Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Τελευταίες 5 Αναρτήσεις Paragliding And Aviation

Παρασκευή, 29 Ιουλίου 2011

30/9/1997 - Νυχτερινή προσθαλάσσωση στη Σκύρο.. Δυστύχημα με Mirage 2000 s.n. 210.. Eπισμηναγός (Ι) Δημήτριος Στρατάκιας (RIP) UPDATED

28/7/2011 - UPDATE: Προσθέσαμε 3 φωτο από τη διαδικασία επαναφοράς σε πτητική κατάσταση του Mirage 2000  s.n. 210 στο τέλος της ανάρτησης.

Η φωτογραφία είναι από την www.e-haf.org/
http://www.pasoipa.org
Ο Υποσμηναγός (Ι) Στρατάκιας Δημήτριος (Επισμηναγός πλέον αφού τιμήθηκε με δύο επιπλέον βαθμούς μετά θάνατον) σκοτώθηκε το βράδυ της 30 Σεπτεμβρίου 1997, στη θαλάσσια περιοχή της νήσου Σκύρου, λόγω πτώσεως του αεροσκάφους του Mirage 2000 με s.n.210.
Ειπώθηκε τότε ότι εξ αιτίας των φώτων από τα ψαροκάικα που βρίσκονταν -παρανόμως- εκείνη τη νύχτα στην νοητή θαλάσσια προέκταση του διαδρόμου της Σκύρου ο άτυχος χειριστής του Mirage 2000 μπερδεύτηκε σε σχέση με τα φώτα του διαδρόμου, (κάτι που βέβαια δεν μπορεί εκ των πραγμάτων να βεβαιωθεί) και πραγματοποίησε μια τέλεια προσθαλάσσωση με το αεροσκάφος να φτάνει σχεδόν άθικτο στο βυθό λίγο κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας.
Ο άτυχος χειριστής κατέληξε από πνιγμό από τα κορδόνια που συγκρατούν τα πόδια πάνω στο κάθισμα και τα οποία δεν μπόρεσε να λύσει (αφού έλυσε το κεντρικό σημείο πρόσδεσης των υπόλοιπων ζωνών και άνοιξε την καλύπτρα). Κι αυτό γιατί το σωσίβιό του φούσκωσε στην επαφή με το νερό όπως και ήταν σχεδιασμένο να κάνει και τον τραβούσε επάνω μη αφήνοντας περιθώρια  κίνησης και στην ουσία εγκλωβίζοντάς τον.
Μετά από το ατύχημα το α/φος ανελκύστηκε και μεταφέρθηκε, δια θαλάσσης, από τη Σκύρο στο λιμάνι τωνΤσιμέντων Χαλκίδας και από εκεί οδικώς στην Τανάγρα, όπου και επισκευάστηκε.
Το Μirage 2000 αυτό συνεχίζει να πετάει μέχρι και σήμερα.
Δείτε το βίντεο.. 



Μετά το ατύχημα πολλά πράγματα στα σωστικά μέσα των Mirage 2000 άλλαξαν.
Τώρα πια οι ζώνες απασφαλίζονται όλες (και των ποδιών που δεν πρόλαβε να λύσει ο άτυχος χειριστής) από ένα και μόνο κεντρικό σημείο. Και το σωσίβιο που έχει προσαρμοσμένο επάνω του ο χειριστής (σχεδιασμένο να φουσκώνει αυτόματα όταν έρθει σε επαφή με το νερό), έχει τώρα δύο θαλάμους από τους οποίους ο χειριστής μπορεί να ξεφουσκώσει τον ένα για να μπορέσει να κινηθεί και να απεγκλωβιστεί σε περίπτωση ανάγκης, και να τον ξαναφουσκώσει με ειδικό μηχανισμό αργότερα.
----------------------------------
Το βίντεο είναι δημοσιευμένο από σε δύο μέρη στο YouTube  αλλά και στο φορουμ του http://www.modelclub.gr
Η φωτογραφία είναι από την www.e-haf.org/ και απεικονίζει τιμής ένεκεν σε δύο εξαιρετικά στατικά μοντέλα τα Mirage 2000 με τα s.n. 210 με το οποίο έφυγε ο Επισμηναγός (RIP) Δημήτρης Στρατάκιας στις 30/9/1997 και το s.n. 244 με το οποίο εφυγε ο Επισμηναγός (RIP) Παντελάκης Ιωακείμ δύο μόλις μήνες νωρίτερα στις 28/07/1997. 
 Το διόραμα αυτό έφτιαξε ο Ίκαρος -τότε- Μανωλης Στεφανακης και το δώρισε στον πατέρα του Δημήτρη Στρατάκια. Ο οποίος με τη σειρά του το δώρισε στην 332 ΜΠΚ όπου ανήκε ο Δημήτρης.
Ευχαριστούμε τον AlphaB.K.για τις πολύτιμες πληροφορίες του σε σχέση με το άρθρο.


  -------------------------------------

28/7/2011 - UPDATE: Προσθέτουμε 3 φωτο από τη διαδικασία επαναφοράς σε πτητική κατάσταση του Mirage 2000  s.n. 210. Πηγή των φωτογραφιών είναι το International air power review Volume 9 page 42 μέσω http://www.britmodeller.com/forums. Credits goes to Alepou 340MB

 Mirage takes a dip.
In 1997, the Hellenic Air force contacted Dassault to recover Mirage 2000EG 210, which had crashed at low speed during a final approach. The aircraft was lying in 5 m (16 ft) of sea water, and it was felt that a rebuild could be attempted provided that corrosion had not set in. After three days in the sea, the Mirage was successfully brought to the surface and immediately washed with fresh water and Ardrox 6345 while still lying on the rescue barge. The airframe was taken to terra firma, where it was dismantled, and the largest components – fuselage and wings – were subsequently immersed in a purpose-built pool filled with water and Ardrox 6345, before being dried and covered with Ardrox 396-1E28. All these components were then stored while the experts assessed the feasibility of a rebuild.

 Eventually, the wings and fuselage were sent to France for a major rebuilding effort, and it is anticipated that the fighter will be brought back into service in mid-2003. A successful first flight was carried out by Dassault test pilot Eric Gerard at Tanagra in March 2003.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Πείτε το εδώ..!: