Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Τελευταίες 5 Αναρτήσεις Paragliding And Aviation

Πέμπτη, 19 Μαΐου 2016

Ατύχημα στον Ομπλό και Αεροδιάσωση - Μια απάντηση



Eλικόπτερο Super Puma της ΠΑ
  Έχω περίπου ένα χρόνο να κάνω καινούργια ανάρτηση στο blog, τα λέμε περισσότερο στη σελίδα του Paragliding and Aviation στο fb. H ανάρτηση αυτή γίνεται γιατί νομίζω πως οφείλω μία απάντηση σε ένα διαδικτυακό φίλο του οποίου τη γνώμη σέβομαι, αλλά σε αυτό το κομμάτι έχουμε μάλλον αντίθετες οπτικές. 
Ακολουθεί το σχόλιο σε σχετική ανάρτηση τοπικού site της Πάτρας σχετικά με το ατύχημα ενός πολύ καλού φίλου και χρόνια Αλεξιπτωτιστή Πλαγιάς που έλαβε χώρα στον Ομπλό χθες 18/5/2016. Και η οφειλόμενη απάντηση, ίσως και με μια δόση παραπόνου για την πενία που κυριαρχεί σε αυτή τη χώρα που κατοικώ και αγαπώ, όπως την νιώθω και την καταλαβαίνω εγώ..
-----------------------------------------------
 Θοδωρής Κ..
Εργάζεται στην εταιρεία HAF Hellenic Air Force
Καταρχήν περαστικά στον άνθρωπο. σιδερένιος και πάλι στον αέρα σύντομα.
από την άλλη θα πρέπει να υπάρχουν ασφάλειες που θα καλύπτουν αυτά τα περιστατικά και δεν θα αναγκάζεται το κράτος να πληρώνει για κάθε ορειβάτη , για κάθε γιώτ που βγαίνει με φουρτούνα στο ιόνιο , για κάθε καγκούρι που πάει με 200 στην μαιζώνος χωρίς ζώνη.
Θες να κάνεις το χόμπυ σου; ελευθέρος αλλά να θές 2000€ ασφάλεια το χρόνο που θα σε καλύπτει και να μην περιμένεις από τον γειτόνα σου να τσοντάρει 1€ στην φορολογική του για να πληρώσει τα 5-10.000 που θέλει το super puma.
--------------------------------------------------


Αγαπητέ φίλε Θοδωρή με όλο το σεβασμό στο πρόσωπό σου και στο μάχιμο αεροπορικό λειτούργημα που υπηρετείς καθημερινά στις επάλξεις σου, νομίζω πως δεν είναι ακριβώς έτσι. Και οφείλω να το εξηγήσω.
Eλικόπτερο Super Puma του ΛΣ (επιχειρεί με την ΠΑ)
Κατ΄αρχάς σίγουρα είναι καλά  να υπάρχουν ασφάλειες που να ασφαλίζουν για τέτοιες περιπτώσεις, όχι μόνο για το ποσό που θα χρειαστεί η πτήση ενός ελικοπτέρου αλλά και για την περίπτωση θανάτου – τραυματισμού,  αναπηρίας κλπ.  
 Πρώτοι εμείς οι ''κινδυνεύοντες'' θα το θέλαμε.
Εν πρώτοις όμως αν ρωτήσεις όποιον ασφαλιστή θέλεις θα σου πει ότι καμία ασφαλιστική εταιρεία στην Ελλάδα δεν ασφαλίζει  κάποιον που ασχολείται με αλεξίπτωτο, είτε πλαγιάς, είτε ελευθέρας κλπ.  Παρά μόνον έναντι τρίτων. Δηλαδή αν πέσω εγώ με το Παραπέντε μου πάνω στο αυτοκίνητο σου και στο βουλιάξω να σου αποζημιώσει τη ζημιά σε αυτό και μόνο.
Από την άλλη όμως γιατί να είναι 2000€ αυτό το υποθετικό ασφαλιστικό τίμημα για να κάνει κάποιος κάτι που τον ευχαριστεί ..?  Γιατί το λες με τρόπο που υποδηλώνει ότι σαφώς θα ήθελες να το κάνεις απαγορευτικό το να ασχοληθεί κάποιος?
Μα τότε δεν θα ασφαλιζόταν και πάλι κανείς. Θα πετούσαμε λάθρα στη ζούλα, στην Ελλάδα ζούμε.. Θα συμφωνούσα σίγουρα αν έλεγες ένα κάπως λογικό ποσό αλλά με τον τρόπο που το λες είναι σαν να θέλεις να το κάνεις να απευθύνεται το όποιο αεράθλημα ή άθλημα βουνού σε πλούσιους και σε πολύ πλούσιους και μόνο…  
Γιατί φυσικά και δεν είμαστε πλούσιοι...
  Οι υπόλοιποι θα καθόμαστε μέσα στο σπίτι απλώς..?  Να βλέπουμε μόνο τηλεόραση..? Τα βουνά πχ να τα βλέπουμε μόνο από ντοκυμαντερ..? Εσύ το πράττεις αυτό στα αλήθεια..??
Ή να βγαίνουμε μόνο για καφέ και να ‘υπάρχουμε’ μόνο στο ίντερνετ..?  
 Δεν έχει λογική όπως ακούγεται και γι αυτό το στηλιτεύω. Με στενοχωρεί αυτό που υποδηλώνει αυτή η υπερβολή. Και θα εξηγήσω παρακάτω το γιατί.
 Μακάρι να υπήρχε  μια λογική ασφάλεια που να μας καλύπτει σε όλα, αν τυχόν συμβεί η στραβή, ώστε να έχουμμε κι εμείς και οι οικογένειές μας το κεφάλι μας ήσυχο όσο γίνεται. 
Από την άλλη...
 Εσύ δεν έχεις πάει ποτέ βόλτα στο βουνό..? 
 Αν –χτυπάω ξύλο- παραπατούσες εσύ ή κάποιο μέλος της οικογένειάς σου κι έπεφτε και χτύπαγε εγκλωβισμένο σε έναν γκρεμό? Θέλεις με τα πόδια, θέλεις με το αυτοκίνητο.. ο καθένας βάζει τον εαυτό του σε όποιο σενάριο θέλει και αντέχει...
 Εσύ δεν θα χρειαζόσουνα την ίδια αυτή βοήθεια και άμεσα..? 
Μα θα πει κάποιος ‘’εγώ προσέχω’’!!
 Αλλά .. κι εγώ προσέχω..!! 
Ναι εγώ, 25 χρόνια πετάω με Αλεξίπτωτο  Πλαγιάς και ποτέ δεν έχω πάθει  το παραμικρό. Το ίδιο και ο καλός φίλος μου χθες στον Ομπλό, ποτέ δεν είχε το παραμικρό ατύχημα μέχρι που χρειάστηκε το ελικόπτερο χθες...
Α-109 Power του ΕΚΑΒ
 Μα θα μου πεις κι εσύ και όλοι.. ‘μα εγώ το δικαιούμαι γιατί εμένα με έχουν ξεσκίσει στη φορολογία και στις κρατήσεις’.!!
 Μα κι εμένα με έχουν ξεσκίσει στη φορολογία και στις κρατήσεις και πάρα πολύ άγρια μάλιστα και τον φίλο μου που χρειάστηκε το ελικόπτερο χθες επίσης… 
 Και θέλω να ρωτήσω, γιατί εμείς δεν το δικαιούμαστε το ελικόπτερο..???
Τί λάθος κάναμε...???
Πάμε παρακάτω.
Τα περισσότερα από αυτά τα ελικόπτερα  8 τον αριθμό ανήκουν στην ΠΑ (είναι αγορασμένα με κονδύλια του υπουργείου Άμυνας) και υπάρχουν (μαζί με τα παλιότερα ΑΒ-205)  για συγκεκριμένη δουλειά, για να διασώζουν τους χειριστές της ΠΑ σε περίπτωση που χρειαστεί να εγκαταλείψουν (Search And Rescue).
Υπάρχουν όμως και τα 4 Super Puma του Λιμενικού Σώματος τα οποία πετάει επίσης η ΠΑ και τα οποία έχουν αγοραστεί με κονδύλια της ΕΕ για να κάνουν Έρευνα και Διάσωση, επίσης SAR δηλαδή αλλά για όλους του κοινούς θνητούς, δηλαδή όλους εμας. 
 Πόσα πετάνε από όλα αυτά… ελάχιστα δυστυχώς.

Επίσης η ΠΑ μετά από τα τρία αλλεπάλληλα τραγικά δυστυχήματα με τα ελικόπτερα του ΕΚΑΒ παρέλαβε τα τέσσερα εναπομείναντα ελικόπτερα Α-109 POWER του ΕΚΑΒ με αποστολή τους και ειδικό εξοπλισμό για τις Αεροδιακομιδές. Πόσα πετάνε από όλα αυτά…? Αυτή τη στιγμή κανένα δυστυχώς…!
Ακόμα το Λιμενικό Σώμα απέκτησε το 2004 με Ευρωπαικά κονδύλια και πάλι, άλλα 6 ελικόπτερα με εξοπλισμό Έρευνας και Διάσωσης AS 365 Dauphin.  Τα ελικόπτερα αυτά πέταξαν ελάχιστα έκτοτε και σήμερα είναι αμφίβολο αν βρίσκονται σε πτητική κατάσταση ένα ή έστω δύο…
 Piaggio P-180 Avanti του Πολωνικού ΕΚΑΒ

Επίσης να πούμε ότι το ΕΚΑΒ το 1998 παρήγγειλε μετά από διαγωνισμό και μετά από δύο χρόνια έφτασαν στο Ελληνικό δύο αεροσκάφη εξοπλισμένα για αεροδιακομιδές του τύπου Piaggio P-180 Avanti. Tα αεροσκάφη αυτά δεν παραλήφθησαν από την αρμόδια επιτροπή παραλαβής γιατί θεωρήθηκε ότι δεν πληρούσαν τις προδιαγραφές. Έτσι δεν πέταξαν ποτέ στην Ελλάδα...

Για ποιό λόγο τα απαριθμώ όλα αυτά τα εναέρια μέσα Έρευνας και Διάσωσης - Αεροδιακομιδών?
Ο λόγος είναι απλός.
 Από όλα αυτά τα ελικόπτερα είναι γνωστό ότι τα τελευταία χρόνια πετάνε πάρα πολύ λίγα – ελάχιστα, λόγω κυρίως των γνωστών οικονομικών αν μη τι άλλο προβλημάτων.
 Όμως ο πολίτης - ο οποιοσδήποτε πολίτης- έχει φορολογηθεί άγρια γι αυτά, έχουν αγοραστεί από το δικό του 1€ που λες, που το είχε σε μεγάλο υστέρημα, έχει φορολογηθεί και για τα ανταλακτικά και για τα καύσιμα και για τη συντήρησή τους. 
Αν εξαιρέσουμε λοιπόν τα 8 Super Puma και τα (λίγα πλεον) ΑΒ-205 που αγοράστηκαν για τους σκοπούς SAR των χειριστών της ίδιας της ΠΑ, πού στο καλό είναι τα εναέρια μέσα που έχουν αγοραστεί για μένα και για σένα και για τον καθε πολίτη και φυσικά και για τον φίλο μου που χτύπησε χθες..??   
Πού στο καλό είναι τα εναέρια μέσα που υπάρχουν σε όλες τις άλλες χώρες, ακόμα και σε πιο φτωχές από τη δική μας..? 
Αφού αγοράστηκαν, αφού ήρθαν στην Ελλάδα, αφού εκπαιδεύτηκαν πληρώματα, αφού φτιάχτηκαν εγκαταστάσεις, υποδομές, αφού φορολογηθήκαμε όλοι άγρια για όλα αυτά...
Γιατί στις άλλες χώρες να υπάρχει η Πρωτογενής Αεροδιακομιδή, τόσο στην ύπαιθρο και στα βουνά, όσο ακόμα και μέσα στις μεγάλες πόλεις, τα ελικόπτερα σε όλη την Ευρώπη προσγειώνονται δίπλα στον τραυματία και σε πάνε στο νοσοκομείο ώστε να μην χαθεί κρίσιμος χρόνος ούτε καν στην κίνηση.. 
Πρωτογενής Αεροδιακομιδή: Δυό λέξεις άγνωστες στην Ελλάδα του 2016 και για άπειρα χρόνια ακόμα..

Και πρέπει να ρωτήσω σαν πολίτης που είναι εντάξει απέναντι στο κράτος σε όλα του...
Εδώ δεν υπάρχει τίποτα..?
Γιατί αφού υπάρχουν να μην τα έχουμε..?
Γιατί να κινδυνεύουμε να πεθάνουμε στο βουνό αβοήθητοι..?
Γιατί να κινδυνεύουμε να μείνουμε ανάπηροι αν επιχειρήσουν φίλοι και σωστικά συνεργεία να μας μετακινήσουν πάνω ή κάτω σε μία δύσβατη πλαγιά..? 

Και όχι μόνο αυτό.. 
AS 365 Dauphin του Λιμενικού Σώματος
Αγοράστηκαν τα αεροπλάνα του ΕΚΑΒ με βάση κάποιες προδιαγραφές και μετά τα ίδια αεροπλάνα κρίθηκαν ακατάλληλα.. 
 Τα ίδια αεροπλάνα όμως υπηρετούν στον ίδιο ρόλο στα ΕΚΑΒ πάρα πολλών χωρών του πλανήτη.. Όλοι οι άλλοι πώς τα επιχειρούν...??
Γιατί κάθε τόσο ένα παιδάκι πχ που έχει ανάγκη να μεταβεί στο εξωτερικό για νοσηλεία πρέπει η οικογενειά του να βγει και να εκλιπαρεί στα ΜΜΕ για να καταφέρει μετά από πολύ δάκρυ και απελπισία να της δωθεί τελικά μετά πολλών κυβερνητικών επαίνων και ανακούφισης του φιλοθεάμωνος κοινού το πρωθυπουργικό αεροπλάνο για την πτήση μετάβασης? 
Ή έστω ένα ταπεινό και πανάκριβο μεγαθήριο C-130 που κι αυτό αγοράστηκε και χρειάζεται για άλλες δουλειές.
 Γιατί πρέπει να εκλιπαρεί ένας πατέρας και μια μάνα για ένα αεροπλάνο.. αφού έχουν άγρια φορολογηθεί.!??  
Και γιατί να πάει με ένα αεροπλάνο χωρίς στοιχειώδη ιατρικό εξοπλισμό..? Αφού έχουμε πληρώσει όλοι μας για να έχουμε δύο αεροπλάνα γι αυτή τη δουλειά με πλήρη εξοπλισμό........ ...
 Τα περιστατικά αυτά είναι -δυστυχώς- πολύ πιο συχνά από τα αντίστοιχα με τους παραπεντίστες και τους ορειβάτες. Και πολύ πιο κοστοβόρα τα ταξίδια αυτά. Γιατί πρέπει να εκλιπαρούν οι γονείς? Έπρεπε μήπως - με την ίδια λογική - να είχαν κάνει κάποια βαρβάτη ασφάλεια κι αυτοί..? 
Πόσες χιλιάδες ευρώ το χρόνο θα έπρεπε να δίνουν δηλαδή για ασφάλεια αυτοί...?? 
Όπου στο  ''αυτοί'' τοποθέτησέ μας με ακρίβεια όλους μας...
Κι εδώ αγαπητέ φίλε και αεροπόρε Θοδωρή έρχεται η ΠΑ. Και μαζί και αρκετά ιπτάμενα μέσα του ΠΝ του ΠΣ και της ΑΣ που κάνουν πολύ σημαντικό έργο.
 Που με το μεγάλο κοινωνικό της έργο η ΠΑ και όλοι οι άλλοι μαζί, κάνει ό,τι μπορεί. Μια τιτάνια προσπάθεια το ξέρω.
 Που έχει αναλάβει κομμάτι που δεν της αναλογεί.
 Που αν αποτύχει αυτή θα έχουμε αποτύχει σαν χώρα. Και που ίσως μετατραπούμε σε χώρα περιορισμένης ευθύνης σε μεγάλο κομμάτι από το Αρχιπέλαγος αφού οι απέναντι χρόνια τώρα διεκδικούν μέσω της Έρευνας και Διάσωσης ''γκριζάρισμα'' μέχρι τον 25 Μεσημβρινό.
Που το παλεύει όλο αυτό με λίγα χρήματα το ξέρω που δεν τα παίρνει από το ΕΚΑΒ όπως θα έπρεπε αφού εχει αναλάβει και το δικό του ρόλο μετα την τραγική και όχι χωρίς θύματα αποτυχία εκείνου να ανταποκριθεί στο εναέριο κομμάτι. 
Με χρήματα που θα της λείψουν από αλλού ίσως και το λέω μετά λόγου γνώσεως γιατί υπάρχει σοβαρός λόγος που το Πολεμική πάει πριν το Αεροπορία και κανείς να μην διανοηθεί ότι εμείς πρώτα δεν το σκεπτόμαστε αυτό πριν σχηματίσουμε στο κινητό μας το τηλέφωνο του ΕΚΣΕΔ ώστε να έρθει το κατάλληλο διασωστικό ελικόπτερο, εκείνες τις ελάχιστες έστω φορές που το έχουμε  χρειαστεί. 
Πριν περάσει κρίσιμος χρόνος, πριν πέσει η νύχτα και μας βρει αβοήθητους πολυτραυματίες στο βουνό σε δύσκολες συνθήκες μέχρι το άλλο πρωί, πριν φύγει ο κολλητός μας μέσα στα χέρια μας...

Γιατί η Ελλάδα πονάει περισσότερο στα νησιά για διαφορετικούς λόγους αλλά οι Έλληνες την χρειάζονται το ίδιο παντού.

 Δεν φταίει η ΠΑ φυσικά.. η ΠΑ είναι απλώς ο δέκτης του αποτελέσματος. Και έχει καταφέρει σε χαλεπούς καιρούς τρομερά πράγματα. 

Και δεν φταις κι εσύ φυσικά Θοδωρή και χρησιμοποιώ πρώτο χρόνο για να δείξω απλώς την πίκρα μου. Την πίκρα όλων μας.. ελπίζω να με συγχωρέσεις.

----------------------------------------

Στο βίντεο που ακολουθεί είναι η ΠΑ που δίνει ένα χέρι βοήθειας και σε άλλες χώρες και σε άλλους λαούς όταν χρειαστεί.. όπως εδώ στο βίντεο παρακάτω... στο Μαυροβούνιο.
 Πώς λοιπόν εμένα κι εσένα θα στο αρνηθεί..?


Εδώ είναι η ΠΑ με τα Canadair που έσβηναν τις φωτιές στο Ισραήλ, όπως άλλωστε και στην Τουρκία και στα Σκόπια παλιότερα..
Και τόσα ακόμα παραδείγματα......



 Πριν ακριβώς έναν χρόνο ο υπουργός κ Νίκος Τόσκας αντί για διαδρομή μιάμισης ώρας με το αυτοκίνητο πήρε το ελικόπτερο αεροδιακομιδών του ΕΚΑΒ -επιχειρεί με την ΠΑ- για να μεταβεί στην ΕΒΟ στο Αίγιο ώστε να συναντηθεί με ''Ρώσους επενδυτές'' 
Το ελικόπτερο αυτό ήταν τότε το μόνο που βρισκόταν σε πτητική κατάσταση. Σήμερα δεν πετά κανένα από τα εναπομείντα τέσσερα του τύπου..
 ----------------------------------------------------


Αντί επιλόγου.
Τα τελευταία δύο χρόνια έχει αρχίσει και αναπτύσεται με έδρα τη Θεσσαλονίκη μία Ελληνική εταιρεία ελικοπτέρων η οποία είναι και η πρώτη που παίρνει άδεια Έρευνας και Διάσωσης από την Ελληνική πολιτεία στα πρότυπα άλλων εταιρειών Αεροδιάσωσης του εξωτερικού. Η εταιρεία λέγεται G.E.A.S. AIR RESCUE (GREEK EMERGENCY AIR SERVICE) και συνεργάζεται με την εταιρεία ελικοπτέρων Hellenic Rotors.
Η εταιρεία παρέχει Αεροδιάσωση στην Ελλάδα στα πρότυπα του εξωτερικού σε ορειβάτες , αεραθλητές κλπ με συνδρομή και με διασώστες εκπαιδευμένους στην γνωστή μας από το ορειβατικό δυστύχημα στο Πάπιγγο πριν λίγα χρόνια, Ελβετική Air Zermatt. 
Δυστυχώς η έδρα της είναι στη Θεσσαλονίκη και δεν μπορεί να περέχει άμεση επέμβαση αεροδιάσωσης (μίας ώρας) παρά μόνο μέχρι την Θεσσαλία, καλύπτωντας ουσιαστικά τον Ολυμπο και την Βόρεια Ελλάδα, αφήνοντας ένα πολύ μεγάλο κομμάτι της επικράτειας εκτός. Ας ελπίσουμε να αναπτυχθεί και να γιγαντωθεί και να είναι αυτή η καθοριστική λύση στο όλο πρόβλημα. 

Ευχαριστούμε την ΠΑ, τα πληρώματα και τους τεχνικούς της 384 Μοίρας Έρευνας και Διάσωσης των Super Puma για όλα όσα έκαναν και κάνουν για εμάς... 

Η επέμβασή τους ήταν όπως πάντα καταλυτική, χωρίς αυτούς τα πράγματα θα ήταν πάρα πολύ δύσκολα στο χθεσινό περιστατικό. Ο φίλος μας θα είναι και πάλι γρήγορα κοντά μας χάρη σε σας.

 Είστε πραγματικά οι από μηχανής Θεοί και σας ευχαριστούμε από καρδιάς!

 Πάτρα 19/5/2016
Βαγγέλης 'DrFlight' Αρβανίτης 

----------------------------------------------------------- 
UPDATE 20/5/2016
 Επειδή έχει γίνει μεγάλη συζήτηση στην προσωπική μου σελίδα και το θεμα, η όποια παρεξήγηση λύθηκε, αλλά υπάρχουν και πολλά ενδιαφέροντα ενημερωτικά στοιχεία για ιδιωτική Αεροδιάσωση που είναι πλέον διαθέσιμη και σε όλη την κεντρική Ελλάδα, βαζω εδώ το σύνδεσμο για να τον παρακολουθήσει όποιος θέλει..
 Το βασικό θέμα όμως λύθηκε, δεν έχουμε τιποτα εννοείται να χωρίσουμε, είμαστε και θα είμαστε πάντα στην ίδια ομάδα...

3 σχόλια:

  1. Ελπίζω να μην έχουν την ίδια νοοτροπία και οι υπόλοιποι πιλότοι που συμμετέχουν σε διασώσεις.

    Για ίσως το μόνο φόρο που δεν θα έπρεπε κανένας Έλληνας να διαμαρτύρεται είναι αυτός που πηγαίνει για τέτοιο σκοπό

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Βαγγέλη πήρες κάτι που έγραψα και το ξεχειλωσατε... Θα απαντήσω όταν βρω λίγο χρόνο. Καλημέρα :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ανώνυμος28/5/16 14:18

    Θόδωρα,αν ακολουθησω τη λογικη σου, εσύ,ενας υπαλληλος του Υπουργειου Εθνικής Άμυνας πληρωνεσαι για να πολεμας. Εδώ και πολλά χρονια εχουμε ειρήνη. Γιατί να σε πληρωνω; Ειναι προκλητικο το σχόλιό σου. Την οικονομία θα τηνκάνουμε στις πτησεις των SP και όχι στις συνταξιοδοτήσεις υμων των στρατιωτικων στα 40;

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Πείτε το εδώ..!: