*Αναδημοσίευση από το εξαιρετικό http://www.11aviation.com:
Την Τετάρτη 3 Ιουλίου και ώρα 19:00 θα πραγματοποιηθεί εκδήλωση προς τιμήν του Ελληνικής καταγωγής Συντ/χη (ε.α.) άσου της Αμερικανικής Πολεμικής Αεροπορίας (USAF), Στηβ (Σπύρου) Πισάνου, στην αίθουσα Attica του ξενοδοχείου Best Western Fenix Hotel στη Γλυφάδα (Αρτεμισίου 1-3, Γλυφάδα)
Θα ακολουθήσει η παρουσίαση της ελληνικής έκδοσης της αυτοβιογραφίας του. (*Θα υπάρχει και η δυνατότητα υπογραφής αντιγράφων του βιβλίου του)
Όταν ο νεαρός Πισάνος έφθασε στην Αμερική το 1938, εργάστηκε, μελέτησε την Αγγλική γλώσσα και έμαθε να πετάει. Πήρε το πτυχίο του πιλότου αεροσκαφών ιδιωτικής χρήσης το 1941 και, αμέσως μετά την είσοδο των Γερμανών στην Ελλάδα, προσφέρθηκε εθελοντικά για να υπηρετήσει στη μαχόμενη Βρετανική Βασιλική Αεροπορία.
Υπηρέτησε στις 268η και 71η Μοίρες Αετών (Eagle Squadrons). Η 71η Μοίρα ήταν μία από τις τρεις Μοίρες Αετών, τις οποίες αποτελούσαν Αμερικανοί εθελοντές και η οποία απορροφήθηκε από την Αμερικανική Αεροπορία Στρατού το 1942 -συμπεριλαμβανομένου και του Πισάνου, αν και δεν ήταν Αμερικανός υπήκοος. Τον Μάιο του 1943, έλαβε την Αμερικανική υπηκοότητα στο Λονδίνο της Αχαΐας. Ήταν ο πρώτος άνθρωπος στην Αμερικανική ιστορία που έλαβε την Αμερικανική υπηκοότητα σε ξένο έδαφος.
Στην αυτοβιογραφία του, ο Στηβ Πισάνος αφηγείται λεπτομερώς τις εμπειρίες του από τον πόλεμο, από πολυβολισμούς από χαμηλό ύψος και αποστολές συνοδείας βομβαρδιστικών, στις αερομαχίες, την πτήση με Spitfire, το Ρ-47 και το Ρ-51. Πετώντας με ένα αεροσκάφος τύπου 47 που έφερε την ονομασία "Miss Plainfield" πέτυχε την πρώτη του κατάρριψη, στις 21 Μαΐου 1943. Έως την 1η Ιανουαρίου 1944, είχε γίνει άσσος. Μετά την δέκατη επιβεβαιωμένη κατάρριψή του, κατά τη διάρκεια μιας αποστολής συνοδείας στη κατεχόμενη Νότιο Γαλλία, αντιμετώπισε πρόβλημα στον κινητήρα του αεροσκάφους του Ρ-51 και αναγκάστηκε να εκτελέσει αναγκαστική προσγείωση. Παρέμεινε έξι μήνες με τη Γαλλική Αντίσταση, αποφεύγοντας με επιτυχία τη σύλληψη του. Μετετέθη στην αεροπορική Βάση Wright Field, ως πιλότος δοκιμών, όπου παρακολούθησε και την αντίστοιχη Σχολή.
Ο "Ιπτάμενος 'Έλληνας" αποτελεί μια διασκεδαστική και αξιοπρόσεκτη
οδύσσεια, η οποία θα προκαλέσει το ενδιαφέρον τόσο των ιστορικών, όσο
και των ενθουσιωδών φίλων της αεροπορίας, η οποία θα κρατήσει αμείωτο το
ενδιαφέρον του αναγνώστη ως το τέλος καθώς ο Στηβ εξιστορεί τα γεγονότα
της ζωής του, όπως ακριβώς συνέβησαν.
Την Τετάρτη 3 Ιουλίου και ώρα 19:00 θα πραγματοποιηθεί εκδήλωση προς τιμήν του Ελληνικής καταγωγής Συντ/χη (ε.α.) άσου της Αμερικανικής Πολεμικής Αεροπορίας (USAF), Στηβ (Σπύρου) Πισάνου, στην αίθουσα Attica του ξενοδοχείου Best Western Fenix Hotel στη Γλυφάδα (Αρτεμισίου 1-3, Γλυφάδα)
Θα ακολουθήσει η παρουσίαση της ελληνικής έκδοσης της αυτοβιογραφίας του. (*Θα υπάρχει και η δυνατότητα υπογραφής αντιγράφων του βιβλίου του)
Όταν ο νεαρός Πισάνος έφθασε στην Αμερική το 1938, εργάστηκε, μελέτησε την Αγγλική γλώσσα και έμαθε να πετάει. Πήρε το πτυχίο του πιλότου αεροσκαφών ιδιωτικής χρήσης το 1941 και, αμέσως μετά την είσοδο των Γερμανών στην Ελλάδα, προσφέρθηκε εθελοντικά για να υπηρετήσει στη μαχόμενη Βρετανική Βασιλική Αεροπορία.
Ο Στηβ Πισάνος μπροστά στο αγαπημένο του Spitfire σε βάση της RAF
Υπηρέτησε στις 268η και 71η Μοίρες Αετών (Eagle Squadrons). Η 71η Μοίρα ήταν μία από τις τρεις Μοίρες Αετών, τις οποίες αποτελούσαν Αμερικανοί εθελοντές και η οποία απορροφήθηκε από την Αμερικανική Αεροπορία Στρατού το 1942 -συμπεριλαμβανομένου και του Πισάνου, αν και δεν ήταν Αμερικανός υπήκοος. Τον Μάιο του 1943, έλαβε την Αμερικανική υπηκοότητα στο Λονδίνο της Αχαΐας. Ήταν ο πρώτος άνθρωπος στην Αμερικανική ιστορία που έλαβε την Αμερικανική υπηκοότητα σε ξένο έδαφος.
Στην αυτοβιογραφία του, ο Στηβ Πισάνος αφηγείται λεπτομερώς τις εμπειρίες του από τον πόλεμο, από πολυβολισμούς από χαμηλό ύψος και αποστολές συνοδείας βομβαρδιστικών, στις αερομαχίες, την πτήση με Spitfire, το Ρ-47 και το Ρ-51. Πετώντας με ένα αεροσκάφος τύπου 47 που έφερε την ονομασία "Miss Plainfield" πέτυχε την πρώτη του κατάρριψη, στις 21 Μαΐου 1943. Έως την 1η Ιανουαρίου 1944, είχε γίνει άσσος. Μετά την δέκατη επιβεβαιωμένη κατάρριψή του, κατά τη διάρκεια μιας αποστολής συνοδείας στη κατεχόμενη Νότιο Γαλλία, αντιμετώπισε πρόβλημα στον κινητήρα του αεροσκάφους του Ρ-51 και αναγκάστηκε να εκτελέσει αναγκαστική προσγείωση. Παρέμεινε έξι μήνες με τη Γαλλική Αντίσταση, αποφεύγοντας με επιτυχία τη σύλληψη του. Μετετέθη στην αεροπορική Βάση Wright Field, ως πιλότος δοκιμών, όπου παρακολούθησε και την αντίστοιχη Σχολή.
Ο Συνταγματάρχης (ε.α.) της USAF Στηβ Πισάνος κατά την απονομή
του Ιππότη του Τάγματος της Λεγεώνας της Τιμής της Γαλλικής Δημοκρατίας,
τον Μάρτιο του 2010 στο San Diego των Η.Π.Α.
ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ (κλικ για μεγάλη ανάλυση)
Πηγή: http://www.11aviation.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Πείτε το εδώ..!: