Μια ευχάριστη έκπληξη περίμενε πριν από λίγο καιρό τους υπευθύνους της αερολέσχης Μεσολογγίου όταν στο αεροδρόμιο ζήτησε να προσγειωθεί ένα διαφορετικό αεροσκάφος.
Έπρόκειτο για ένα εκπληκτικό ιστορικό Boeing Stearman, του 1930 - 1940 το οποίο αποτελεί ένα ξεχωριστό και εξαιρετικά συντηρημένο συλλεκτικό κομμάτι το οποίο διατηρείται σε πτητική κατάσταση.
Ο συγκεκριμένος τύπος αεροσκάφους έχει βέβαια και έντονο ιστορικό Ελληνικό ενδιαφέρον καθώς έχει υπηρετήσει σε δύο εκδόσεις του με τα χρώματα της ΠΑ, καθώς μετά το τέλος του Β ΠΠ 30 αεροσκάφη του τύπου συνέστησαν το Σμήνος Ανθελονοσιακού Πολέμου. Διεξάγωντας μια ιδιότυπη εκστρατεία ενάντια στην ελονοσία και είχαν σαν αποστολή να ψεκάζουν έλη σε όλη την Ελλάδα.
Ο πρόεδρος της αερολέσχης Γ. Πρεβεζάνος δέχθηκε με προθυμία να εξυπηρετήσει τους δυο πιλότους που τελικά ήταν γυναίκες. Επρόκειτο για δυο Αγγλίδες, οι οποίες είχαν αφετηρία το Κέϊπ Τάουν της Ν. Αφρικής και τελικό προορισμό την Αγγλία, όμως σταμάτησαν στο Μεσολόγγι για ανεφοδιασμό.
Οι δυο γυναίκες βάδισαν σχεδόν στα χνάρια της θρυλικής MARY HEATH η οποία το 1928 ήταν ο πρώτος άνθρωπος που πέταξε solo από την Νότια Αφρική στην Αγγλία.
Αυτό το κατόρθωμα ενέπνευσε και τις Tracey Curtis και Annette Porter, οι οποίες, παρά τις δυσκολίες που συνάντησαν για να φθάσουν ως εδώ, δεν πτοήθηκαν και συνέχισαν ώστε λίγο πριν τα Χριστούγεννα βρίσκονταν και πάλι στην Αγγλία.
Η μονοήμερη παραμονή τους στο Μεσολόγγι ήταν μια πολύ όμορφη εμπειρία για εκείνες, όταν έμαθαν ότι σε αυτά τα χώματα πάτησε και ο ρομαντικός Άγγλος ποιητής Λόρδος Βύρων. Εντυπωσιάστηκαν επίσης και με τα αρχαιολογικά μνημεία που επισκέφθηκαν συνοδευόμενες από τον κ. Πρεβεζάνο.
Περίπου στις 10.30 το πρωί της επόμενης απογειώθηκαν κατενθουσιασμένες, από το μικρό αεροδρόμιο του Μεσολογγίου με το «Πνεύμα της Άρτεμις», όπως λέγεται το αεροπλάνο τους με δεύτερο Ελληνικό προορισμό το αεροδρόμιο της Κέρκυρας.
In November 2013 to commemorate Lady Heath’s flight, pilot Tracey Curtis-Taylor embarked on a journey to fly her own open-cockpit Boeing Stearman biplane from Cape Town to Goodwood.
Flying in an open cockpit, exposed to the elements, is not for the faint-hearted, and the flight represented a formidable physical and logistical challenge - in a plane designed in the 1930’s, with a top speed of 95 mph, an operating ceiling of 10,000 feet and a range of only 450 miles. But this sort of extreme flying is what Curtis-Taylor, the first female pilot based at the historic Shuttleworth collection of vintage aircraft, has been doing all her life.
At least 8,500 Stearmans were built in the US during the 1930s and 1940s, and the plane served as the primary trainer for the United States Air Force and Navy throughout the Second World War. In the post war years, when thousands of surplus aircraft were sold into the civilian market, Stearmans became popular as crop dusters, as sports planes, and for aerobatics and wingwalking at airshows.
The Spirit of Artemis has a top speed of 95 mph, an operating ceiling of 10,000 feet and a range of 450 miles.
Περισσότερα στο http://www.capetowntogoodwood.com/
Έπρόκειτο για ένα εκπληκτικό ιστορικό Boeing Stearman, του 1930 - 1940 το οποίο αποτελεί ένα ξεχωριστό και εξαιρετικά συντηρημένο συλλεκτικό κομμάτι το οποίο διατηρείται σε πτητική κατάσταση.
Ο συγκεκριμένος τύπος αεροσκάφους έχει βέβαια και έντονο ιστορικό Ελληνικό ενδιαφέρον καθώς έχει υπηρετήσει σε δύο εκδόσεις του με τα χρώματα της ΠΑ, καθώς μετά το τέλος του Β ΠΠ 30 αεροσκάφη του τύπου συνέστησαν το Σμήνος Ανθελονοσιακού Πολέμου. Διεξάγωντας μια ιδιότυπη εκστρατεία ενάντια στην ελονοσία και είχαν σαν αποστολή να ψεκάζουν έλη σε όλη την Ελλάδα.
Ο πρόεδρος της αερολέσχης Γ. Πρεβεζάνος δέχθηκε με προθυμία να εξυπηρετήσει τους δυο πιλότους που τελικά ήταν γυναίκες. Επρόκειτο για δυο Αγγλίδες, οι οποίες είχαν αφετηρία το Κέϊπ Τάουν της Ν. Αφρικής και τελικό προορισμό την Αγγλία, όμως σταμάτησαν στο Μεσολόγγι για ανεφοδιασμό.
Οι δυο γυναίκες βάδισαν σχεδόν στα χνάρια της θρυλικής MARY HEATH η οποία το 1928 ήταν ο πρώτος άνθρωπος που πέταξε solo από την Νότια Αφρική στην Αγγλία.
Αυτό το κατόρθωμα ενέπνευσε και τις Tracey Curtis και Annette Porter, οι οποίες, παρά τις δυσκολίες που συνάντησαν για να φθάσουν ως εδώ, δεν πτοήθηκαν και συνέχισαν ώστε λίγο πριν τα Χριστούγεννα βρίσκονταν και πάλι στην Αγγλία.
Η μονοήμερη παραμονή τους στο Μεσολόγγι ήταν μια πολύ όμορφη εμπειρία για εκείνες, όταν έμαθαν ότι σε αυτά τα χώματα πάτησε και ο ρομαντικός Άγγλος ποιητής Λόρδος Βύρων. Εντυπωσιάστηκαν επίσης και με τα αρχαιολογικά μνημεία που επισκέφθηκαν συνοδευόμενες από τον κ. Πρεβεζάνο.
Περίπου στις 10.30 το πρωί της επόμενης απογειώθηκαν κατενθουσιασμένες, από το μικρό αεροδρόμιο του Μεσολογγίου με το «Πνεύμα της Άρτεμις», όπως λέγεται το αεροπλάνο τους με δεύτερο Ελληνικό προορισμό το αεροδρόμιο της Κέρκυρας.
Φωτο: http://aitoloakarnanianet.blogspot.gr- ΑΙΧΜΗ
Το τελευταίο Ελληνικό Stearman όπως διασωζόταν πριν από αρκετά χρόνια στις εγκαταστάσεις της Αερολέσχης Θεσσαλονίκης.
Σύμφωνα με τον συγγραφέα-ερευνητή Θέμη Βρανά σε σχόλιό του πριν λίγο καιρό στο www.aviationlive.org με θέμα την ολοκληρωτική εκποίηση των Grumman Ag-cat
το τελευταίο αυτό Stearman χάθηκε για πάντα από την Ελλάδα.
Αν κάποιος γνωρίζει περισσότερες λεπτομέρειες θα τον παρακαλούσαμε να μας ενημερώσει αφήνοντας ένα σχόλιο στο τέλος της ανάρτησης.
--------------------------------
Η ιστορία των Ελληνικών Stearman από την ιστοσελίδα της ΠΑ
-------------------------------------------------
Δείτε το βίντεο από το Μεσολόγγι:
*Από την ιστοσελίδα του εγχειρήματος αντιγράφουμε ενδεικτικά:
FROM CAPE TOWN TO GOODWOOD
In 1928, Mary Heath - the first woman to hold a commercial flying licence in Britain, made front page news around the world as the first pilot, male or female, to fly solo a small, open-cockpit biplane from Cape Town to London.In November 2013 to commemorate Lady Heath’s flight, pilot Tracey Curtis-Taylor embarked on a journey to fly her own open-cockpit Boeing Stearman biplane from Cape Town to Goodwood.
Flying in an open cockpit, exposed to the elements, is not for the faint-hearted, and the flight represented a formidable physical and logistical challenge - in a plane designed in the 1930’s, with a top speed of 95 mph, an operating ceiling of 10,000 feet and a range of only 450 miles. But this sort of extreme flying is what Curtis-Taylor, the first female pilot based at the historic Shuttleworth collection of vintage aircraft, has been doing all her life.
THE SPIRIT OF ARTEMIS
Tracey's aircraft, The Spirit of Artemis, is a Boeing Stearman. First built in 1942, it has been lovingly reconditioned by Ewald Gritsch of 3G Classic Aviation in Austria.At least 8,500 Stearmans were built in the US during the 1930s and 1940s, and the plane served as the primary trainer for the United States Air Force and Navy throughout the Second World War. In the post war years, when thousands of surplus aircraft were sold into the civilian market, Stearmans became popular as crop dusters, as sports planes, and for aerobatics and wingwalking at airshows.
The Spirit of Artemis has a top speed of 95 mph, an operating ceiling of 10,000 feet and a range of 450 miles.
Περισσότερα στο http://www.capetowntogoodwood.com/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Πείτε το εδώ..!: