Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Τελευταίες 5 Αναρτήσεις Paragliding And Aviation

Παρασκευή, 9 Ιουλίου 2010

Πτήση μέσα στον Ισθμό - Γνωρίζετε κάτι γι' αυτό..? Μια μικρή έρευνα του Paragliding And Aviation..

UPDATED: 1/10/2013 
Από την κ. Christina Kapasaki λάβαμε το παρακάτω σημαντικό μήνυμα μέσω της σχετικής αναδημοσίευσής μας στο fb:
Και χωρίς άδεια και χωρίς ενημέρωση, απλά έκοψε το αίμα όλων όσων δούλευαν εκεί. Δούλευα στη Διώρυγα από το 1979 έως 2010, την δεκαετία του ΄80 πέρασε κάποιο πολεμικό αεροσκάφος, δεν υπήρχαν οι καινούργιες γέφυρες ακόμα. Τι να πω οι πιλότοι μας είναι Θεοί όμως κάτι τέτοιο μπορεί να έχει τραγικά αποτελέσματα και όχι μόνο για τον πιλότο. Γιαυτό ας είναι στο μέλλον περισσότερο προσεκτικοί στους ηρωισμούς.

UPDATED: 15/9/2013
O κακός χαμός έχει γίνει στα σχόλια... (χωρίς να συνυπολογίσουμε και πόσα email έχουμε λάβει στα χρόνια που διαρκεί η έρευνα) αφού σχεδόν από όλες τις γωνιές τις Ελλάδας έρχεται η είδηση ότι ένας γνωστός, ένας συγγενής, ένας συγχωριανός -που τις περισσότερες φορές δεν βρίσκεται πλέον στη ζωή- είναι ο χειριστής που έχει περάσει μέσα από τον Ισθμό.
Πιθανόν κάποιο από όλα αυτά να είναι αληθινό, δεν υπάρχει τίποτα το θετικό, το απολύτως επιβεβαιωμένο όμως μέχρι στιγμής. Και το κυριώτερο... αν έχει γίνει στα αλήθεια αυτή η πτήση, έχει γίνει μία και μόνο φορά. Δεν μπορεί να έχει περάσει η μισή Π.Α. από εκεί παιδιά.
 Όμως τελικά σχεδόν παντού στην Ελλάδα υπάρχει ο σχετικός μύθος...Ένας μεγάλος σύγχρονος  Ελληνικός αστικός μύθος!

Ακολουθεί η Αρχική μας Ανάρτηση

Αυτή την φωτογραφία που δημοσιεύουμε σήμερα την βρήκαμε τυχαία στο ίντερνετ και βέβαια πρόκειται για προιόν φωτομοντάζ (πρόκειται για μια από τις εξαιρετικές και ψαρωτικές θα έλεγα δουλειές της e-haf.org - όπως ενημερωνόμαστε σχετικά από τα ίδια τα μέλη της στα σχόλια που ακολουθούν) που απεικονίζει ένα F-4E Phantom II AUP να περνάει κάτω από τις γέφυρες του Ισθμού.

Ωστόσο οι γνώμες διίστανται για το αν το γεγονός έχει συμβεί ποτέ στην πραγματικότητα. Κάποιοι υποστηρίζουν ότι δεν έχει συμβεί ποτέ, ενώ κάποιοι θυμούνται ότι στην δεκαετία του ΄70 είχε γίνει ντόρος στις εφημερίδες της εποχής για το πέρασμα (μη εγκεκριμένη πτήση) κάτω από τον Ισθμό ενός αεροπλάνου, πιθανώς μιας ''Δασκάλας'' Τ-33 ή ενός F-84. Οι υποστηρικτές αυτής της θεωρίας λένε μάλιστα ότι ο ιπτάμενος που το επιχείρησε τιμωρήθηκε με στέρηση βαθμού.

Γνωρίζει κάποιος θετικά μετά από τόσα χρόνια να μας πει αν έχει γίνει, με κάποιες λεπτομέρειες που ίσως συμπλήρωναν το παζλ, ή αν πρόκειται για ''Urban Legend'', έναν ακόμα αστικό μύθο..???

Το e-mail μας για να μας στείλει κάποιος αν θέλει κάποιο σχετικό υλικό προς δημοσίευση με το όνομά του ή το nickname του είναι drflight2000(at)yahoo.gr
και φυσικά παρακάτω μπορείτε να αφήσετε ελεύθερα τα σχόλιά σας..!

UPDATE:20/2/2011
 - Μέχρι στιγμής βγαίνει μια πληροφορία ότι το πέρασμα έγινε και μάλιστα με αεροσκάφος F-104G Starfighter κάπου προς το τέλος της δεκαετίας 1960 με αρχές 1970... από εκεί και μετά οι πληροφορίες δεν συγκλίνουν. Παρακαλούμε όποιον τυχόν γνωρίζει περισσότερα να μας βοηθήσει.


68 σχόλια:

  1. Ανώνυμος19/9/10 13:05

    To fotomontaz ayto dhmiourghthike apo melos ths e-HAF (http://www.e-haf.org) kathara gia na dokimasei thn parathrhtikothta kapoion. H foto tou Isthmou einai available sto internet, to pilothrio einai apo Ellhniko F-4E AUP kai ta data tou HUD apo to Falcon 4 / OpenFalcon v4.7. Kai oi 3 photos mixaristhkan gia na bgei ayto to apotelesma. :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ανώνυμος19/9/10 13:10

    Epishs, sto allo erothma gia to an exei ginei pote sthn pragmatikothta, h apanthsh einai NAI, kapou sth dekaetia tou '60 apo F-104G.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Σε ευχαριστούμε πολύ για τις πληροφορίες.
    Αν τυχόν υπάρχουν κάποιες παραπάνω λεπτομέρειες όπως Μοίρα F-104G, Χειριστής (λογικά σε αποστρατεία θα είναι τώρα πια..) και αν τιμωρήθηκε ή όχι μετα, θα είναι ευπρόσδεκτες.
    Και πάλι ευχαριστούμε..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Από τον κ Κώστα Τζιμόπουλο πήραμε το παρακάτω μύνημα με μερικές πολύ ενδιαφέρουσες πληροφορίες:
    ---------------------
    ΠΑΛΙΑ ΣΕ ΕΝΑ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΝ ΘΥΜΑΜΑΙ ΚΑΛΑ ΣΤΟ '' ΑΜΥΝΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ '' ΕΙΧΑ ΔΙΑΒΑΣΕΙ ΠΩΣ ΣΕ ΜΙΑ ΑΕΡΩΠΟΡΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΠΟΥ ΣΥΜΕΤΕΙΧΑΝ ΚΑΙ ΑΜΕΡΙΚΑΝΟΙ ΣΤΙΣ ΑΡΧΕΣ ΤΗΣ ΔΕΚΑΕΤΙΑΣ ΤΟΥ 60'. ΕΛΛΗΝΑΣ ΠΙΛΟΤΟΣ ΕΚΤΟΣ ΣΧΕΔΙΟΥ ΠΤΗΣΗΣ ΑΥΘΕΡΕΤΑ ΠΕΡΑΣΕ ΣΕ ΠΛΑΓΙΑΣΤΗ ΜΟΡΦΗ ΜΕ F-104 STARFIGHTER TON ΙΣΘΜΟ ΤΗΣ ΚΟΡΙΝΘΟΥ ΜΠΡΟΣΤΑ ΣΤΑ ΜΑΤΙΑ ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΑΙ ΑΜΕΡΙΚΑΝΩΝ ΠΙΛΩΤΩΝ.ΑΥΤΟ ΔΥΣΑΡΕΣΤΗΣΕ ΟΜΩΣ ΤΗΝ ΤΟΤΕ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΥΓΕΣΙΑ ΩΣ ΕΛΕΙΨΗ ΠΕΙΘΑΡΧΙΑΣ.Ο ΠΙΛΟΤΟΣ ΑΥΤΟΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΘΥΜΑΜΑΙ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΟΥ ΔΙΩΡΙΣΤΙΚΕ ΧΕΙΡΙΣΤΗΣ ΤΟΥ ΤΟΤΕ ΒΑΣΙΛΙΚΟΥ ΑΕΡΟΣΚΑΦΟΥΣ......!!!!!!!!! ΑΥΤΑ ΞΕΡΩ ΜΟΝΟ ΦΙΛΕ ΒΑΓΓΕΛΗ !!!!!!!!!!
    -----------------------
    Κώστα σε ευχαριστούμε πολύ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ανώνυμος9/11/10 11:05

    Πολύ ψαρωτική η φώτο έτσι ;
    Αν ήταν και μέσα απο HUD θα ήταν ακόμα ποιό ψαρωτική....Ως γνωστόν τα στοιχεία πτήσεως ανακλώνται πάνω στο HUD και όχι στο αλεξίνεμο όπως φαίνεται να δείχνει η συγκεκριμένη φωτό.

    Anzac (e-HAF)
    ;)

    ΥΓ.Να χαιρόμαστε την ΠΑ μας που γιόρταζε αυτές τις μέρες

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Είναι όντως ψαρωτικές οι δουλειές της e-HAF. Ο μισοσκουριασμένος σκελετός του αλεξίνεμου παραπέμπει σε παλιότερο αεροπλάνο και ουσιαστικά αν δεν είσαι σίγουρος για τις αντανακλασεις του HUD μόνο οι κεραίες ξεδιαλύνουν κάπως την κατάσταση.
    Ευχαριστούμε Anzac.
    Xρόνια Πολλά στην HAF (και στην e-HAF)!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ανώνυμος6/2/11 23:48

    Autos o xiristis ixe perasi ton isthmo tis korinthou ti dekaetia tou 70 m F104.Gia timoria ton evalan xiristi mono sta elikoptera.Tin periodo 1986-1988 iperetisa ston Araxo stin 335 mira k o sigekrimenos xiristis itan dhikitis ston pirgo elenxou

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Πολύ ενδιαφέρουσα πληροφορία..σ' ευχαριστούμε πολύ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ανώνυμος14/2/11 23:57

    pedia o an8rwpos autos legotan Lugkos k meta apo kapius mines isws k xrono apo to sumvan skoto8ike apo "kai kala" vlavi sto aeroplano. k olo auto isxuei na 3erete.. o kurios autos itan apo ta Spata (attikis) apo dw eimai k egw ..giauto k gnwrizw auta p sas eipa..kati parapanw den 3erw..auta.:p

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ευχαριστούμε πολύ, προσπαθούμε να συλλέξουμε οποιαδήποτε θετική - σίγουρη δηλαδή πληροφορία.
    Κάναμε μια μικρη έρευνα στους πεσόντες της ΠΑ και βρήκαμε ότι ο συγκεκριμένος χειριστής έφυγε (RIP) στις 10/01/1969.
    Λεγόταν ΛΥΓΚΟΣ ΛΟΥΚΑΣ του Σωτηρίου και αναφέρεται σαν Ίκαρος ακόμα (δεν είχε αποφοιτήσει από την Σχολή Ικάρων ακόμα σαν ανθυποσμηναγός δηλαδή) και άλλωστε γι΄αυτό ίσως έφυγε σε δυστύχημα με ''δασκαλα'' (εκπαιδευτικό) T-33.
    Λογικά μιλώντας δεν πρέπει να είναι αυτός και η πληροφορία έρχεται και σε σύγκρουση με τις παραπάνω των υπολοίπων σχολιαστών.
    Ωστόσο και πάλι λογικά τίποτα δεν μπορεί να αποκλειστεί, μπορεί να πέρασε δηλ τον Ισθμό ένα διθέσιο αεροσκάφος (είτε TF -104 είτε Τ-33) και να μιλάμε ουσιαστικά για δύο χειριστές.

    Γιατί όμως υπονοείς ότι ''και καλά'' σκοτώθηκε? Αν το έκανε αυτό το πράγμα μπορούσαν να τον τιμωρήσουν με πάρα πολλούς τρόπους, μπορούσαν ακόμα και να τον διώξουν από την Ικάρων ή την ΠΑ. Γιατί έπρεπε να ''φύγει''..? Δεν είναι λογικό.
    Ας αναπαυθεί εν ειρήνη..

    Είναι δύσκολο πολύ να ξετυλιχθεί αυτό το κουβάρι πάντως.. υπάρχουν σίγουρα πολλοί αστικοί μύθοι γύρω από όλο αυτό και γι΄αυτό προσπαθούμε να δούμε αν μπορέσουμε λίγο να το ξεδιαλύνουμε.
    Σε ευχαριστούμε πολύ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. edosa tin pliroforia oti itan dikitis ston pirgo elenxgou thn periodo 1986-1988 ston arakso.mporite na koitaksete pios itan diikitis tote gia na mathete to onoma tou to opio den mporo na thimitho.aksiologiste thn pliroforia poy sas dino kai pistevo oti tha vgalete kapia akrh. SRYROS

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Ανώνυμος5/3/11 03:27

    ο πιλότος που πέρασε τον ισ8μο λεγόταν Κανδανολέων
    Εμμανουήλ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Σε ευχαριστούμε πολύ.. κάθε τυχόν περαιτέρω πληροφορία αν είναι διαθέσιμη θα μας βοηθούσε πολύ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Ανώνυμος7/3/11 21:01

    Παρακαλώ ,και συγνώμη που δεν έδωσα παραπάνω πληροφορίες για το θείο μου.
    Ο πρώτος πιλότος που πέρασε τον Ισθμό ήταν ο Εμμανουήλ Κανδανολέων ,πράγματι αυθέρετα , πράγματι η πράξη του αυτή δυσαρέστησε
    την υγεσία , αλλά παρασημοφορήθηκε για αυτό.
    Δεν του άρεσε ποτέ να μιλά για τις πράξεις του.Τα λιγοστά που παραθέτω τα εχω συγκεντρώσει απο τις απαράδεκτα λιγοστές εκδόσεις της ΠΑ για την ιστορία της , έκδοση του Πανελλήνιου Συνδέσμου Βετεράνων Αεροπορίας (ΠΑ.ΣΥ.ΒΕΤ.Α.) και πληροφορίες στενών του
    συγγενών.
    Το πέρασμα έγινε μετά την επιστροφή του απο την Κορέα το 1955 , που υπηρέτησε στο 13ο Σμηνος Μεταφορικών Αεροσκαφων. http://www.haf.gr/el/articles/pdf/ELL_FTERA_KOREAS.pdf.
    Δεν ξέρω ακριβώς πότε έγινε αλλα νομίζω τελος 50 αρχες 60 και σίγουρα αρκετά πριν το 71 που αποστρατεύθηκε απο τη χούντα για τις
    δημοκρατικές του ιδέες με το βαθμό του Υποπτέραρχου.
    Η αεροπορική του σταδιοδρομία άρχισε στην κατοχή , μεταφέρθηκε απο τη Νότια Κρήτη, απ' οπου και ζούσε ,με υποβρύχιο στη Μέση
    Ανατολή οπου άρχισε εκπαίδευση πιλότου , στη συνέχεια Νότιο Ροδεσία , επιστροφή στην Γελλάδα , εμφύλιος , Κορέα , Φιλιππίνες , Νάπολη Ιταλία,επιστροφή Ελλάδα , διοικητής στρατοπέδου, αποστρατεύθηκε 71 , ασχολήθηκε με εμπόριο και επιχειρήσεις μέχρι την τελευταία μεγάλη του πτήση στον ουρανό πριν 10 περ. χρόνια:(

    Ενδέχεται ? ( χλωμό ) να περάσε και αλλος πιλότος μας τον Ισθμό , αλλά μετά απ αυτόν.

    Στέλιος www.youtube.com/paraglidecre

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Σε ευχαριστούμε πολύ Στέλιο... πραγματικά πολύ ενδιαφέρουσες οι πληροφορίες που μας έδωσες.
    Αν καταφέρεις να θυμηθείς ή να ανακαλύψεις κάτι άλλο όπως με ποιο τύπο αεροσκάφους πέταξε (πιθανόν F-104G Starfighter ?) ή σε ποια αεροπορική βάση υπηρετούσε εκείνη την εποχή ή ίσως και κάτι σχετικό με την παρασημοφόρησή του από τους στενούς συγγενείς.. πραγματικά δεν υπάρχει τίποτα στο ίντερνετ και ένας τέτοιος άνθρωπος - χειριστής, και με ένα τέτοιο ιστορικό όπως αυτό που μας περιέγραψες πίσω του νομίζω ότι θα άξιζε να αναδειχθεί και να αναγνωριστεί έστω και αργά.
    Σε ευχαριστούμε πολύ Στέλιο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Ανώνυμος8/3/11 13:52

    Από ότι ξέρω παρασημοφορήθηκε από τη βασηλησσα επειδή πέρασε τον Ισθμό. Έχω δει τα παράσημα του μετά από πολλά παρακάλια. Θα ανεβάσω φώτο του με την επίσημη στολή να τα δουν κ άλλοι.
    Κάποια από τα παραπάνω για τη δράση του επιβεβαιώνονται από εκδόσεις όπως
    http://www.haf.gr/el/articles/pdf/ELL_FTERA_KOREAS.pdf.
    και
    http://www.haf.gr/el/articles/pdf/eniaia_pa.pdf
    Το ιστορικό του όπως το περιέγραψα περιληπτικά, σίγουρα υπάρχει με λεπτομέρειες στα σκονισμένα αρχεία της ΠΑ, όπως και άλλων αξιόλογων ξεχασμένων χειριστών.
    Πιστεύω ότι λεπτομέρειες για τη πτήση του στον Ισθμό και την παρασημοφόρηση του γ αυτό υπάρχουν στα αρχεία της ΠΑ.Θα τους ρωτήσω , ας το κάνουν κ άλλοι. Ίσως κάποιοι χειριστές κ αξιωματικοί της ΠΑ που διαβάζουν αυτό το θέμα να μπορούσαν να βρουν λεπτομέρειες πιο εύκολα.

    Στέλιος Κανδανολέων

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είμαι γιος αξιωματικού της ΠΑ φίλου του θείου σου, και το 1960 ο Μανώλης Κανδανολέων έγινε ο νονός μου. Όσα γράφεις γι' αυτόν και ακόμα περισσότερα είναι αληθινά, και θα είμαι πάντα περήφανος που πέρασε απο την ζωή μου !!! Ι.Λαγκαδιανός

      Διαγραφή
  17. Ανώνυμος8/3/11 14:07

    Το πι8ανότερο είναι ότι εκείνη την εποχή υπηρετούσε στην Ελευσίνα και οτι Η Διοίκηση Αεροπορικής Εκπαίδευσης έχει την έδρα της στο αεροδρόμιο της 123 ΠΤΕ (Δεκέλεια) και είναι υπεύθυνη για το μουσείο της ΠΑ να μπορεί ( αν θέλει ) να μας πει για την πτήση στον Ισθμό
    Στέλιος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Ανώνυμος8/3/11 14:18

    Προτείνω να στείλουμε email sto museum@haf.gr και να ρωτήσουμε για την πτήση στον Ισθμό , όσα περισσότερα στείλουμε τόσες περισσότερες πι8ανότητες να παρουμε απάντησή.
    http://www.haf.gr/el/history/museum/
    Στέλιος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Σωστή είναι η σκέψη σου Στέλιο.. θα δοκιμάσουμε κι εμείς, ίσως και προς την πλευρά του Πανελλήνιου Συνδέσμου Βετεράνων Αεροπορίας (ΠΑ.ΣΥ.ΒΕΤ.Α.) που ανέφερες πιο πάνω.. πιθανολογώ ότι θα έχουν κάποια στοιχεία να μοιραστούν μαζί μας.. αν όχι γραπτά τουλάχιστον προφορικά από συναδέλφους που να επιβεβαιώνουν το γεγονός.
    Κια πάλι ευχαριστούμε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Από τον Στέλιο Κανδανολέων πήραμε το παρακάτω email:
    ''Εγώ ευχαριστώ.
    Μίλησα με το (ΠΑ.ΣΥ.ΒΕΤ.Α.) , έχουν συνάντηση Τετάρτη και τα θέσουν το θέμα , μέχρι το τέλος της
    εβδομάδας θα επικοινωνήσουν μαζί μου με περισσότερα. !''

    den mporesa na postarw sto blog....


    stelios kandanolewn

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Ευχαριστούμε Στέλιο.., το πρόσθεσα εγώ μιας και φαίνεται υπήρξε κάποιο προσωρινό πρόβλημα με τα σχόλια... αναμένουμε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Ανώνυμος25/3/11 08:49

    ontos exei perasi kamesa apo ton isthmo,den ksero ti aeroskafos itan alla to ksero giati o pilotos aftos pou to eixe kani itan thios mou kai an kai tin exo akousi polles fores tin istoria aftin apo olous tous sigkenis mou den tin thimame kala itan omos kata tin diarkia mias askisis,eixe figi apo ton sximatismo kai pragmatopiise to perasma,den iksera oti ipirxe fotografia kai tha tou tin dikso na do antidrasi,efxaristo poli

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Kι εμείς ευχαριστούμε.
    Να πω μόνο ότι όπως αναφέρεται με σαφή τρόπο στο άρθρο παραπάνω, η φωτογραφία που το πλαισιώνει είναι προιόν photoshop, δηλαδή φωτομοντάζ, δηλαδή δεν είναι αληθινή. Είναι ένα τεστ, αν μπορούμε να το πούμε έτσι αεροπορικών γνώσεων,που έκαναν μεταξύ τους τα μέλη της Εικονικής Πολεμικής Αεροπορίας e-haf.org.
    Σύνδεσμοι για την εξαιρετική ιστοσελίδα τους υπάρχει στα Aviation Magazines στην μπάρα του blog στα δεξιά.
    Από εκεί και πέρα είμαστε ανοιχτοί σε απόλυτα εξακριβωμένες όμως πληροφορίες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. για τον πιλότο που ψάχνετε για την πτήση μέσα από τη διώρυγα, είναι ο Πέτρος Τσακωνιάτης. Είχε βουήξει ο κόσμος στο χωριό για το κατόρθωμά του που είχε ως αποτέλεσμα να τιμωρηθεί αυστηρά. Αν βρείτε πληροφορίες για τη ζωή και τη δράση του, παρακαλώ στείλετε μου τις στο klouvatos@sch.gr για ένα βιβλίο που γράφω για τη γενέτειρά του.
    ευχαριστώ
    Κώστας Κλουβάτος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. manolis valeris13/11/13 12:35

      ΕΠΕΙΔΗ ΗΞΕΡΑ ΤΟΝ ΠΕΤΡΟ ΤΟΝ ΤΣΑΚΩΝΙΑΤΗ Ο ΟΠΟΙΟΣ ΗΤΑΝ ΠΟΛΥ ΚΑΛΟΣ ΧΕΙΡΙΣΤΗΣ ΚΑΙ ΑΝΕΜΟΠΟΡΟΣ .ΤΟΝ ΕΙΧΑ ΡΩΤΗΣΕΙ ΚΑΠΟΤΕ ΚΑΙ ΜΟΥ ΕΙΠΕ ΟΤΙ ΗΤΑΝ -ΜΑΛΛΟΝ -ΚΑΠΟΙΟΣ ΚΟΚΚΑΣ ΣΤΟΝ Β.Π.Π. ΚΑΙ ΤΟ ΕΚΑΝΕ ΕΠΕΙΔΗ ΤΟΝ ΚΥΝΗΓΟΥΣΑΝ ΔΥΟ ΓΕΡΜΑΝΙΚΑ ΑΕΡΟΠΛΑΝΑ ΚΑΙ ΤΕΛΙΚΑ ΤΟΥΣ ΞΕΦΥΓΕ..!

      Διαγραφή
  25. Καλημέρα σας κ. Κλουβάτο.
    Μετά από μια μικρή έρευνα στο ιντερνετ βρήκαμε λίγα μόνο στοιχεία για τον διακεκριμένο από ότι δείχνουν τα πράγματα χειριστή Πέτρο Τσακωνιάτη κυρίως από ένα λίγο παλιότερο άρθρο στο προσωπικό blog του πολύ γνωστού και αγαπητού στον κόσμο της αεροπορίας αλλά και της αυτοκίνησης κ Κώστα Καββαθά.
    Δυστυχώς δεν υπάρχουν πληροφορίες για την μετέπειτα πορεία της καριέρας του οι οποίες όμως πιστεύω ότι μπορούν σχετικά εύκολα να βρεθούν.
    Δυστυχώς το πέρασμα του Ισθμού με αεροπλάνο έχει αγγίξει τα όρια του αστκού μύθου ή ίσως και του θρύλου κατά τόπους, αφού κατά γενική ομολογία -αν έχει γίνει κάτι τέτοιο- έχει γίνει μία μόλις φορά. Όμως τίποτα μέχρι τώρα δεν έχει επιβεβαιωθεί.
    Σε ότι σας αφορά το σχετικό άρθρο βρίσκεται στο
    http://kavvathas.wordpress.com/2010/04/30/%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CE%BC%CE%B9%CE%B1-%CF%87%CE%BF%CF%8D%CF%86%CF%84%CE%B1-%CE%B4%CF%81%CE%B1%CF%87%CE%BC%CE%AD%CF%82-%CE%BF%CE%B9-%CF%87%CE%B5%CE%B9%CF%81%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%AD%CF%82-%CF%84/
    ενώ και στο ''οικογενειακό άλμπουμ'' των Τεχνικών Εκδόσεων τις οποίες έχει ιδρύσει ο Κώστας Καββαθάς υπάρχει και μια σχετική φωτογραφία:
    http://www.technicalpress.gr/album/section-1/p6.shtml
    Νομίζω πως αν απευθυνθείτε στον ίδιο, μέσω του blog του ίσως, πιθανότατα θα βρείτε αρκετές πληροφορίες.
    Σας ευχαριστούμε πολύ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Ανώνυμος3/5/11 13:02

    Έχω έναν θείο που υπηρέτησε στον Άραξο τη δεκαετία του 60-70. Ναι μου το επιβεβαιώνει οτι έγινε κάτι τέτοιο και μάλιστα αν θυμάμαι καλά πρέπει να μου είπε πως συντήρησε και το αεροπλάνο που πέρασε τον Ισθμό, ήταν μηχανικός αεροσκαφών σαν σμηνίτης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Ανώνυμος3/5/11 13:06

    Κάτι με κάνει να πιστεύω όμως πως αν ήταν Τούρκος και το έκανε αυτό στην Τουρκία αντί για στέρηση βαθμού θα έπαιρνε μετάλλιο και ίσως προαγωγή και εξέχουσα θέση σε κάποιο σχολείο ΣΟΤ. Λέω τώρα εγώ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Ανώνυμος24/5/11 01:57

    Ο Πιλότος που ψάχνετε λεγόταν Σκρέκης και όντως πέρασε με F-104G Starfighter κάπου προς το τέλος της δεκαετίας 1960 με αρχές 1970 σε κοινή άσκηση με αμερικανους, έφαγε στερησεις βαθμων και τελικά αποστρατευτηκε με τον βαθμο του επισμηναγου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Ανώνυμος4/7/11 21:30

    Για ψαξτε και για ενα Ζαμανη απο την Φραιγκαινα Αργολιδος για την εχω ακουσει αυτη την ιστορια και εδω στα μερη μας λενε οτι ηταν αυτος!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανώνυμος28/3/14 00:10

      το μονο σιγουρο ειναι απο τον καταλογο πεσοντων φιλε μου,οτι ο ανθυποσμηναγος αποστολος ζαμανης εφονευθη στο αεροδρομιο της ελευσινας στις 16-9-1959.γνωμη μου οτι τοσο απο τον βαθμο κ το νεαρο της ηλικιας του,οσο κ την χρονια που εφονευθη ειναι δυσκολο να ειναι αυτος γιατι το ολο σκηνικο του ισθμου γενικως λεγεται οτι εγινε εντος της δεκαετιας του 1970.ΦΩΤΗΣ_

      Διαγραφή
  30. Ανώνυμος22/7/11 02:46

    δεν ξερω αν ειναι αληθεια για αυτο με τον ισθμο αλλα αν ξερει καποιος για μια αλλη ιστορια που εχω ακουση για μια αερομαχια που ειχαι γεινη μεταξη ελληνικου t-33 και ενος τουρκικου f-16 που το ελληνικο αεροσκαφος παραλιγο ναριξει στην θαλλασα το τουρκικο με τους τρελους ελιγμους που εκανε αν ξερει κανεις κατι ας το γραψει

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανώνυμος26/2/12 03:34

      τα τ-33 ηταν 2 και ηχαν βγει για εκπαιδευτικη πτηση.οταν λοιπον τουσ εντοπισε και αρχισε να τουσ παρενοχλει το τουρκικο f-16 συνενοηθηκαν οι δυο εκπαιδευτεσ οτι ο ενασ θα κανει το δολωμα να του αποσπασει την προσοχη και ο δεευτεροσ αφου θα παρει το απαιτουμενο υψοσ θα τον εμβολιζε με το κατω μεροσ τησ ατρακτου μαλιστα ειχε δωσει εντολη στον εκπαιδευομενο να εχει τα χερια του στην λαβη εκτοξευσησ και τησ στιγμη τησ συγκρουσησ να προλαβαινε να εγκατελειπε!

      Διαγραφή
    2. Ανώνυμος1/5/14 10:32

      Αναφέρεται σε κάποια "Π" του 2002...
      Και αν θυμάμαι καλά,ο ένας ήταν Ο Μήτσ.....
      Όχι της "Νίκης" ο άλλος του περιστατικού του 75 με
      τα Αμερικάνικα F4

      Διαγραφή
  31. Ανώνυμος25/7/11 01:26

    Να σας δωσω τροφη να ψαξετε λοιπον... Εγω ξερω για δυο αδερφια απο ενα χωριο λιγο εξω απο την Πατρα. Ισως να μην περασε καποιος τον Ισθμο αλλα ξερω οτι εκαναν τρομερα-τρελα πραγματα, διασταυρωμενο απο πολλους διαφορετικους ανθρωπους, κ μαλιστα ο ενας ηταν στην φρουρα αν δεν κανω λαθος του Καραμανλη. Χαραλαμποπουλοι λεγονταν. Τα σεβη μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. Ανώνυμος8/9/11 16:45

    Για κοιταξτε και για κάποιον Φαραζή ο οποίος απ ότι εχω ακουσει ήταν και στην ομάδα που ξεκίνησαν αυθέραιτα για την Κύπρο , όταν οι διαταγές ήταν να μην πετάξει κανένας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. Ανώνυμος27/9/11 16:09

    egw exw akousei oti aftos pou petaxe ston isthmo htan kapoios papanikolaou me t-33 sthn periodo ths diktatorias kai metepeita egine AGEA

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  34. Ανώνυμος7/11/11 18:31

    Ο Σκρεκης Στεφανος παντως το 1981-2 ηταν διοικητης στην 117 πμ και τοτε ηταν σμηναρχος,πραγματι τον συνοδευε σαν φημη αυτο το περιστατικο οπως το προανεφεραν

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  35. Ανώνυμος11/11/11 17:16

    Υπάρχει και μία θεωρία για τον Κόκκα της Ελληνικής Φλόγας με F-84G. Προφανώς βασίζεται στο γεγονός ότι ο Κόκκας ήταν εμπνευστής του ακροβατικού σμήνους και προφανώς ρισκαδόρος πιλότος με μεγάλα... νεύρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  36. Ανώνυμος9/12/11 20:24

    ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΟΛΟ ΤΟΝ ΣΕΒΑΣΜΟ ΤΕΛΙΚΑ ΠΟΣΟΙ ΠΙΛΟΤΟΙ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΧΟΥΝΕ ΠΕΡΑΣΕΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΣΘΜΟ?ΕΙΜΑΙ 37 ΧΡΟΝΩΝ ΚΑΙ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΜΟΥ ΤΗΝ ΕΧΕΙ ΠΕΙ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ Ο ΠΑΤΕΡΑΣ ΜΟΥ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΚΑΜΙΑ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ.ΑΠΟ ΤΑ ΔΕΚΑ ΜΟΥ ΘΥΜΑΜΑΙ ΠΟΥ ΟΠΟΤΕ ΤΟΥ ΘΥΜΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΟ ΜΟΥ ΛΕΕΙ ΟΤΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙ ΕΧΕΙ ΓΙΝΕ ΚΑΠΟΥ ΣΤΙΣ ΑΡΧΕΣ ΤΗΣ ΔΕΚΑΕΤΙΑΣ ΤΟΥ 70.ΔΥΣΤΗΧΩΣ ΟΜΩΣ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΒΛΕΠΩ ΝΑ ΞΕΠΡΟΒΑΛΟΥΝΕ ΠΟΛΛΑ ΟΝΟΜΑΤΑ ΧΕΙΡΙΣΤΩΝ ΠΟΛΛΟΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΟΠΟΙΟΥΣ ΕΧΟΥΝ ΦΟΝΕΥΘΕΙ ΣΕ ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ.ΜΑΚΑΡΙ ΝΑ ΒΡΕΘΕΙ ΤΟ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ ΟΝΟΜΑ ΤΟΥ ΑΕΡΟΠΟΡΟΥ ΠΟΥ ΠΕΡΑΣΕ ΚΑΙ ΝΑ ΤΙΜΗΘΕΙ ΣΑΝ ΗΡΩΑΣ ΟΠΩΣ ΤΟΥ ΑΞΙΖΕΙ,ΕΙΤΕ ΒΡΙΣΚΕΤΕ ΣΤΗΝ ΖΩΗ Η ΟΧΙ.ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ._ΦΩΤΗΣ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  37. Έχεις πολύ μεγάλο δίκιο Φώτη σε όσα λες. Λογικά το γεγονός αν έχει γίνει, έχει γίνει μία μόνο φορά. Το όνομα του χειριστή φυσικά και δεν έγινε γνωστό καθώς η πτήση αυτή ήταν πάρα πολύ μακριά από όλα τα αποδεκτά όρια του επιτρεπτού, ήταν σίγουρα παράτυπη και ριψοκίνδυνη. Και φυσικά εμπεριείχε μεγάλο κίνδυνο όχι μόνο για το αεροσκάφος και τον ίδιο τον χειριστή αλλά και για κρίσιμες υποδομές της χώρας όπως οι γέφυρες αλλά και αυτή η ίδια η ναυσιπλοία μέσα στη διώρυγα αν αυτή έκλεινε για μεγάλο χρονικό διάστημα συνεπεία ενός τέτοιου ατυχήματος.
    Είναι πολύ φυσικό λοιπόν κατά την ταπεινή αν μη τι άλλο γνώμη μου και η σύγχρονη ΠΑ να μη θέλει να δωθεί δημοσιότητα σε μια τέτοια ενέργεια που θα είναι σαν να την επιβραβέβει και να δώσει έτσι στους σημερινούς χειριστές ένα πάρα πολύ λανθασμένο μήνυμα σε ότι αφορά την ασφάλεια των πτήσεων και όχι μόνο...
    Από εκεί και πέρα το γεγονός αυτό καθ΄αυτό έχει περάσει στα όρια του θρύλου και σε πολλές περιοχές θρυλείται ότι ο ταδε ή ο δείνα χειριστής είναι εκείνος που έκανε το πέρασμα του Ισθμού με μαχητικό αλλά όπως βλέπουμε από αυτή τη μικρή έρευνα τίποτα δεν μπορεί να ειπωθεί με στοιχεία και με απόλυτη σιγουριά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  38. Ανώνυμος10/12/11 22:23

    ΦΙΛΕ ΒΑΓΓΕΛΗ ΚΑΙ ΕΓΩ ΜΕ ΤΗΝ ΣΕΙΡΑ ΜΟΥ ΘΑ ΣΥΜΦΩΝΗΣΩ ΜΕ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΛΕΣ.ΑΥΤΟ ΤΟ ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΟ ΩΣ ΕΧΕΙ,ΑΝ ΚΑΙ ΕΦΟΣΟΝ ΒΕΒΑΙΑ ΕΓΙΝΕ ΠΟΥ ΕΓΩ ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ ΕΧΕΙ ΓΙΝΕΙ,ΚΑΙ ΤΟ ΠΙΣΤΕΥΩ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΔΙΚΟΥΣ ΜΟΥ ΛΟΓΟΥΣ ΑΝ ΘΕΣ,ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ ΤΡΕΛΟ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΙ ΠΟΥ ΜΠΟΡΕΙ ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΣΤΑ 100 ΧΡΟΝΙΑ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΚΑΙ ΠΟΣΟ ΜΑΛΛΟΝ ΟΤΑΝ ΤΟ ΠΕΡΑΣΜΑ ΕΓΙΝΕ ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΜΕ ΠΛΑΓΙΑ ΠΤΗΣΗ ΑΠΟ ΑΕΡΟΣΚΑΦΟΣ F-104G ΠΟΥ ΟΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ ΝΟΜΙΖΩ ΞΕΡΟΥΜΕ ΟΤΙ ΤΟ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΑΕΡΟΣΚΑΦΟΣ ΗΤΑΝΕ ΜΙΑ ΜΗΧΑΝΗ ΠΟΥ ΔΕ ΣΥΓΧΩΡΟΥΣΕ ΣΧΕΔΟΝ ΤΟ ΠΑΡΑΜΙΚΡΟ ΛΑΘΟΣ...ΑΣ ΣΚΕΦΤΟΥΜΕ ΛΟΙΠΟΝ ΠΟΣΟ ΠΙΛΟΤΑΡΑ ΚΑΙ ΠΟΣΟ ΠΑΘΟΣ ΕΙΧΕ Ο ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟΣ ΧΕΙΡΙΣΤΗΣ ΕΑΝ ΣΚΕΦΤΟΥΜΕ ΚΑΙ ΤΟ ΤΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΤΟΝ ΕΣΠΡΩΞΕ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΠΑΡΑΤΟΛΜΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ.ΓΙ ΑΥΤΟ Κ ΕΓΩ ΕΓΩ ΕΔΩ ΘΑ ΣΥΜΦΩΝΗΣΩ ΜΕ ΚΑΠΟΙΟΥΣ ΣΧΟΛΙΑΣΤΕΣ ΠΙΟ ΠΑΝΩ ΠΟΥ ΛΕΝΕ ΟΤΙ ΕΓΙΝΕ ΜΠΡΟΣΤΑ Κ ΣΤΑ ΜΑΤΙΑ ΑΜΕΡΙΚΑΝΩΝ ΑΕΡΟΠΟΡΩΝ ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΑΠΟ ΟΤΙ ΕΧΩ ΑΚΟΥΣΕΙ ΕΠΙΣΗΣ ΟΤΙ ΠΡΟΚΑΛΕΣΑΝ ΤΟΝ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΠΙΛΟΤΟ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΤΟ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΕΝΧΕΙΡΗΜΑΤΑ ΠΡΟΤΡΕΠΟΝΤΑΣ ΤΩΝ ΝΑ ΤΟ ΚΑΝΕΙ ΠΡΩΤΟΣ ΑΥΤΟΣ....ΦΥΣΙΚΑ ΟΤΑΝ ΤΟΝ ΕΙΔΑΝ ΝΑ ΤΟ ΚΑΝΕΙ ΠΑΛΑΒΩΣΑΝ ΚΑΙ ΕΧΩ ΑΚΟΥΣΕΙ ΟΤΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕ ΚΑΤΕΥΘΕΙΑΝ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΑΥΤΟΝ ΝΑ ΠΕΡΑΣΕΙ ΚΑΙ ΕΝΑΣ ΑΜΕΡΙΚΑΝΟΣ ΜΕ ΤΟ ΔΙΚΟ ΤΟΥ ΑΕΡΟΠΛΑΝΟ ΑΛΛΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΣΤΙΓΜΗ ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΕΙΣΟΔΟ ΣΤΟΝ ΙΣΘΜΟ ΤΟ ΣΗΚΩΣΕ ΠΡΟΦΑΝΩΣ ΑΠΟ ΦΟΒΟ ΒΕΒΑΙΑ Κ ΑΠΟ ΟΤΙ ΦΕΝΕΤΑΙ ΓΛΥΤΩΣΑΜΕ ΤΑ ΧΕΙΡΟΤΕΡΑ...ΔΕ ΞΕΡΩ ΦΙΛΕ ΜΟΥ ΤΙ ΝΑ ΠΩ...ΜΑΚΑΡΙ ΚΑΠΟΙΑ ΣΤΙΓΜΗ ΝΑ ΒΓΑΛΟΥΜΕ ΜΙΑ ΑΚΡΗ ΓΙΑ ΤΟ ΣΥΜΒΑΝ ΑΥΤΟ.ΜΕΧΡΙ ΤΟΤΕ ΕΔΩ ΘΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΚΑΙ ΘΑ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ ΚΑΙ ΑΛΛΟΥΣ ΦΙΛΟΥΣ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝΕ ΤΑ ΔΙΚΑ ΤΟΥΣ ΣΧΟΛΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΟ ΑΥΤΟ._ΦΩΤΗΣ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  39. Ανώνυμος6/1/12 15:24

    ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ
    ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΩΝΤΑΣ ΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΣΑΣ ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΑΝΑΦΕΡΩ ΚΑΙ ΕΓΩ ΤΑ ΚΑΤΩΘΙ :
    ΤΟ 1989 ΥΠΗΡΕΤΟΥΣΑ ΣΤΗ 359 ΜΑΕΔΥ ΚΑΙ ΕΝΑΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΧΕΙΡΙΣΤΕΣ ΟΝΟΜΑΤΙ ΗΛ. ΜΠΟΖΝΟΣ "ΣΜΗΝΑΡΧΟΣ" ΚΑΙ ΕΧΟΝΤΑΣ ΥΠΗΡΕΤΗΣΕΙ ΣΤΗΝ ΚΟΡΕΑ ΕΛΕΓΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ .ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΔΕΝ ΣΥΓΚΡΑΤΗΣΑ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΟΥ ΧΕΙΡΙΣΤΗ ΚΑΙ ΤΟΝ ΤΥΠΟ ΤΟΥ ΑΕΡΟΣΚΑΦΟΥΣ ΑΛΛΑ ΑΝΑΦΕΡΟΝΤΑΝ ΓΙΑ ΚΑΠΟΙΟΝ ΑΠΟ ΜΙΑ ΟΜΑΔΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΟΜΕΝΩΝ ΜΕ ΑΜΕΡΙΚΑΝΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗ Ο ΟΠΟΙΟΣ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟΥΣ ΨΑΡΩΣΕΙ ΠΕΡΑΣΕ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΗ ΓΕΦΥΡΑ . ΠΡΟΣ ΕΚΠΛΗΞΗ ΤΟΥ ΟΜΩΣ ΠΙΣΩ ΤΟΥ ΠΕΡΑΣΕ ΚΑΙ ΕΝΑΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΟΜΕΝΟΥΣ .
    ΑΝ ΚΑΠΟΙΟΣ ΕΧΕΙ ΕΠΑΦΗ ΜΕ ΤΗ ΑΕΡΟΛΕΣΧΗ ΤΑΤΟΙΟΥ ΣΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΣ ΗΤΑΝ Ο Κος ΜΠΟΖΝΟΣ ΘΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΜΑΘΕΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ .

    ΜΕΤΑ ΤΙΜΗΣ ΣΤΑΥΡΟΣ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυριο εχω συναντηση με τον Καπετανιο Μποζο και θα τον ρωτησω για το ονομα του πιλοτου αυτου

      Διαγραφή
  40. Ανώνυμος1/3/12 23:57

    Εγώ έχω ακούσει για δύο πιλότους που το έχουν επιτύχει αυτό.
    τον ένα πρέπει να τον ρωτήσω πρώτα γιατί τον γνωρίζω προσωπικά έχω όμως χρόνια να τον δώ. Απο όσο θυμάμαι έλεγαν ότι όταν πέρασε κάτω από τον ισθμό πήρε από την αεροπορία πριμ 70.000 δραχμές. Δεν θυμάμαι πότε έγινε περίπου αλλά ξέρω ότι ο συγκεκριμένος πιλότος πετούσε με F-104 και μετά με Α-7 corsair. Ο άλλος πρέπει να ήταν ο Κουρής που ήταν και αρχηγός ΓΕΑ ή ΓΕΕΘΑ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  41. Ανώνυμος14/3/13 18:52

    Mπερδευτήκαμε χειρότερα μου φαίνεται, πάντως έχω ακούσει ότι έγινε με F-104

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  42. Ανώνυμος9/4/13 20:48

    Epsaxna na vrw kapoio afierwma gia ton theio mou k epesa sthn selida sas.O monadikos aeroporos pou perase apo tn Isthmo ths Korinthou,htan Ellhnas k sygekrimena apo thn Krhth,htan theios mou,1os ksaderfos tou patera mou k apeviwse prin liges meres...An thelete mporeite na mou dwsete kapoio mail,na sas steilw to onoma tou k oti gnwrizw.Eyxaristw.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  43. Eννοείται ότι μας ενδιαφέρει κάθε πληροφορία αρκεί να είναι κάτι το επιβεβαιωμένο και σίγουρο γιατί όπως διαπιστώνει πολύ εύκολα κανείς από τα πολλά σχόλια της ανάρτησης σε κάθε περιοχή υπάρχει και ο σχετικός θρύλος οτι από εκεί καταγόταν ο συγκεκριμένος χειριστής.... πραγμα που όταν ξεκινάγαμε αυτή την έρευνα πριν τρία χρόνια ομολογώ ότι δεν το περίμενα πραγματικά.
    Το email μας είναι: drflight2000@yahoo.gr
    Πολύ κρίμα που έφυγε... είμαι στη διάθεσή σου, να είσαι καλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  44. Ανώνυμος29/7/13 19:32

    ΛΟΙΠΟΝ ΓΙΑ ΝΑ ΜΑΘΟΥΝ ΟΛΟΙ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ Ο ΠΙΛΟΤΟΣ ΠΟΥ ΠΕΡΑΣΕ ΤΟΝ ΙΣΘΜΟ ΛΕΓΕΤΑΙ ΜΙΧΑΛΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΤΟΥ ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΜΕ ΚΑΤΑΓΩΓΗ ΤΑ ΦΙΛΙΑΤΡΑ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ ΚΑΙ ΔΥΣΤΗΧΩΣ ΑΠΕΒΙΩΣΕ ΤΗΝ 27 ΙΟΥΛΙΟΥ 2013.Ο ΑΝΗΨΙΟΣ ΤΟΥ 30-4-1978

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  45. Ανώνυμος20/8/13 18:20

    το σιγουρο ομως ειναι οτι Ελληνας πιλοτος τις πολεμικης μας
    αεροποριας με F84 εχει χρονια πολλα που εγινε προσγειωθηκε
    σε ενα αεροδρομιο κοντα στο κουσαντεσι τις Τουρκιας και
    ξανα απογειωθηκε!!το ονομα του ειναι Γλαρος αποστρατος τωρα
    εν ζωη!!μαλιστα χρησιμοποιησε το σλογκαν¨¨¨σαν γλαρος
    προσγειωθηκα και σαν Γλαρος απογειωθηκα!!απο πολυ εγκυρη
    πηγη...ο πατερας μου αποστρατος πολεμικης αεροποριας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  46. Ανώνυμος15/9/13 01:18

    απο την μερια του λουτρακιου (στο τελος του ισθμου)στο χορο της σχολης μηχανικου υπαρχει παρα πολλα χρονια ενα f-84 παροπλησμενο.μηπως εχει σχεση???? η τυχαια ειναι εκει??? φενεται πεντακαθαρα απο τον δρομο αλλα φοτο απαγορευεται να βγαλης (λογικο)οποιος θελει το βλεπει ελευθερα αναμεσα σε διαφορα παροπλισμενα αρματα.το ρινχος στην φοτο μιαζει με f-84

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανώνυμος1/10/13 12:05

      To F-86 (όχι F-84) στη Σχολή Μηχανικού δεν έχει καμία σχέση με το συμβάν (?). Ήταν σε άλλη θέση εντός του στρατοπέδου και χρησιμοποιούνταν για χρόνια για εκπαίδευση στην απόκρυψη και παραλλαγή (σκεπασμένο με δίχτυα). Στην θέση αυτή μεταφέρθηκε κάπου το 2000.

      Διαγραφή
  47. Από την κ. Christina Kapasaki λάβαμε το παρακάτω σημαντικό μήνυμα μέσω της σχετικής αναδημοσίευσής μας στο fb:
    Και χωρίς άδεια και χωρίς ενημέρωση, απλά έκοψε το αίμα όλων όσων δούλευαν εκεί. Δούλευα στη Διώρυγα από το 1979 έως 2010, την δεκαετία του ΄80 πέρασε κάποιο πολεμικό αεροσκάφος, δεν υπήρχαν οι καινούργιες γέφυρες ακόμα. Τι να πω οι πιλότοι μας είναι Θεοί όμως κάτι τέτοιο μπορεί να έχει τραγικά αποτελέσματα και όχι μόνο για τον πιλότο. Γιαυτό ας είναι στο μέλλον περισσότερο προσεκτικοί στους ηρωισμούς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  48. ΤΟ ΑΕΡΟΠΛΑΝΟ ΠΟΥ ΠΕΡΑΣΕ ΤΟΝ ΙΣΘΜΟ ΤΗΣ ΚΟΡΙΝΘΟΥ ΗΤΑΝ F-1O4G. ΔΕΝ ΧΩΡΑΕΙ ΑΜΦΙΒΟΛΙΑ ΕΠ'ΑΥΤΟΥ. ΓΙΑΤΙ ΟΠΟΙΟΣ ΞΕΡΕΙ ΑΠΟ ΑΕΡΟΠΛΑΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΕΙ ΠΩΣ ΜΟΝΟ ΤΟ F-104 ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΤΟ ΚΑΝΕΙ ΑΥΤΟ ΕΚΕΙΝΗ ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ. ΤΟ ΑΕΡΟΠΛΑΝΟ ΕΙΧΕ ΣΗΚΩΘΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ 116 ΠΤ. ΜΑΧΗΣ ΤΟΥ ΑΡΑΞΟΥ ΓΙΑ ΝΑ ΛΑΒΕΙ ΜΕΡΟΣ ΣΕ ΚΟΙΝΗ ΑΣΚΗΣΗ ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΑΙ ΑΜΕΡΙΚΑΝΩΝ. Ο ΠΙΛΟΤΟΣ ΑΥΤΟΣ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΕΛΑΧΙΣΤΟ ΧΡΟΝΙΚΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ ΣΚΟΤΩΘΗΚΕ ΜΕ ΤΟ ΙΔΙΟ ΑΕΡΟΣΚΑΦΟΣ ΣΤΗ ΠΕΡΙΟΧΗ ΚΡΙΝΟΣ ΑΧΑΙΑΣ, Η ΠΤΩΣΗ ΟΦΕΙΛΟΤΑΝ ΣΕ ΜΗΧΑΝΙΚΗ ΒΛΑΒΗ! ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΕΓΙΝΑΝ ΓΥΡΩ ΣΤΟ 1969. ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΟΥ ΧΕΙΡΙΣΤΟΥ ΗΤΑΝ ΔΗΜΑΚΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  49. Παιδια διαβαζω τοση ωρα τα σχολια σας και εχω ακουσει 500 ονοματα...εγω ειμαι απο κρητη (ΧΑΝΙΑ) και ο νονός μου ηταν θρυλικος πιλοτος εκεινη την εποχή. .ηταν μαλιστα απο τους καλύτερους τις Ευρώπης..το 1964 κανανε αερομαχιες στην Ελευσίνα και ηταν 5 καλοι πιλότοι μεσα σε αυτους και ο νονος μου.ηταν Αρχηγός τις ομαδας και για πρωτη φορα μετά απο χρονια η Έλληνες κερδισαν τις αερομαχιες.. μια μέρα τον ρωτισα αν εχει περασει τον ισθμο της κορινθου γιατι αυτο λενε ολοι εδω στο χωριο και αυτος μου απαντησε... Θα σου φερω ενα βιβλιο να διαβάσεις και θα καταλαβεις....μετα απο μερες μου το εδωσε, το βιβλιο λεγετε ΧΡΥΣΟΣ ΣΜΥΝΟΣ και λεει όλοι την ιστορια των 5 πιλότων. .εχει 350 σελιδες και εχω φτασει στην 112,, οταν το ολοκληρώσω θα σας πω αν ηταν αυτος η οχι..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  50. http://www.11aviation.com/articles.pl?id=113

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστούμε τους καλούς μας φίλους από το http://www.aviationlive.org/ που μας το έστειλαν:

      Ο παγκοσμίου φήμης πιλότος Péter Besenyei πέταξε μέσα στον Ισθμό της Κορίνθου.
      http://drflight.blogspot.gr/2014/03/o-peter-besenyei.html

      Διαγραφή
  51. Ανώνυμος26/3/14 20:28

    Δυο περασανε την δεκαετια του 60 70 τον ισθο,πρωτος καποιος Κονιδας και δευτερος καποιος Κατσωτας και οι δυο Αγρινιωτες αν δεν κανω λαθος,ηταν σε νατοικη ασκηση και κατι Γαλλοι πιλοτοι μαζι με Αμερικανους χεστηκανε οταν τους ειδαν,περασαν στα πλαγια,μετα απο αυτο τους διωξανε,το εναν το ηξερα προσωπικα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  52. Ανώνυμος27/3/14 21:31

    Αξιωματικός Π.Α. Κωσταντόπουλος Κανέλος της Δήμητρας από Δημητσάνα Αρκαδίας. Έχει πεθάνει εδώ και τριάντα χρόνια. Ήμουν παιδάκι με τους γονείς μου στην κηδεία του. Δεν είναι ούτε συγγενής μου, ούτε σκοπός μου είναι να μυθοποιήσω κάποιο ούτε είμαι της ιπτάμενης οικογένειας απλά είδα την ανησυχία σας... Τότε δεν υπήρχε Ίντερνετ οπότε είναι και αστείο να ψάχνει κανείς εκεί. Απ'ότι γνωρίζω τότε είχε γράψει για το σχετικό ανδραγάθημα ο τύπος...
    Πάντως και σήμερα η Αρκαδία έχει πιλότους παλληκάρια ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  53. Ανώνυμος28/3/14 11:34

    το ονομα του πιλοτου ειναι Κοκκας και ειναι ο πρωτος που περασε τον ισθο της κορινθου στον Β.παγκοσμιο πολεμο.Καταγοταν απο τον Αγιο Γεωργιοσ Ιστιαιας.Εαν σας ενδιαφερει θα ρωτησω για περισοτερες λεπτομερειες

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  54. ΑΝ ΚΑΙ ΕΓΡΑΨΑ ΠΡΙΝ 2 ΜΗΝΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΙΛΟΤΟΣ. ΟΦΕΙΛΩ ΝΑ ΞΑΝΑΓΡΑΨΩ ΚΑΙ ΝΑ ΠΩ ,ΠΩΣ ΕΚΑΝΑ ΛΑΘΟΣ. Ο "ΑΝΩΝΥΜΟΣ" ΕΧΕΙ ΔΙΚΙΟ......Ο ΠΙΛΟΤΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΚΟΚΚΑΣ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  55. Ανώνυμος6/4/14 17:27

    Καλησπερα με τα λιγα που ξερω εχω ακουσει για καποιο κυριο Παναγιωτη Μπαλλε να περασε με ενα φ-104 απο τον ισθμο. Ειναι αποστρατος πτεραρχος και αρχηγος κυπ επι κυβερνηση μητσοτακη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  56. Ανώνυμος4/5/14 11:12

    περισι μιλαγα με εναν παππου ο οποιος ειναι περιπου 85 και χρονων ... πανω στην κουβεντα μου ειπε γι ατυτο το θεμα, και αυτος ειναι ο λογος που το εψαξα σημερα 1 χρονο μετα απο τοτε που μου το ειπε, για το ονομα αυτου αλλα βλεπω οτι δεν εχει πιστοποιηθει το ποος ηταν .... μου ανεφερε και αμερικανους στην υποθεση αλλα δεν θυμαμαι καλα .... αυτο που συγκρατησα ειναι οτι ο πιλοτος βρισκοταν εκτως πορειας και μετα απο αυτο του αφαιρέθηκαν αξιόματα ...... περασε κατω απο τον ισθμο και μαλιστα ενα μερος του φτερου ηταν μεσα στο νερο , αν και δεν ξερω ποσο εφικτο ειναι αυτο ... μου ειχε πει το ονομα του πιλοτου καθως και οτι ηταν απο την περιοχη γορτυνια αρκαδιας αλλα δεν το συγκρατησα. οταν τον ξαναδω θα τον ρωτησω να μου πει !!!! ΜΑΘΗΤΗΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανώνυμος17/5/14 00:47

      Το περιστατικό έχει γίνει και είναι πραγματικό.Το έκανε συνάδελφος του πατερα μου τον Νοέμβριο του 89.Ιδια σειρά ήταν απο την σχολή.Ο πατέρας μου τότε ήταν στα F-1 Τανάγρα απο το 75' που πήγαν Γαλλία στη Rems να εκπαιδευτούν.Ο χειριστής που τόλμησε και έκανε το ενλόγο (ΠΧΠ) περιστατικό με MSA και ΑllowAlt τα 500ft τότε εν καιρό ειρήνης λέγεται Κονδιλόπουλος,αποτέλεσε υποδιοικητής στην Σκύρο 135Σ.Μ όπου διατηρεί εξοχικό και γνωρίζω τα παιδιά του μιας και έχω κ γώ εκεί ένα σπίτι και τώρα απόστρατος πια ζεί στην Πάτρα.Το εγχείρημα του ήταν πάνω σε άσκηση όπου ζεύγος 2 αφών F-4E τότε της μοίρας Άρης εκτελούσαν προσβολή στο ΑΚΕΠ της πάρνηθας.Κατα το Push-ingress πρός το στόχο και κατά την τότε συνήθη διαδικασία 10ΝΜ πρίν του στόχου τα άφοι σε ύψος 500πόδια απο κλειστό σχηματισμό εκτελούσαν Split 60' διαχωρισμό και στο in απο τα 8-6ΝΜ εκτελούσαν στο Αction(off-in-out) Pop-Up 45' attack με 500Κts.με σκοπό την απρόσμενη και ταχύτατη εφόρμηση κατά του στόχου απο 2 διαφορετικές περιοχές L-R ώστε να προσβάλουν το στόχο σε διαμόρφωση CCIP με Release Alt τα 4500ft και MRA τα 2000ft εάν το φορτίο ήταν π.χ ΜΚ82-83-84 HighDrag.Κατα την προσέγγιση στο στόχο ερχόμενοι με ροή 3-3-0 κατά το Split o τύπος και σαν αρχηγός 1 του ζεύγους με σκοπό την αποπλάνηση,κορεσμό και απόκρυψη απο το ΑΚΕΠ και τους ΝΙΚΕ στον Υμμητό και λόγω τόν RADAR εποχής πήρε την ευθήνη και εκτελώντας ένα descent στα 100πόδια πάνω απο την θάλασσα ήρθε μπροστά στον Ισθμό(σαν 1 του ζεύγους και με βόρεια πορεία πρός τον στόχο στις 330μοίρες έκανε αριστερό split) σε συνδιασμό να δώσει και στο ζευγάρι του τον απαιτούμενο χρόνο time deconfliction ώστε να μην κάνουν ΤΟΤ(time on target) και cross την ιδια στιγμή για λόγους ασφάλειας 1ον και 2ον ώστε να υπάρχει εικόνα (monitor) απο τον αρχηγό 1 ,της άφεσης του 2 αλλά και στο Out απτον στόχο να τον έχει εικόνα αν είναι καθαρός(απο ...απειλές).Μαυτά κ μαυτά ο τρελάρας ρόλαρε 80' δεξιά εισερχόμενος στον Ισθμό με περίπου απότι θυμάται 350Κτs.Όμως άσχετα όσα έχουν ακουστεί, δεν διέσχισε τον ισθμό βγαίνοντας απτην αλλη.Απλά όπως μπήκε και στο ύψος με την ανάλογη κλίση δεν είχε περιθώρια να βγεί οπότε στα μισά περίπου τρίμάροντας(trim) για να μην πέσει η μούρη έδωσε πλήρη στοιχεία με μετάκαυση κ βγήκε σεάνοδο 20' απότι έλεγε με μια γωνία 40μοιρών περίπου.Οριζοντιώθηκε στα 500' (terrain avoidance) απ'το έδαφος και συνέχισε πρός τον στόχο.Θυμάμαι πάντως ότι αν και ο Α/ΑΤΑ,ο Μοίραρχος και ο Δ τον επέπληξαν κατά το briefing..θεωρόντας ότι ξεπέρασε κατα πολύ τα όρια ασφαλείας και του κανόνες πτήσης εντός αστικής ζώνης,off the record στάλθηκε διαβιβαστικό απο το ΑΚΕΠ και το δίκτυο αεράμυνας ότι οι ΕΑ(ελεγκτες αεράμυνας-αναχαίτησης) στα Scope χάθηκε,και περισότερο ανυσήχυσαν εάν έπεσε παρά οτιδοίποτε άλλο.Τα Νike-Hercules δεν είχαν καμια δυνατοτητα εγκλωβισμού στόχου που ύπταται στα 100' (001Κ) οπότε ε...πήρε τα εύσημα και θεώρούταν στις προσβολές Άσσος άσχετα ότι έκανε πολλές φορές ρεντνες στην 135 και μάλιστα πολλές φορές με ζεύγος τον πατέρα μ.Τότε στην Σκύρο πάγια τακτική επιφυλακής ρεντνες ερχόταν ένα F-1C με ένα F-4E.Το Φαντομ με 2 πτερυγικές καυσίμου, 4 σε pair store 2 και 2 ΑΙΜ-9 οι λεγόμενες τότε (Γκαρειτ) για rear aspect βολή Fox2 και τα F-1 με 2 Γκαρέιτ στα άκρα κ την κοιλιακή καυσίμου.Τεσπα σας κουρασα,πάντως είναι γεγονός ότι το θέμα είναι αληθινό,έγινε όπως προύπα κ δεν ξαναέγινε.Βέβαια κατα την περίοδο των Φ-84-86 δεν ξέρω,ούτε κ μούχει πεί κάτι ο πατέρας μ.Πάντως απορώ γιατι γίνεται τόσο θέμα κάτι που ενώ φαίνεται άθλος ,τελικά είναι ρουτίνα στους χειριστές Δ/Β και ειδικά στα Corsair.Κατα την διαδικασία ασκήσεων τα Phantom,ειδικά τα Corsair αλλά και τα F-1 που είχαν μεγάλη ευστάθεια σε χαμηλά ύψη έχουν βρεθεί οι χειριστές και για διάρκεια σε καταστάσεις όπου το άφος ήταν απο χαράδρα σε χαράδρα by eye and hand όπως λέγανε και μιλάμε για ταχύτητες 400+ και πολλές φορές σε συνθήκες με μικρό εστιακό βάθος ορατότητας αλλα και σε πολύ κλειστό σχηματισμό ώστε να μην αποκαλυφθούν αν αποκαλυφθούν ο αριθμός των αφών.

      Διαγραφή
    2. @Ανώνυμος17/5/14 00:47
      Σε ευχαριστούμε πολύ για τις αναλυτικές πληροφορίες που μας έδωσες. Εννοείς δηλαδή ότι όλο αυτό έγινε με το -γιγαντιαίο- F-4E Phantom II..!!!? Σε παρακαλούμε δώσε μας ένα e-mail για να επικοινωνήσουμε μαζί σου για μερικές ακόμα πληροφορίες για το όλο περιστατικό. Το e-mail μας για επικοινωνία είναι το: drflight2000@yahoo.gr
      Ο μόνος λόγος που γίνεται θέμα είναι για να εξακριβωθεί αν τελικά έχει γίνει στα αλήθεια ή όχι γιατί το γεγονός έχει αγγίξει -και μάλλον έχει ξεπεράσει προ πολλού- τα όρια του μύθου. Η εκτενής αναφορά σου πάντως έρχεται να προστεθεί σε αυτήν που αξιολογήσαμε ως την πιο σημαντική ως τώρα, της Κυρίας Καπασάκη που δούλευε τη δεκαετία του 80 στον Ισθμό, ότι το περιστατικό είναι αληθινό, και συνέβη εν ώρα εργασίας της -βλέπε αρχη της ανάρτησης. Και πάλι ευχαριστούμε!

      Διαγραφή
  57. Τάκης28/5/14 19:40

    Την ιστορία την έχω ακούσει πολλές φορές από το 85 την θυμάμαι!
    Αλλά έχω την εντύπωση πως δεν έχει γίνει μόνο 1 φορά... και σίγουρα θα ξαναγίνει. (ελπίζω χωρίς τραγικές συνέπειες!)... εδώ το τόλμησε ξένος: http://kranosgr.blogspot.gr/2014/03/video_27.html#more

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Πείτε το εδώ..!: