Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Τελευταίες 5 Αναρτήσεις Paragliding And Aviation

Τρίτη 9 Φεβρουαρίου 2010

Εναέρια σύγκρουση... καλύτερα να την αποφύγουμε!

Paragliding mid air collision.. How to avoid..

Σε ολη μας την πτητική ζωή, ένας από τους πιο μεγάλους κινδύνους που αντιμετωπίζουμε είναι αυτός. Να τρακάρουμε μεταξύ μας εκεί που πετάμε στα καλά καθούμενα.
Οι περισσότεροι ιπτάμενοι φίλοι μου (κι εγώ μερικές φορές) αποφεύγουν συνειδητά να πετάνε μέσα σε εναέριες περιοχές όπου συνωστίζονται πολλά αλεξίπτωτα. Προτιμούν να φύγουν μακριά από την περιοχή του ανοδικού παρά να πάρουν το ρίσκο.

Στον Ομπλό για παράδειγμα που είναι ένα μικρό στρογγυλό βουνό, χωρίς μεγάλη επιφάνεια να διανύσεις από τη μιά του ως την άλλη του άκρη, είναι μια κατάσταση που συμβαίνει αρκετά συχνά, αν και δεν μπορώ να πω ότι δεν αντιμετωπίζεται και με τη δέουσα προσοχή από όλους μας.
Γι΄ αυτό άλλωστε και δεν είχαμε ποτέ κάποιο συμβάν.
Ο κίνδυνος όμως δεν σταματάει ποτέ να υπάρχει.
Από τη μέχρι τώρα εμπειρία, εκείνο που θα μπορούσα να πω πάντως είναι ότι ο κίνδυνος μιας εναέριας σύγκρουσης δεν υπάρχει μόνο όταν είμαστε πολλοί πιλότοι συγκεντρωμένοι σε ένα σημείο. Ούτε μόνο όταν κυκλώνουμε πολλοί πιλότοι μαζί, μαζεμένοι μέσα στον νοητό κύκλο ενός θερμικού.
Ο κίνδυνος εξακολουθεί να υπάρχει ακόμα κι όταν βρισκόμαστε στον αέρα πολύ λιγότεροι.
Έχει να κάνει φυσικά και με το πόσο επαναπαύεται ο κάθε ένας από εμάς, ότι αν είμαστε δυο τρεις, άντε τέσσερις, δεν πρόκειται να συμβεί ποτέ μία σύγκρουση. Και χαλαρώνουμε, δεν ελέγχουμε τόσο συχνά όσο θα οφείλαμε το δεξιά και το αριστερά, το πάνω και το κάτω. Γενικά δεν ξέρουμε πάντα που βρίσκεται η εναέριά μας παρέα.
Πόσες φορές δεν έχουμε ξεκινήσει για προσγείωση και δεν μπορούμε να εντοπίσουμε οπτικά αυτούς που έφυγαν πριν από εμάς. Στην Πάτρα, με τις εναλλαγές που δημιουργεί στη θέα  προς τα κάτω το φόντο των κτιρίων της πόλης, είναι πολύ συνηθισμένο. Και άν εφησυχαστείς όπως κάνουμε οι περισσότεροι χωρίς να τους βρεις.. χαιρετίσματα! Πολύ πιθανόν να τους δεις μπροστά σου ξαφνικά όταν θα παίρνεις θέση μαζί τους για προσγείωση.
'Ολες όμως οι επικίνδυνες περιπτώσεις κατά τη γνώμη μου έχουν κι από έναν κοινό παρανομαστή:
  • Τον νέο πιλότο που ίσως δεν μπορεί να κατευθύνει απόλυτα το αλεξίπτωτό του στον εναέριο χώρο που του αναλογεί. Είναι ο πιλότος που μπορεί και να τα χάσει, να μην κάνει τίποτα, ή να κάνει το αντίθετο από ότι προβλέπουν οι κανονισμοί για την αποφυγή εναέριας σύγκρουσης του Αλεξιπτώτου Πλαγιάς και που λένε ρητά ότι ο καθένας στρίβει προς τα δεξιά.
  • Τον απρόσεχτο πιλότο που πετάει έτσι χαλαρά, κατά το δοκούν και κατά συνήθεια. Δεν κοιτάει τίποτα, δεν ελέγχει προς τα που στρίβει, παρά μόνο αφού έχει στρίψει και πολλές φορές μπορεί να συμπεριφερθεί απρόβλεπτα.
  • Ο προβληματικός πιλότος που όταν έχεις δεξιά το βουνό και έχεις προτεραιότητα, δεν ξέρεις αν θα τη σεβαστεί. Και αν θα το κάνει, μπορεί να περάσει αριστερά δίπλα σου σχεδόν ακουμπώντας το ακροπτερύγιό σου. Δεν στρίβει πάντα με τη ίδια φορά που έχουν και οι προηγούμενοι πιλότοι στα θερμικά και έρχεται για top landing όταν ο χώρος της απογείωσης είναι γεμάτος από πιλότους που προσπαθούν να απογειωθούν. Και φυσικά κάνει τα ακροβατικά του πετώντας επάνω από άλλα αλεξίπτωτα, αδιαφορώντας γαι τις συνέπειες που θα προκύψουν και για τον άλλον πιλότο, όταν κάτι πιθανόν πάει στραβά.
Αυτές είναι μερικές μόνο περιπτώσεις επικίνδυνου (για τους άλλους) πετάγματος και σίγουρα υπάρχουν κι άλλες.

Τρόποι αποφυγής εναέριας σύγκρουσης..?
Για μένα είναι καλύτερα τρόποι αποφυγής των πτητικών συνθηκών που μπορούν να οδηγήσουν σε μια εναέρια σύγκρουση και είναι απλοί και αποδοτικοί (μέχρι τώρα..!).
  • Απλώς αποφεύγουμε να πετάμε δίπλα δίπλα με τους πολύ νέους πιλότους. Εκτός φυσικά αν έχουμε κάποιο λόγο για να το κάνουμε αυτό, όπως πχ να τους βοηθήσουμε σε κάτι και πάντως ποτέ να μην τους ξαφνιάσουμε ή να τους τρομάξουμε, ακόμα κι αν είναι ο αδερφικός μας φίλος που ήρθε επιτέλους να μάθει παραπέντε και παίζουμε τις σφαλιάρες στο έδαφος.
  • Αποφεύγουμε και τους απρόσεκτους και τους προβληματικούς. Λίγο πολύ τους ξέρουμε ποιοι είναι στην περιοχή που πετάμε και έχουν εμπλακεί και άλλες φορές σε κοκορομαχίες για το ποιος είχε την προτεραιότητα σε κάποιο close call. Προσπαθούμε να έχουμε ένα μάτι επάνω τους όταν αναγκαζόμαστε να πετάμε σχετικά κοντά τους, για παν ενδεχόμενο.
  • Πέρα από όλα αυτά καλό είναι όταν πετάμε είτε στο ''δικό μας'' βουνό, είτε σε κάποια άλλη περιοχή, και υπάρχουν και άλλοι πιλότοι άγνωστοι σε εμάς, για τον τρόπο που πετάνε, καλύτερα να τους προσέχουμε λίγο περισσότερο από το κανονικό. Τουλάχιστον μέχρι να δούμε και να εξοικειωθούμε με τον τρόπο πτήσης τους. Αυτό δεν παύει να ισχύει ακόμα και αν ξέρουμε ότι ο άλλος πετάει πάρα πολλά χρόνια.
  • Κι ένα πολύ καλό tip που χρησιμοποιεί πολύ συχνά ο φίλος μου ο Δημήτρης ο Διακοφτέος αποκλειστικά όταν πετάμε μια σχετικά στάνταρ παρέα και εμπιστευόμαστε απόλυτα ο ένας τον άλλον. Μας ενημερώνει από τον ασύρματο ότι ''παιδιά επειδή θα τραβάω φωτογραφίες, έχετε το νου σας''. Που σημαίνει, ''μην επαναπαύεστε ότι σας είδα όταν έρχεστε δίπλα μου γιατί μπορεί να κοιτάω αλλού γι' αλλού, όντας απασχολημένος με τη φωτογραφική...''
Ακολουθεί μια δραμματική σειρά φωτογραφιών από ένα λίγο παλιότερο ατύχημα με εναέρια σύγκρουση στην Κολομβία. Η φωτογράφιση έγινε πιθανότατα με αυτόματη ρύθμιση της φωτογραφικής μηχανής που τραβούσε διαδοχικές φωτογραφίες στη γραμμή της θέας του ενός από τους  εμπλεκόμενους πιλότους.
Πηγή των φωτογράφιών είναι το www.paraglidingforum.com


Και μερικά πολύ διδακτικά βιντεάκια:
Ένα πολύ γνωστό βίντεο με τα αποτελέσματα μιας εναέριας σύγκρουσης 
στο grappa mountain... :

Πολύ ενδιαφέρον βίντεο εναέριας σύγκρουσης
και ενεργοποίησης του εφεδρικού από το Lanzarote.. :

Εναέρια σύγκρουση μετά από απώλεια ελέγχου της κατεύθυνσης
λόγω κλεισίματος.. :

----------------------------
Για να είναι πλήρες το άρθρο παραθέτω και..:
ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΛΕΞΙΠΤΩΤΙΣΜΟΥ ΠΛΑΓΙΑΣ
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Γ’
Κανόνες εναέριας κυκλοφορίας

1. Όταν 2 αλεξίπτωτα έρθουν αντιμέτωπα κοντά σε πλαγιά προτεραιότητα έχει αυτό που έχει την πλαγιά στα δεξιά του.

2. Απαγορεύεται η προσπέραση κοντά σε πλαγιά εάν πρόκειται να κλείσουμε τον προπορευόμενο μεταξύ της πλαγιάς και του αλεξιπτώτου μας.

3. Ο πιλότος που κυκλώνει πρώτος ένα θερμικό ορίζει και την φορά περιστροφής. Οι υπόλοιποι οφείλουν να ακολουθήσουν την φορά αυτή.

4. Όταν 2 αλεξίπτωτα έρχονται αντιμέτωπα στρίβουν και τα 2 δεξιά.

5. Όταν οι πορείες δύο αλεξιπτώτων διασταυρώνονται προτεραιότητα έχει ο ερχόμενος από δεξιά.

6. Στην προσγείωση προτεραιότητα έχει αυτός που βρίσκεται χαμηλότερα

7. Η προσπέραση γίνετε πάντα από δεξιά

8. Απαγορεύεται να πετάμε σε απόσταση μικρότερη από το εκπέτασμα 2 αλεξιπτώτων, από άλλο αλεξίπτωτο

9. Δεν επιτρέπεται η πτήση μέσα σε σύννεφο.

10. Όταν κατά την κύκλωση ενός θερμικού 2 αλεξίπτωτα πλησιάσουν πολύ κοντά ο ευρισκόμενος ψηλότερα πρέπει να απομακρυνθεί.

11. Το διπλό αλεξίπτωτο έχει πάντα προτεραιότητα

-----------------------------
*Φυσικά ο ανωτέρω κανονισμός έχει κάποια σημεία που επιδέχονται βελτίωση και γι αυτό έχει ήδη ξεκινήσει κάποια διαδικασία με υποβολές προτάσεων στην ΕΑΠ από εκπαιδευτές όπως είναι και αυτές που έχει δημοσιεύσει στο site της η Kappagliding του Πέτρου Κουργιαλή.


*Φυσικά δεν διεδικούμε το αλάθητο, απλά μεταφέρουμε μερικές εμπειρίες. Και κάθε τι που μπορεί περαιτέρω να τις εμπλουτίσει είναι απαραίτητο και απολύτως καλοδεχούμενο..
Γι' αυτό πείτε κι εσείς κάποια γνώμη, κάποια ιδέα και φυσικά περιμένουμε και τα δικά σας σχόλια και tips..
 -----------------------------
Μπορείτε να δείτε ακόμα: Διαχείριση ρίσκου στο Αλεξίπτωτο Πλαγιάς

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Πείτε το εδώ..!: