους του ποδηλάτη , οΚ.Κανελλόπουλος έπρεπε να αποδίδει μέσω της μυϊκής του δύναμης , ισχύ , 5 Watt ανά κιλό του βάρους του.
Το εκπέτασμα των πτερύγων έφτανε τα 33.9 m.
Η έλικα του αεροσκάφους είχε διάμετρο σχεδόν 3.5 m και διέθετε μεταβλητό βήμα.
Έτσι ο ποδηλάτης , μεταβάλλοντας το βήμα , μετέβαλλε και την ταχύτητα πτήσης η οποία εκυμαίνετο μεταξύ 14-17 μιλίων /ώρα.
Συνολικά λοιπόν τα χειριστήρια ελέγχου του ποδηλάτη ήταν τρία και αφορούσαν τον έλεγχο του elevator , του rudder και του μεταβλητού pitch της έλικας.
Κάτω από την θέση του ποδηλάτη ευρίσκετο μικρό τεπόζιτο χωρητικότητας 5 λίτρων , το οποίο περιείχε νερό με γλυκόζη , απαραίτητο για την διατήρηση της φυσικής κατάστασης του ποδηλάτη , κατά την επίπονη προσπάθεια των 4 ωρών. (πηγή: http://www.petame.gr)
All up weight:229 lbs.
Span: 112 ft.
Length:28 ft.
Propeller diam:11.3 ft
Wing area:332 sq.ft.
Design speed:14 - 17 m.p.h
Power:0-27 hp.
Propeller R.P.M: 108.
Συμφώνως με τα προαναφερθέντα αποτελέσματα από τις μελέτες του Mark Drela , το συνολικό βάρος του αεροσκάφους -εκπεφρασμένο σε kgr- ήταν 32 kgr - (70 lb = 31.75 kgr ) - , ενώ το βάρος του ποδηλάτη Κ.Κανελλόπουλου ήταν 64 kgr ,(το διπλάσιο) .
Σύμφωνα πάλι με το συσχετισμό που εξήγαγε ο Drela σχετικά με την απαιτούμενη παρεχόμενη ισχύ - συναρτήση του βάρους του ποδηλάτη , οΚ.Κανελλόπουλος έπρεπε να αποδίδει μέσω της μυϊκής του δύναμης , ισχύ , 5 Watt ανά κιλό του βάρους του.
Το εκπέτασμα των πτερύγων έφτανε τα 33.9 m.
Η έλικα του αεροσκάφους είχε διάμετρο σχεδόν 3.5 m και διέθετε μεταβλητό βήμα.
Έτσι ο ποδηλάτης , μεταβάλλοντας το βήμα , μετέβαλλε και την ταχύτητα πτήσης η οποία εκυμαίνετο μεταξύ 14-17 μιλίων /ώρα.
Συνολικά λοιπόν τα χειριστήρια ελέγχου του ποδηλάτη ήταν τρία και αφορούσαν τον έλεγχο του elevator , του rudder και του μεταβλητού pitch της έλικας.
Κάτω από την θέση του ποδηλάτη ευρίσκετο μικρό τεπόζιτο χωρητικότητας 5 λίτρων , το οποίο περιείχε νερό με γλυκόζη , απαραίτητο για την διατήρηση της φυσικής κατάστασης του ποδηλάτη , κατά την επίπονη προσπάθεια των 4 ωρών. (πηγή: http://www.petame.gr)
Το patch για το ..human powered flying team... !!!!
(c) Κυριάκος Κονταδάκης |
----------------------------------
Ποδηλατώντας στους ουρανούς / Ντοκιμαντέρ
Στην εκδήλωση του BikeRespect βραβεύτηκε ο Έλληνας πρωταθλητής Κανέλλος Κανελλόπουλος
Daedalus 87 aircraft on display in the Dulles International Airport Terminal B transportation concourse |
Cycling the skies documentary (Kanellopoulos world record flight)
The record-setting flight of Daedalus 88 had as pilot Olympic cyclist Kanellos Kanellopoulos of Greece.[1] The flight began at the main airport of Iraklion, on Crete, with a horizontal launch under the pilot's own power, as governed by FAI rules. During the flight, the Daedalus flew primarily between 15 and 30 feet in altitude, and was accompanied by several escort vessels. The speed of the flight was helped by a tailwind, but this also made a head-on landing approach to the narrow beach hazardous, especially with crowds of spectators on the sand. The pilot maneuvered the aircraft to land more into the wind and parallel with the length of the beach. As the right wing extended over the black sand beach, the heat rising from the beach lifted that wing, turning the aircraft back towards the sea. This effect prevented the pilot from getting the whole aircraft onto the beach.
The flight ended in the water (7 meters from Perissa Beach on Santorini, according to the official record), when increasing gusty winds caused a torsional failure of the tail boom. Lacking control, the airplane then pitched nose-up, and another gust caused a failure of the main wing spar. The pilot swam to shore.
Much of the wreckage of Daedalus 88 is in storage at the Smithsonian's restoration facility.
Sourse: http://en.wikipedia.org/wiki/MIT_Daedalus
The record-setting flight of Daedalus 88 had as pilot Olympic cyclist Kanellos Kanellopoulos of Greece.[1] The flight began at the main airport of Iraklion, on Crete, with a horizontal launch under the pilot's own power, as governed by FAI rules. During the flight, the Daedalus flew primarily between 15 and 30 feet in altitude, and was accompanied by several escort vessels. The speed of the flight was helped by a tailwind, but this also made a head-on landing approach to the narrow beach hazardous, especially with crowds of spectators on the sand. The pilot maneuvered the aircraft to land more into the wind and parallel with the length of the beach. As the right wing extended over the black sand beach, the heat rising from the beach lifted that wing, turning the aircraft back towards the sea. This effect prevented the pilot from getting the whole aircraft onto the beach.
The flight ended in the water (7 meters from Perissa Beach on Santorini, according to the official record), when increasing gusty winds caused a torsional failure of the tail boom. Lacking control, the airplane then pitched nose-up, and another gust caused a failure of the main wing spar. The pilot swam to shore.
Much of the wreckage of Daedalus 88 is in storage at the Smithsonian's restoration facility.
Sourse: http://en.wikipedia.org/wiki/MIT_Daedalus
In 1988, Daedalus built by MIT and NASA with pilot the Greek cycling champion Kanellos Kanellopoulos manages to surpass the world record flight by human power (HPA) when he flew from Crete to Santorini in a re-creation of the mythological flight of the crafts namesake and covering a distance of 112km in 3 hours and 54 minutes!
The film was screened publicly for the first time in Thessaloniki on the occasion of celebrating 100 years of the liberation of the city, 24 years after reaching the record.
In the event the Greek champion Kanellopoulos was awarded byBikeRespect.
Δείτε αυτό το πανέμορφο απίστευτο βίντεο για τον Δαίδαλο και τον Κανέλλο Κανελόπουλο από το BikeRespect!
Ο Κανέλλος Κανελλόπουλος βραβεύεται παρουσία φίλων του Δαίδαλου
Ιστορική στιγμή για την ποδηλασία στην Θεσσαλονίκη η βράβευση του Έλληνα πρωταθλητή Κανέλλου Κανελλόπουλου, πιλότου του ανθρωποκίνητου πτηνού με το όνομα "Δαίδαλος".
Μετά την προβολή του ντοκιμαντέρ "Ποδηλατώντας στους Ουρανούς" η αίθουσα ζωντάνεψε με ένα πολύ ζεστό χειροκρότημα την ώρα που ο μεγάλος πρωταγωνιστής της βραδιάς Κανέλλος Κανελλόπουλος δεχόταν το βραβείο από τον Πρώην Διευθυντή Διεθνών Σχέσεων Ελλάδος Ακριβό Τσολάκη, επικεφαλή της αποστολής του 1988 από πλευράς Ελληνικής Αεροπορίας.
Το βραβείο που δόθηκε στον Έλληνα πρωταθλητή φιλοτεχνήθηκε από την Μαγδαληνή Σίγα.
Ευχαριστούμε όσους παρευρέθησαν.
Διοργάνωση: BikeRespect και Αντιδημαρχία Νεότητας Αθλητισμού και Εθελοντών
Χορηγοί Επικοινωνίας: Republic Radio και Biscuit Radio
Απόδοση Διαλόγων Ντοκιμαντέρ: Κείμης Κρυωνάς
Υποτιτλισμός Ντοκιμαντέρ: Στάσα Ζέρβα
Κάμερα : Συμελίδης Κώστας
Διάθεση προβολής Ντοκιμαντέρ: Live Media
------------------------------
*Από το http://giannisargyros.blogspot.com αναδημοσιεύουμε:
Δεν φοβήθηκα, αλλά δεν απόλαυσα την πτήση
«Ηταν κάτι πιο απαιτητικό και σίγουρα πιο δύσκολο από το ποδήλατο. Επρεπε να κρατάω έναν συγκεκριμένο ρυθμό στο πεντάλ και συγχρόνως να ρυθμίζω το ύψος και τη διεύθυνση με το πηδάλιο. Δεν μπορώ να πω ότι φοβήθηκα, ούτε ότι απόλαυσα την πτήση, αλλά η ευθύνη που είχα να τηρήσω κατά γράμμα τους κανόνες της πτήσης, ώστε να πάνε όλα όπως είχαν προγραμματιστεί, δεν με άφησαν να το χαρώ όπως ήθελα».
Το ανεμοπλάνο διένυσε την απόσταση των σχεδόν 119 χιλιομέτρων από το αεροδρόμιο του Ηρακλείου έως τη Σαντορίνη σε 3 ώρες και 54 λεπτά, επίδοση που κατέρριψε το παγκόσμιο ρεκόρ, το οποίο κατείχε από το 1979 μια πτήση πάνω από τη Μάγχη.
Ενα απρόβλεπτο γεγονός, που οφειλόταν στον αέρα, απείλησε να μετατρέψει τον Δαίδαλο σε... Ικαρο, όταν το σκάφος έχασε την ουρά του και έμεινε χωρίς πηδάλιο, με αποτέλεσμα να πέσει στη θάλασσα. Ευτυχώς αυτό συνέβη μόλις 15 μέτρα πριν από την ακτή στην οποία θα γινόταν η προσγείωση και ενώ το ανεμοπλάνο βρισκόταν σε πολύ χαμηλό ύψος. Ο ποδηλάτης-πιλότος βγήκε σώος και ευτυχής για το κατόρθωμά του.
---------------------------------------------------------
Πολλές από τις σπάνιες φωτό του άρθρου προέρχονται από τα αρχεία της Π.Α. (Αεροπορική Επιθεώρηση Νο 76 - Αύγουστος 2005 - Άρθρο Καθηγητή κ. Χρήστου Λάζου)
Εξαιρετική προσπάθεια !
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυγχαρητήρια στον Κανελλόπουλο και σε όλους τους συντελεστές του εγχειρήματος !
Τα τελευταία 5 λεπτά είναι όλα τα λεφτά !
ΑπάντησηΔιαγραφήΑναρωτιέσαι πράγματι, ποια είναι τα όρια του ανθρώπου;
Το βίντεο εκτός από το σπάνιο υλικό και πληροφορίες, κυριολεκτικά σε μεταφέρει στην αγωνία εκείνων των επικών στιγμών.....!
ΑπάντησηΔιαγραφή