Bρίσκεται στο Τούσον στην έρημο της Αριζόνα. Εκεί που τα ποσοστά βροχής (και υγρασίας) είναι μηδενικά και τα αεροσκάφη διατηρούνται εύκολα με καλυμένα τα ευαίοσθητα σημεία τους, σε ξηρό υπαίθριο περιβάλλον.
Εδώ καταφτάνουν τα αεροσκάφη που αποσύρονται κυρίως από την αεροπορία των ΗΠΑ και αποθηκεύονται σε κατάσταση μακράς απόθεσης.
Θεωρητικά τα αεροπλάνα που αποθηκεύονται εδώ μπορούν για κάποια χρόνια να επανέλθουν σε ενεργό δράση αν αυτό απαιτηθεί αφού στα περισσότερα δεν έχει εξαντληθεί το όριο δομικής ζωής.
Ωστόσο κάποια -τα περισσότερα- θα χρησιμοποιηθούν ως ανταλακτικά (δηλ. θα κανιβαλιστούν), για τα όμοιά τους που πετούν ακόμα, και μετά από χρόνια θα κοπούν και θα πωληθούν για το μέταλό τους (σκραπ).
Κάποια άλλα όμως θα μεταπωληθούν ή θα δωθούν σαν δωρεάν βοήθεια σε συμμαχικές αεροπορίες και αφού συντηρηθούν θα βρεθούν στον αέρα για μια δεύτερη πτητική 'ζωή'. Δεν είναι μυστικό ότι κάποια από τα Α-7Ε Corsair II που παραχωρήθηκαν δωρεάν στις αρχές του '90 στην Ελληνική ΠΑ πέρασαν από εδώ.
Κάποια άλλα αεροπλάνα θα βαφτούν κόκκινα και θα χρησιμοποιηθούν σαν τηλεκατευθυνόμενοι εναέριοι στόχοι (drones) όπου τα περισσότερα θα τελειώσουν τη ζωή τους σε μια έκρηξη.
Υπάρχουν φυσικά και οι γίγαντες όπως είναι τα τεράστια Β-52. Αυτά θα κοπούν σε κομάτια από μια γιγάντια λάμα βάρους 130 τόνων και θα αφεθούν στο ύπαιθρο για κάποιο διάστημα, ώστε να τα φωτογραφήσουν και να επιβεβαιώσουν την καταστροφή τους οι ρώσικοι δορυφόροι με βάση τις διεθνείς συμφωνίες για τη μείωση των στρατηγικών όπλων.
Συντεταγμένες για να το δείτε στο Google Earth:
32°9'0"N 110°49'20"W

By Alistair Maclean
Dreams are made of this.
For as long as I can remember the "Boneyard" in the desert has been a fascination, a place where titans of the air rest before going on their way to the aviation afterlife. When the chance came a few years ago to visit Tucson, Arizona (and my wife let me out of her sight to find the facility) I was finally able to see this modern marvel. Since that first visit I have been back twice more, each time taking in more of the changing scenery. The most recent visit took place at the end of November 1999.
The Air Force calls the desert facility "Aerospace Maintenance and Regeneration Center" (AMARC), the rest of us call it "The Boneyard." We are probably both right: this place serves a special purpose to US Forces keeping many types flying long after production ceases, however, many of the aircraft also have all the hallmarks of being skeletal.
View from the fence
There are several roads that have views of the "Boneyard,". There are other roads around the base that offer views of the private scrap yards, which in themselves can be quite interesting. A tall wire fence separates the base from the riff-raff aircraft enthusiasts, but is easy to see through and in places look over: rental cars are useful camera platforms. Escalante & Kolb front a part of the facility that seems to be home to the most recent entrants. The area you can see is in the order of two-thirds ofa mile square, and is temporary home to some 500 - 800 aircraft at any given time. This part of the base is quite active, in geological terms, as aircraft move in-and-out of here in short order. Currently the area is home to A-10s, F-14s, F-15s, F-16s, P-3s C-130s and more F-4s than you can shake a stick at.

A bus ride in the sun
There are only three ways to view the aircraft at the heart of the Davis-Monthan facility: fly over the place (tough unless you're riding in on an F-15); from a satellite (see Microsoft Terraserver, to view the US Geological Survey's images on the subject); or by Bus from the PASM. While wealthier than some, I cannot afford an F-15 nor a KH-12 Spy Satellite, so I mixed it with twenty-four other fanatics and rode the bus.



(πατήστε πάνω στους διάφορους τύπους αεροσκαφών στο άρθρο για περισσότερες φωτογραφίες)
πηγή:http://www.airsceneuk.org.uk/hangar/2000/boneyard/boneyard.htm
φωτογραφίες: R Morris & jetphotos.net
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Πείτε το εδώ..!: