Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Τελευταίες 5 Αναρτήσεις Paragliding And Aviation

Παρασκευή, 29 Αυγούστου 2014

Καινούργιο συμβάν μεταξύ Αλεξιπτώτου Πλαγιάς και F-16 της ΠΑ στη Θεσσαλία, ο Κίνδυνος αλλά και η Αρνητική Δημοσιότητα. Τελικά που επιτρέπεται να πετάμε?

*Αναδημοσιεύουμε το σχετικό άρθρο με την περιγραφή του συμβάντος από την σελίδα της Αερολέσχης Πύλης
Να πούμε μόνο ότι αυτό το άρθρο σήμερα αναδημοσεύεται με διάφορες παραλλαγές σχεδόν σε όλα τα μέσα. Είναι το θέμα τέτοιο που πουλάει αλλά η αρνητική δημοσιότητα που παίρνει είναι πολύ άσχημη. Aκολουθεί σημείωμα του ιστολογίου μας  προσπαθώντας να ''δούμε'' το θέμα κι από τις δύο πλευρές.
----------------------------------------------------

νέο σοβαρό αεροπορικό συμβάν με "parapente" στην ευρύτερη περιοχή της Πορτής Καρδίτσας

ΑΕΡΟΛΕΣΧΗ ΠΥΛΗΣ
Μετά από τηλεφωνική επικοινωνία του Διευθυντή ΔΑΠΕ του ΑΤΑ με τον Πρόεδρο της ΑΕΡΟΛΕΣΧΗΣ ΠΥΛΗΣ, μας έγινε γνωστό ότι σήμερα (28/8) το μεσημέρι, μαχητικό αεροσκάφος F-16 διασταυρώθηκε με αλεξίπτωτο πλαγιάς (parapente) στην περιοχή βορειοδυτικά του χωριού Πορτή Δήμου Μουζακίου Καρδίτσας και συγκεκριμένα άνωθεν του οικισμού Αγ. Δημητρίου του  ΔΔ Ροπωτού Δήμου Πύλης.
Ο κ. Πρόεδρος αφού ενημέρωσε/διαβεβαίωσε το Δντη ΔΑΠΕ ότι κανένα μέλος της ΑΕΡΟΛΕΣΧΗΣ ΠΥΛΗΣ δεν πετούσε στην περιοχή, εξέφρασε με τη σειρά του την αγωνία του ιδίου και των μελών για τις ανεξέλεγκτες πτήσεις που κατά καιρούς πραγματοποιούν στην περιοχή μερίδα Ελλήνων αλλά και αλλοδαπών αιωροπτεριστών απογειούμενων από την Πορτή ή τον Ελληνόπυργο Καρδίτσας. 

Του συμβάντος έχει ενημερωθεί και το Α.Τ. Μουζακίου το οποίο αναζητά την  ταυτότητα των "αεραθλητών".

Η ΑΕΡΟΛΕΣΧΗ ΠΥΛΗΣ έχει κατά καιρούς αναφερθεί στο θέμα των ανεξέλεγκτων πτήσεων αιωροπτεριστών στην ευρύτερη περιοχή του συμβάντος και με πρωτοβουλία της είχε τοποθετήσει στην "Απογείωση Αιωροπτερισμού Πορτής", πινακίδα με σχετικές οδηγίες και τηλέφωνα επικοινωνίας προκειμένου να ενημερώνεται άμεσα ο Έλεγχος Εναέριας Κυκλοφορίας περιοχής  για την πτητική δραστηριότητα των αεραθλητών. Δυστυχώς η συγκεκριμένη πινακίδα σε σύντομο χρονικό διάστημα εξαφανίσθηκε.

Ευχόμαστε οι "ανένταχτοι" αιωροπτεριστές-παραπεντίστες έστω την ίστατη στιγμή να κατανοήσουν τη σοβαρότητα του θέματος προκειμένου να μη θρηνήσουμε θύματα ....
---------------------------------------- 


Σημείωμα Paragliding And Aviation:
Δυστυχώς πρόκειται οπωσδήποτε για ένα δυσάρεστο συμβάν. Η ασφάλεια πτήσεων τόσο της ΠΑ όσο και η δική μας φυσικά είναι κάτι που πρέπει να κυριαρχεί συνεχώς στην σκέψη μας και στο γενικότερο πλάνο με βάση το οποίο οργανώνουμε, αξιολογούμε και τελικά επιχειρούμε την κάθε μας πτήση. 
Διάβασα αρκετές μέχρι τώρα παραφράσεις του άρθρου, η σημερινή λανθάνουσα δημοσιογραφία εννοεί να αντιγράφει τα άρθρα των άλλων προσθέτοντας από σελίδα σε σελίδα κι από κάτι ακόμα διαστρεβλώνοντας πάντα την όλη κατάσταση. Έτσι διάβασα σε άλλες σελίδες ότι πετούσαν σε -δήθεν- απαγορευμένη περιοχή και άλλα πολλά που είμαι σίγουρος ότι έχω να διαβάσω ακόμα.
Λοιπόν ας τα πάρουμε από την αρχή:
 Έγινε το συμβάν και κάπου πάνω από την Πύλη στη Θεσσαλία κάποιος χειριστής μαχητικού της ΠΑ ανέφερε -και ορθώς το ανέφερε για λόγους ασφαλείας-  ότι ήρθε σε οπτική επαφή με ένα Αλεξίπτωτο Πλαγιάς.
Ο διευθυντής Ασφαλείας Πτήσεων του Α.Τ.Α. επικοινώνησε τηλεφωνικά -και πολύ καλά έπραξε στα πλαίσια των αρμοδιοτήτων του- με τον πρόεδρο της κοντινότερης Αερολέσχης που είναι η Αερολέσχη Πύλης. 
Ο πρόεδρος ο κ Ηλίας Ντούβλης που είναι και πολύ καλός φίλος του ιστολογίου τον ενημέρωσε ότι δεν ήταν κάποιος από την Αερολέσχη Πύλης, άλλωστε η επίσημη Αερολέσχη Πύλης δεν έχει αναπτύξει δραστηριότητα Αλεξιπτωτισμού Πλαγιάς μέχρι στιγμής.
Αυτό είναι όλο το συμβάν... μέχρι στιγμής που μιλάμε τουλάχιστον.

Ωστόσο είναι τώρα η κατάλληλη ώρα για να ρίξουμε μία καλή ματιά στον κανονισμό του Αλεξιπτώτου Πλαγιάς που έχει εγκριθεί από την ΥΠΑ, έχει δημοσιευτεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και είναι από το 2006 νόμος του Ελληνικού Κράτους.

Στο άρθρο Ε (ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΣΕ ΚΑΘΟΡΙΣΜΕΝΟ ΧΩΡΟ) λοιπόν ο κανονισμός  ρητά ορίζει ότι μπορούμε να πετάμε με τα Αλεξίπτωτα Πλαγιάς αρκεί να βρισκόμαστε 10 Ναυτικά Μίλια μακρυά από Αεροδρόμια. (Φωτό επάνω)
Επίσης στο αμέσως επόμενο άρθρο να μην πετάμε σε περιοχές όπου απαγορεύεται με ΝΟΤΑΜ.

Οπότε περνάμε στο επόμενο στάδιο, ανοίγουμε το Google Earth, παίρνουμε το χάρακα και μετράμε από το κοντινότερο Αεροδρόμιο της Λάρισας έως τον Οικισμό Αγ. Δημήτριο του Δήμου Πύλης. Μετράμε 42 Ναυτικά Μίλια απόσταση. Και εφ όσον δεν υπάρχει και κάποια ΝΟΤΑΜ σε ισχύ που δεν το νομίζω, είναι παραπάνω από σαφές ότι: Παρανομία δεν υπάρχει.
Τώρα το ότι κάποιος πήγε να πετάξει σε χώρο που επιτρέπεται και καταλήγει να τον αναζητά η αστυνομία Μουζακίου, δεν μου φαίνεται και πολύ ορθό.
Αν έχει παρανομήσει εντάξει, αλλά μάλλον θα πρέπει να μας εξηγήσουν ποιος είναι ο νόμος που παραβιάστηκε. Αν όχι και η αστυνομία θέλει απλά να ενημερώσει για να βελτιωθεί το επίπεδο επικοινωνίας με την ΠΑ στο επίπεδο που περιγράφουμε παρακάτω τότε πολύ σωστά αν και η ενημέρωση ωφείλει να γίνει σε συλλογικό Αεραθλητικό επίπεδο ώστε να ενημερωθούν όλοι. Έτσι δεν είναι?


Επίσης σχετικά με το ΝΟΤΑΜ υπάρχει πρόσφατη προιστορία στην περιοχή με μεγάλη αρνητική δημοσιότητα και πάλι. Τον προηγούμενο Ιούνιο μέχρι στις αρχές Ιουλίου 2014 η ΠΑ είχε ως γνωστόν δεσμεύσει με ΝΟΤΑΜ απαγόρευσης πτήσεων σχεδόν ολόκληρη τη Θεσσαλία  για τις εκπαιδευτικές πτήσεις και την τελική φάση της άσκησης Καμπέρος που έγινε στις 3 Ιουλίου. 
Είχε γίνει και τότε παρόμοιο συμβάν ναι. Αφορούσε  όμως -αν και δεν έγινε ευρέως γνωστή η συγκεκριμένη λεπτομέρεια- αλλοδαπούς Αλεξιπτωτιστές Πλαγιάς οι οποίοι μάλιστα είχαν ενημερωθεί από τοπικούς πιλότους για το ΝΟΤΑΜ και παρόλα αυτά επέλεξαν να πετάξουν.
Η ειδοποιός διαφορά είναι αυτή. Υπήρχε ΝΟΤΑΜ τότε, και τώρα όχι.


Τότε τί ακριβώς γίνεται όμως? Γιατί επενέβει πάλι η ΠΑ? 
Παρανομία δεν υπάρχει, ας προσπαθήσουμε να προσεγγίσουμε τώρα το όλο θέμα όσο μπορούμε με τον τρόπο με τον οποίο σκέφτεται η άλλη πλευρά, δηλαδή η Π.Α.
Υπάρχει η ηθική τάξη και η νομοτελειακή εξίσωση που λέει ότι αν δεν πας εσύ να συναντήσεις πρώτος και να λύσεις το πρόβλημα τότε αργά η γρήγορα θα σε συναντήσει εκείνο.  Έτσι ωφείλει να ενεργεί η ΠΑ παιδιά και οι περισσότεροι το γνωρίζετε.
Ο κανονισμός του Αλεξιπτώτου Πλαγιάς δεν το λέει πουθενά κι έτσι δεν είναι υποχρεωτικό αλλά η ΠΑ μας έχει δώσει το δικαίωμα να παίρνουμε τηλέφωνο στους Πύργους Ελέγχου των Αεροδρομίων της και συνομιλώντας απευθείας με τους ελεγκτές -που σημειωτέον είναι εξυπηρετικότατοι- να τους ενημερώνουμε ότι θα πετάξουμε στην τάδε περιοχή μέχρι την τάδε ώρα. Έχουν γίνει άπειρες συζητήσεις πάνω σε αυτό.
 Ξέρουμε ότι δεν χρειάζεται να παίρνουμε τηλέφωνο για περιοχές με μεγάλη Αεραθλητική Δραστηριότητα οι οποίες είναι λίγο πολύ γνωστές στους χειριστές -και τους γίνεται και σχετική ενημέρωση ώστε να τις αποφεύγουν-  όπως πχ ο Κιθαιρώνας στην Βοιωτία, ή ο Ομπλός στην Πάτρα.

Είναι πολύ καλό όμως το να μιλάμε με τον Πύργο Ελέγχου της περιοχής ειδικά τις καθημερινές, όχι μόνο όταν παρατηρούμε μεγάλη κυκλοφορία (και πάμε να ''ενταχθούμε'' κι εμείς σε αυτή!), αλλά και όταν πετάμε σε κάποια σημεία που ξέρουμε από την πείρα μας ή την πείρα των ντόπιων ότι είναι σημεία διέλευσης μαχητικών. Ο κ Ηλίας Ντούβλης λέει ότι πρόκειται ακριβώς για ένα τέτοιο σημείο. Ένα ζευγάρι μαχητικά να εμφανιστεί ξαφνικά από το πουθενά, δεν χρειάζεται τίποτα άλλο. 
Είναι ακριβώς αυτό που μου είπε ο πρόεδρος της Αερολέσχης Πύλης στην επικοινωνία που είχα μαζί του... τί να το κάνω άμα είναι νόμιμοι και οι μεν και οι δε... τί να το κάνω άμα είναι νόμιμοι αλλά νεκροί...
Σκεφτείτε το και -χωρίς να τις επηρεάσετε- βάλτε έναν παράγοντα ασφαλείας επιπλέον στις πτήσεις σας.

ΥΓ. Επειδή διαπιστώνω ότι υπάρχει άγνοια όχι μόνο στους απ' έξω αλλά και στους ασχολούμενους με τον Αεραθλητισμό -και αυτό είναι μία άγνοια που δεν δικαιολογείται- εδώ μπορείτε να βρείτε και να διαβάσετε ολόκληρο τον κανονισμό του Αλεξιπτώτου Πλαγιάς οπως εγκρίθηκε από την ΥΠΑ και δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως το 2006, έχοντας γίνει από τότε νόμος του κράτους: (Απλώς ακολουθήστε τους συνδέσμους στο πάνω μέρος της σελίδας) :
----------------------------------
UPDATE
Από τον φίλο μας τον Νίκο Λόλο που είναι τοπικός πιλότος στην περιοχή πήραμε το παρακάτω μήνυμα:
Βαγγέλη δεν υπήρξε ΄''παραλίγο σοβαρό ατύχημα'' πετούσαν κάποιοι Ρώσοι και 1 Άγγλος κανένας τοπικός πιλότος (αν έχει αντίθετη εικόνα κάποιος να την πει) !!! 
Εμείς πάντα ενημερώνουμε τη Λάρισα. η Αστυνομία εμένα πήρε τηλέφωνο αν ξέρω κάτι.... δεν είναι τόσο τραγικά τα πράγματα αλλά κάποια παπαγαλάκια φρόντισαν για αρνητική δημοσιότητα (δυο ανίψια μου που θα ξεκινούσαν Οκτώβριο parapente έχουν σαλτάρει από το φόβο τους και δεν θέλουν να ξανακούσουν). 
Επίσης στις 12 το μεσημέρι οποιος ξέρει από παραπέντε δεν πάει στον Αγιο Δημήτριο...θα είναι τόσο υπήνεμος που δεν θα προλάβει να κάνει κιχ!!! 
Από την Αεροπορία είπαν στο ΑΤ Μουζακίου να μας ενημερώσουν να ενημερώνουμε πριν πετάξουμε.... τίποτα άλλο!!! και η Αστυνομία ενημέρωσε εμένα... δεν έγινε κάτι τρομερό!!!

11 σχόλια:

  1. κορυφαίος σχολιασμός ... με βρίσκει απόλυτα σύμφωνο ... τις επόμενες ημέρες, η ΑΕΡΟΛΕΣΧΗ ΠΥΛΗΣ θα αποστείλει επιστολή στο ΓΕΑ σχετικά με τις πτήσεις των μαχητικών αφών στην ευρύτερη περιοχή της Πύλης συνοδευόμενη από ερασιτεχνικά video (Ηλίας Ντούβλης)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ελπίζω φίλε Ηλία να είναι σε πνεύμα αλληλοκατανόησης και όχι απόδειξης του "ποιος φταίει"!!!
      Καλώς ή κακώς, η αεράμυνα της χώρας θα έχει πάντα τον πρώτο λόγο, τα μαχητικά θα έχουν πάντα προτεραιότητα και η όποια εξουσία θα είναι πάντα με το μέρος της.
      Η επικοινωνία και η εξεύρεση ενός modus vivendi ως προς το modus operandi πιστεύω πως είναι ο καλύτερος τρόπος προσέγγισης. Διαφορετικά, υπάρχει κίνδυνος να τους βρείτε απέναντί σας ακόμα και στην προσπάθειά σας να δημιουργήσετε ένα εγκεκριμένο πεδίο (Νίκος Μαυροματίδης).

      Διαγραφή
  2. Αγαπητοί φίλοι,

    Πολύ καλός σχολιασμός και ανάλυση του θέματος, στο οποίο, με όλη την καλή διάθεση, θα ήθελα να προσθέσω μερικές μικρές παρατηρήσεις.
    1. Η ανάρτηση ενός Κανονισμού στο Φ.Ε.Κ. από μόνη της, δεν τον μετατρέπει αυτόματα σε "νόμο του κράτους", απλά του δίνει νομική ισχύ. Οι νόμοι ακολουθούν συγκεκριμένες διαδικασίες και ψήφιση από τη Βουλή. Η έγκριση και μόνο του Διοικητή της Υ.Π.Α. δεν αρκεί για να γίνει ένας κανονισμός νόμος. Είναι απλά ένας κανονισμός εν ισχύ.
    2. Προσέξτε επίσης και την παράγραφο ΣΤ του εν λόγω κανονισμού, η οποία απαγορεύει τις πτήσεις σε πολύ συγκεκριμένες και καθορισμένες περιοχές (LGR, LGD, LGP, κλπ.), ΧΩΡΙΣ την προϋπόθεση έκδοσης ΝΟΤΑΜ! Όλες αυτές οι περιοχές είναι σαφέστατα οριοθετημένες σε όλους τους αεροπορικούς χάρτες (TPC). Στην περιοχή της Πύλης δεν υπάρχει μεν κάποια τέτοια περιοχή, αλλά, δυστυχώς, η Ελλάδα μας είναι υπερ-γεμάτη από τέτοιες.
    3. Παρ' όλο που δεν υπάρχει κάποια απαγορευμένη περιοχή στην Πύλη, εντούτοις, βρίσκεται ακριβώς στα όρια της στρατιωτικής τερματικής περιοχής (ΜΤΜΑ) του Νότιου τομέα της Λάρισας, οπότε, καλό θα ήταν να επικοινωνούν οι χειριστές με τον πύργο για κάθε ενδεχόμενο, έστω και αν πρόκειται να πετάξουν κάτω από τα 1.000 πόδια που είναι και το όριο ελέγχου της ΜΤΜΑ.
    Η συνεννόηση και η αλληλοκατανόηση θα είναι πάντα ο καλύτερος σύμμαχός μας, ενώ η προσπάθεια απόδειξης (με τα όποια μέσα) του ότι φταίει ο άλλος, θα είναι πάντα ο χειρότερος εχθρός μας.
    Καλές πτήσεις και ακόμα καλύτερες προσγειώσεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. @.Νικόλας
      Σε ευχαριστώ πολύ για τις παρατήρησεις που είναι πάντα καλοδεχούμενες
      Θέλω να πιστεύω πως πάνω σε αυτό ακριβώς το πνεύμα της συνεργασίας και της αλληλοκατανόησης κινηθηκε και ο δική μας προσέγγιση στο όλο ζήτημα.

      Διαγραφή
  3. Επειδή το συγκεκριμένο άρθρο έχει πάρει αρνητική δημοσιότητα η οποία λειτουργεί σε βάρος του αεραθλήματος και επειδή κάποια σχόλια που γράφτηκαν με ενόχλησαν προσωπικά θα ήθελα να σχολιάσω το τι έγινε την συγκεκριμένη ημέρα και να ζητήσω και κάποιες διευκρινίσεις από το συντάκτη του άρθρου της Αερολέσχης Πύλης.

    Την Πέμπτη 28/08/2014 και ώρα 13:45 δέχτηκα τηλεφώνημα από τον Κο Νίκο Λώλο συνάδελφο αεραθλητή αλεξιπτώτου πλαγιάς για το αν γνωρίζω ποιος πέταγε στην περιοχή του Μουζακίου τη συγκεκριμένη ημέρα γιατί δέχθηκε τηλεφώνημα από το Α. Τ Μουζακίου το οποίο είχε δεχθεί τηλεφώνημα από το ΑΤΑ ότι πολεμικό αεροσκάφος F-16 ανέφερε ότι στην περιοχή Πορτής Μουζακίου υπήρχε δραστηριότητα από αεραθλητές. Ο λόγος του τηλεφωνήματος ήταν ότι δεν είχαν ενημερωθεί για αυτή τη δραστηριότητα τη συγκεκριμένη ημέρα και ώρα στην περιοχή. Αμέσως ενδιαφέρθηκα για να μάθω ποιος πέταγε στην περιοχή χωρίς να ενημερώσει τον πύργο ελέγχου της 110 ΠΜ και έμαθα ότι στην περιοχή πέταγαν 8 Ρώσοι και ένας Άγγλος αεραθλητές χωρίς τη συμμετοχή κανενός Έλληνα. Οι Ρώσοι αεραθλητές επισκέπτονται κάθε χρόνο τη χώρα μας και γνώριζαν την περιοχή από την περσινή τους επίσκεψη. Η επόμενή μου κίνηση ήταν να καλέσω τον πύργο ελέγχου της 110 ΠΜ στις 14:15 και να μιλήσω με τον ελεγκτή τον οποίο ενημέρωσα για την ταυτότητα των αεραθλητών και ότι επειδή ήταν αλλοδαποί ίσως δεν γνωρίζουν ότι στην περιοχή υπάρχει δραστηριότητα πολεμικών αεροσκαφών τις καθημερινές. Μέχρι εκείνη τη στιγμή δεν είχε ενημερωθεί από κανένα άλλο ή την Αστυνομία για την ταυτότητα των αεραθλητών. Επίσης τον ρώτησα αν έγινε κάποιο συμβάν με κάποιο αεραθλητή και πήρα την απάντηση ότι δεν έγινε κάτι αλλά πιλότος μαχητικού ανέφερε στον ασύρματο ότι διέκρινε αεραθλητική δραστηριότητα στην περιοχή του Μουζακίου, το ανέφερε για λόγους ασφαλείας επειδή προσέγγιζαν και άλλα αεροσκάφη την περιοχή. Είπα στον ελεγκτή ότι σε περίπτωση που παραμείνουν στην περιοχή οι αλλοδαποί αεραθλητές θα τους συναντήσουμε και θα τους ενημερώσουμε για τις διαδικασίες που ακολουθούμε όταν πετάμε στην περιοχή της Θεσσαλίας. Ο ελεγκτής με ευχαρίστησε για την ενημέρωση και εγώ εκείνον για την καλή συνεργασία που έχουμε καθώς πάντα επικοινωνούμε όταν πρόκειται να πετάξουμε (τις πολύ λίγες φορές) κατά τις εργάσιμες ημέρες και ώρες.

    Να προσθέσω ότι στην περιοχή και μέχρι 3 Ιουλίου υπήρχε ΝΟΤΑΜ για απαγόρευση πτήσεων το οποίο και τηρήσαμε όλοι οι αεραθλητές της περιοχής όπως οφείλαμε.

    Στην περιοχή αρχές Αυγούστου πραγματοποιήθηκε πανελλήνιος αγώνας αποστάσεων αλεξιπτώτου πλαγιάς από την αερολέσχη Αγρινίου με διευθυντή αγώνα εμένα και τηρήθηκαν όλες οι προβλεπόμενες διαδικασίες για την έκδοση ΝΟΤΑΜ τις ημέρες των αγώνων. Στον αγώνα ήταν παρόντες ο αντιπρόεδρος της ΕΛΑΟ, ο πρόεδρος της ΕΑΠ (Επιτροπή Αλεξιπτώτου Πλαγιάς) και μέλη της επιτροπής.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Επειδή θεωρώ ότι θίγομαι προσωπικά από χαρακτηρισμούς που γράφτηκαν στο άρθρο της Αερολέσχης Πύλης και προς ενημέρωση όσων δεν γνωρίζουν αναφέρω τα παρακάτω:

    Στην περιοχή Καρδίτσας και Τρικάλων είμαστε ενεργοί με συχνή αεραθλητική δραστηριότητα περίπου 12 άτομα από τους οποίους 4 εκπαιδευόμενοι πιλότοι οι οποίοι πάντα πετούν με την παρουσία του εκπαιδευτή τους ο οποίος είναι πιστοποιημένος από την ΕΑΠ μέλος της Αερολέσχης Αγρινίου και ιδρυτικό μέλος της Αερολέσχης Νομού Καρδίτσας που θα συγκροτηθεί σε λίγες μέρες. Οι 4 αυτοί εκπαιδευόμενοι πιλότοι είναι ιδρυτικά μέλη της Αερολέσχης Νομού Καρδίτσας οι μόνοι που δεν ανήκουν ακόμη σε κάποια αερολέσχη αναγνωρισμένη από την ΕΛΑΟ. Οι υπόλοιποι είμαστε εγγεγραμμένοι επί σειρά ετών στα παρακάτω σωματεία τα οποία είναι και αναγνωρισμένα από την ΕΛΑΟ:
    -Αερολέσχη Αγρινίου (5 άτομα)
    -Α.ΦΩ.ΣΤ.ΕΛ Αερολέσχη φωκίδας και Στερεάς Ελλάδας (2 άτομα)
    -Αεραθλητικό Σωματείο ‘’ΗΠΕΙΡΟΣ’’ (1 άτομο)

    Πετάμε συνήθως από την Πορτή, τον Ελληνόπυργο και τον Αγιο Γεώργιο του Νομού Καρδίτσας τις Παρασκευές και τα Σαββατοκύριακα καιρού επιτρέποντος και ώρες από 12:00 -17:00, ώρες κατά τις οποίες δεν εκτελούνται στην περιοχή πτήσεις μαχητικών αεροσκαφών. Πετάμε κατόπιν συνεννόησης μεταξύ μας και όσο περισσότεροι μπορούμε. Πολλές φορές μας επισκέπτονται πιλότοι από όλη την Ελλάδα μιας και η περιοχή του Κόζιακα θεωρείται από τις καλύτερες της Ελλάδας για πτήσεις αποστάσεων. Όσοι επισκέπτονται πρώτη φορά την περιοχή τους κάνουμε ιδιαίτερη ενημέρωση πριν την πτήση και στον αέρα μέσω ασυρμάτου.

    Διαθέτουμε όλοι καινούριους και πιστοποιημένους εξοπλισμούς, έχουμε όλοι συσκευές εντοπισμού θέσης και συσκευές livetracking μέσω δικτύου κινητής τηλεφωνίας ώστε να μπορούμε να εντοπιστούμε άμεσα αν συμβεί κάτι. Κρατάμε logbook με τις πτήσεις μας, τις αναρτούμε στο διαδίκτυο και έχουμε όλοι διπλώματα αλεξιπτώτου πλαγιάς: 2 Πεπειραμένου Πιλότου (ΠΠ)με τον ένα να είναι και εκπαιδευτής, 2 Πιλότου (Π) και 4 Πιλότων Λέσχης (ΠΛ). Δεν πραγματοποιείτε ποτέ πτήση από εμάς χωρίς την παρουσία τουλάχιστον ενός Πεπειραμένου Πιλότου (ΠΠ) ή Πιλότου (Π).

    Κατόπιν των παραπάνω θα ήθελα να μου εξηγήσει ο συντάκτης του άρθρου τι ακριβώς εννοεί λέγοντας ότι από την περιοχή της Πορτής και του Ελληνόπυργου πραγματοποιούνται «ανεξέλεγκτες πτήσεις» καθώς επίσης τι εννοεί «ανένταχτοι» αιωροπτεριστές –παραπεντίστες.

    Ποια είναι η Αερολέσχη Πύλης, που είναι ενταγμένη, ποια η αεραθλητική της υπόσταση και αναγνώριση. Τι δικαιοδοσία έχει και με ποια αρμοδιότητα στέλνει τέτοιες ανεύθυνες ενημερώσεις.

    Αν δεν μπορέσει να τα δικαιολογήσει τουλάχιστον να ανακαλέσει και να προσπαθήσει να μην θίγει ανθρώπους που προσπαθούν και κάνουν ότι μπορούν ώστε να προωθηθεί ο αεραθλητισμός στην περιοχή.

    Επίσης θεωρώ ότι είναι ιδιαίτερα ανεύθυνο από ΜΜΕ να αναπαράγουν "ενημερώσεις" χωρίς διασταύρωση στοιχείων, και επιβεβαιώσεις. Κανείς δεν ενδιαφέρθηκε να ελέγξει την ακρίβεια όσων γράφτηκαν.

    Σας ευχαριστώ πολύ.

    Νικόλαος Νέτσος
    Πιλότος αλεξιπτώτου πλαγιάς, μέλος της Αερολέσχης Αγρινίου FAI CIVL ID 26510
    Pilot level member of APPI (Assosiation of Paragliding Pilots and Instructors)
    Ραδιοερασιτέχνης, μέλος της Ραδιολέσχης Καρδίτσας διακριτικό κλήσης SV4LBT
    Μέλος του Πολιτιστικού Συλλόγου Ελληνοπύργου «ο Άγιος Αθανάσιος»
    Να μην συνεχίσω …
    Για κάποιους: ‘’ανένταχτος που πετάει ανεξέλεγκτα’’ ενώ πληρώνω κάθε χρόνο 140 ευρώ για συνδρομές σε λέσχες και συλλόγους.

    ΥΓ. Να σημειώσω τελειώνοντας ότι κατά την άποψή μου ο μόνος «ανένταχτος» είναι η Αερολέσχη Πύλης μιας και ενώ έχουν περάσει 3 χρόνια από την ίδρυσή της δεν έχει γίνει ακόμα μέλος της ΕΛΑΟ όπως όφειλε σύμφωνα με το άρθρο 28 παράγραφος 2 του καταστατικού της, με αποτέλεσμα να μην μπορούν οι αεραθλητές αν γίνουν μέλη της να συμμετέχουν σε αγώνες αλεξιπτώτου πλαγιάς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. @Νικόλαος Νέτσος
      Νίκο σε ευχαριστώ πολύ για το σχόλιο. Απλώς να ενημερώσω ότι το ανέβασα και σε καινούργια ανάρτηση μιας και το blog το βλέπουν και πολλοί φίλοι που ανήκουν όχι μόνο στο χώρο του Αεραθλητισμού αλλά και της ΠΑ και μιας που πήρε τέτοια -αρνητική- δημοσιότητα θα ήθελα να το διαβάσουν όλοι. Επίσης έχω προσθέσει και μερικά δικά μου σχόλια: http://drflight.blogspot.gr/2014/09/f-16.html

      Διαγραφή
  5. Ανώνυμος2/9/14 10:41

    συγχαρητηρια για τους τιτλους και εις ανωτερα.ανεξελεγκτοι πιλοτοι ειναι ολοι αυτοι που δεν σεβονται τους γυρω τους, που τα μαθαν ολα με 30 πτησεις,που γραφουν κανονικα βουνο, ωρα, συναθλητες. αντιθετα εδω μαθαινουμε οτι ετσι λεγεσαι αν δεν εχεις διπλωμα ,vhf, συσκευές livetracking,logbook και αλλα τετοια.επισης οι προσωπικες σου κοντρες με την πιο πανω αερολεσχη εχουν καποια σχεση σαν σχολιο με το συμβαν που αναφερεται ??οσο για το συμβαν .που στον κοσμο πιλοτος αλεπτωτου πλαγιας εχει τρακαρει με αεροπλανο? νομιζω πως το μικροτερο ρισκο που παιρνουμε ειναι αυτο. πανος τουρλακης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανώνυμος2/9/14 12:00

      Πανο ο πληθυσμος των αεραθλητων αυξανει -μη το εντοπιζεις μονο στο παραπεντε-και μαζι οι πιθανοτητες συμβαντος με αλλο αεροσκαφος.Το οτι δεν εχει συμβει μεχρι τωρα δεν το αποκλειει μελλοντικα.εξαλλου αν γκουγκλαρεις θα δεις οτι υπαρχουν αρκετα περιστατικα συναντησης.
      Το διακυβευμα να συγκρουστει αεραθλητης με αεροσκαφος της ΠΑ και μαλιστα με ασχημη εξελιξη για το αεροσκαφος ειναι πολυ μεγαλυτερο απο οποιδηποτε προσωπικο ρισκο .
      Τοτε θα μιλαμε για δραματικες συνεπειες για το ΣΥΝΟΛΟ της αεραθλητικης δραστηριοτητας στη χωρα μας.Συνιστω συνεση,αλληλοκατανοηση και αυτοπειθαρχια
      Αλεξ.Χαντζαρας

      Διαγραφή
  6. Νομίζω ότι θα συμφωνήσω με τον Άλεξ. Όχι μόνο ο πληθυσμός των Αεραθλητών αυξάνει μέρα με την ημέρα και η στατιστική κινείται εναντίον μας, αλλά ζούμε σε μία χώρα η που η Πολεμική της Αεροπορία διεξάγει από δεκαετίες έναν πόλεμο χαμηλής έντασης και πρέπει και ωφείλει να κάνει τη δουλειά της απερίσπαστη και με τη μέγιστη δυνατή ασφάλεια. Καθώς μάλιστα το έργο που φέρνει σε πέρας είναι πολλές φορές αντιστρόφως ανάλογο με τους πόρους - οικονομικούς κυρίως- που έχει στη διάθεσή της. Πουθενά αλλού στην πολιτισμένη Ευρώπη δε συμβαίνει αυτό.
    Η ΠΑ είναι ίσως ο μόνος δημοσίου συμφέροντος οργανισμός σήμερα στην Ελλάδα που δουλεύει με τρόπο που μας κάνει να σηκώνουμε κυριολεκτικά το κεφάλι ψηλά. Κι αυτό δεν πρέπει να το ξεχνάμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Δεν έχω καμία κόντρα και με κανέναν. απλά το συγκεκριμένο άρθρο θα μπορούσε να γραφτεί διαφορετικά αφού πρώτα μαθαίναμε ποιοί πέταξαν στην περιοχή χωρίς ενημέρωση και γράφτηκε από ένα σωματείο που απο όσο γνωρίζω δεν έχει μέλος κανένα αλεξιπτωτιστή πλαγιάς και αν έχει αυτός δεν δραστηριοποιείται στην περιοχή.

    Η ασφάλεια των πτήσεων στην περιοχή είναι κάτι που έχουμε πάντα υπόψη μας οι αεραθλητές εδώ στη Θεσσαλία καθώς γνωρίζουμε ότι η δραστηριότητα της ΠΑ στην περιοχή είναι πολύ μεγάλη και προσέχουμε πάντα ώστε να μη δώσουμε κανένα δικαίωμα για αρνητικά σχόλια εναντίων μας ή να δημιουργηθεί κάποιο συμβάν από εμάς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Πείτε το εδώ..!: