Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Τελευταίες 5 Αναρτήσεις Paragliding And Aviation

Παρασκευή, 1 Φεβρουαρίου 2013

Ο Βασιλης Οικονομου (ΔΗΜΑΡ) ρωτα στην Βουλη:Επί πληρωμή η έρευνα και διάσωση;

Ερώτηση κατέθεσε στη Βουλή ο βουλευτής της ΔΗΜ. ΑΡ. κ. Βασίλης Οικονόμου σχετικά με το πρόσφατο περιστατικό και τα χρήματα που απαιτήθηκαν για να γίνει η επιχείρηση Έρευνας Και Διάσωσης για αγνοούμενο ορειβάτη με το Super Puma της ΠΑ στο Πάπιγκο
Πριν περάσουμε παρακάτω να πούμε μόνο ότι ο αγνοοούμενος ορειβάτης ανασύρθηκε νεκρός χθες 31/Γενάρη με τη συνδρομή ιδιωτικού ελικοπτέρου -του κ. Βασίλη Χήτου- της Ε.Ο.Δ. και της Ελβετικής Ομάδας Διάσωσης Air Zermatt που κλήθηκε για να συνδράμει στις έρευνες.
Στο τέλος της ανάρτησης μπορείτε να διαβάσετε και μία δική μας Σημείωση- Εκτίμηση σε σχέση με το πως διαμορφώνεται η κατάσταση.

ΟΝΟΜΑ – ΕΠΩΝΥΜΟ ΒΟΥΛΕΥΤΗ     : ΒΑΣΙΛΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ
ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ              : ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΑΡΙΣΤΕΡΑ
ΕΚΛΟΓΙΚΗ  ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ                      : ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΤΤΙΚΗΣ


ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς: Υπουργό Εθνικής Άμυνας
Υπουργό Υγείας

Θέμα: Επί πληρωμή η έρευνα και διάσωση;
Κύριε Υπουργέ,

Με μεγάλη έκπληξη ενημερωθήκαμε από το διαδίκτυο ότι προκειμένου να συμμετέχει ελικόπτερο Super Puma στην εύρεση και διάσωση αγνοούμενου ορειβάτη στο Νομό Ιωαννίνων απαιτήθηκε η καταβολή του κόστους της όλης επιχείρησης που εκτιμήθηκε στις 30000€. Το Super Puma τελικώς συμμετέχει στην έρευνα αφού η Περιφέρεια Ηπείρου ανέλαβε να καλύψει το κόστος των 30000 €! Τα ερωτήματα που προκύπτουν είναι πολλά και οι ανησυχίες που εύλογα προκύπτουν ακόμα περισσότερες.
Είναι αδιανόητο για εμάς προκειμένου να συμμετέχει ένα ελικόπτερο των Ενόπλων Δυνάμεων στις έρευνες για την διάσωση ανθρώπων που απειλείται η ζωή τους να απαιτείται προηγουμένως από ιδιωτικό ή δημόσιο φορέα η ανάληψη του κόστους των επιχειρήσεων. Τα ελικόπτερα αυτά αγοράστηκαν για τις ανάγκες πρώτα και κύρια της Εθνικής Άμυνας και των Ενόπλων Δυνάμεων. Είναι τμήμα της περιουσίας του ελληνικού λαού και μέχρι σήμερα συνδράμουν πάντα σε όποια ανάγκη υπάρχει χωρίς να τίθεται θέμα του κόστους των επιχειρήσεων. Άλλωστε οι χειριστές των πολλές φορές έχουν επιδείξει απαράμιλλο θάρρος και αυτοθυσία προκειμένου να ανταποκριθούν στις ανάγκες αυτές. Αναρωτιόμαστε μετά από την συγκεκριμένη απαίτηση ανάληψης του κόστους της επιχείρησης τι γίνεται και τι έχει αλλάξει. Δηλαδή σήμερα εάν κάποιος έχει ανάγκη άμεσης βοήθειας από τα ελικόπτερα του στρατού ή άλλα μέσα διάσωσης θα πρέπει προηγουμένως να καταβάλλει το σχετικό αντίτιμο για τις υπηρεσίες που θα ενεργοποιηθούν; Εάν δεν έχει την οικονομική δυνατότητα και δεν ευαισθητοποιηθεί κάποιος δημόσιος φορέας τι θα γίνει; Εάν οι δημόσιοι φορείς της περιοχής αδυνατούν να καλύψουν τα έξοδα ποια θα είναι η τύχη των συμπολιτών μας που βρίσκονται σε κίνδυνο;
Ούτε η οικονομική κατάσταση της χώρας ούτε ο αναγκαίος εξορθολογισμός του κράτους δικαιολογούν αυτές τις απάνθρωπες πρακτικές.
Κατόπιν όλων αυτών,
Ερωτάστε:
  1. Από πού προκύπτει ότι προκειμένου να συμμετέχουν τα Super Puma σε έρευνες για την διάσωση ανθρώπων σε κίνδυνο πρέπει προηγουμένως να καλυφθεί το κόστος της επιχείρησης;
  2. Είναι όλα τα μέσα που μπορούν να συμμετέχουν σε έρευνα και διάσωση ανθρώπων ανεξάρτητα από τους σκοπούς για τους οποίους αποκτήθηκαν στην διάθεση του κάθε ανθρώπου που βρίσκεται σε κίνδυνο στην ελληνική επικράτεια δωρεάν και χωρίς οικονομικές και γραφειοκρατικές προϋποθέσεις;
  3. Αληθεύει ότι το Super Puma δεν συμμετείχε στις έρευνες για την διάσωση του αγνοούμενου ορειβάτη στα Ιωάννινα παρά μόνο αφότου ανέλαβε το κόστος της επιχείρησης η Περιφέρεια Ηπείρου;
  4. Θεωρείτε ότι η έρευνα και η διάσωση ανθρώπων σε κίνδυνο πρέπει να διέπονται από ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια και να καλύπτεται το κόστος των όποιων επιχειρήσεων; Είναι δυνατόν ο κάθε άνθρωπος που χρειάζεται βοήθεια από διασωστικά μέσα να έχει προνοήσει ώστε να μπορεί να αποπληρώσει το κόστος μιας επιχείρησης διάσωσης σε περίπτωση που δεν μπορεί η εκάστοτε περιφέρεια ή δήμος;
-Ο-
ΕΡΩΤΩΝ
ΒΑΣΙΛΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ
ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
(μέσω http://yened.wordpress.com)
 ----------------------------------------------
Σχετικά με το θέμα και για να σχηματίσουμε μια σφαιρικότερη άποψη του πως διαμορφώνεται η κατάσταση με την Έρευνα και Διάσωση μπορείτε να διαβάσετε παρακάτω μία σχετική δημοσίευση που είδαμε στο εξαιρετικόhttp://www.aviationlive.org:

Χρήση Εναέριων Μέσων Των Ε.Δ. Και Οι Υποχρεώσεις Των Φορέων
Μέρος άρθρου του Α. Κούτρα για τον Ελεύθερο Τύπο, 30.01.13
Χωρίς να έχει εξασφαλισθεί η δαπάνη, πλέον δεν απογειώνεται κανένα μέσο των ε.δ., εξαίρεση αποτελούν οι περιπτώσεις έρευνας και διάσωσης στο Αιγαίο, όπου το ΕΚΣΕΔ έχει στη διάθεση του, πτητικά και πλωτά μέσα για να ανταποκρίνεται άμεσα στο έργο του ενώ σε περιπτώσεις που κινδυνεύουν ανθρώπινες ζωές υπάρχει "ιδιαίτερη ευαισθησία". Όσον αφορά τις "κλήσεις" για την κινητοποίηση μέσων για αποστολές που αφορούν ξένα πλοία ή αλλοδαπούς τα έξοδα καλύπτονται από σχετικές διακρατικές συμφωνίες.

Ο νόμος που προβλέπει αυτή τη διαδικασία άρχισε να εφαρμόζεται τα τελευταία χρόνια διότι υπάρχει μια τεράστια οικονομική οφειλή προς την ΠΑ ενώ με πρόσφατη νομοθετική ρύθμιση (του Υπουργείου Οικονομικών) οι δημόσιες υπηρεσίες είναι υπεύθυνες για τις δαπάνες τους τις οποίες πρέπει να δικαιολογούν (ακόμη και αυτές των αεροδιακομιδών ή των αποστολών έρευνας και διάσωσης). λ.χ. Για αποστολές (πλην Αιγαίου) υπέρ τρίτων αν το κόστος χρήσης του μέσου δεν καλυφθεί από το φορέα που υπέβαλε το αίτημα τότε υπάρχει εμπλοκή του Eλεγκτικού Συμβουλίου και το κόστος χρεώνεται στη ΠΑ. Παράλληλα με υπουργική απόφαση αυξήθηκε το κόστος χρήσης των εναέριων και πλωτών μέσων των ε.δ εξαιτίας τις αντίστοιχης αύξησης του κόστους των καυσίμων, ενδεικτικά το κόστος ανά ώρα πτήσης υπολογίζεται ότι αγγίζει τα 3500 ευρώ.

Ένας από τους λόγους που οδήγησαν στην απόφαση για τη μη διάθεση μέσων αν δεν έχει νωρίτερα καλυφθεί η δαπάνη ήταν το ΕΚΑΒ το οποίο οφείλει στη ΠΑ 58 εκατ. ευρώ (περίπου 10 εκατ. ευρω οφείλονται από άλλους δημόσιους φορείς) από αεροδιακομιδές, γεγονός που είχε σαν αποτέλεσμα -σύμφωνα με πληροφορίες- ο κλάδος να αντιμετωπίσει πρόβλημα καυσίμων. 
Με δεδομένα τα παραπάνω ο φορέας που θα υποβάλει αίτημα χρήσης μέσου των ε.δ. θα πρέπει ταυτόχρονα να προσδιορίζει το κωδικό απ' όπου θα καλυφθεί η δαπάνη. Πλεόν με το ΕΚΑΒ λόγω τον τακτικών αεροδιακομιδών δεν έχει ανακύψει πρόβλημα επι της διαδικασίας λ.χ. με έξοδα που επιβαρύνουν το ΕΚΑΒ, Embraer της ΠΑ παρέλαβε από τη Λάρισα ασθενή και εν συνεχεία πέταξε με προορισμό τη Ρώμη ώστε να υποβληθεί σε εγχείρηση στο πνεύμονα.(εφ. Μακεδονία 30.01). Για την τοπική αυτοδιοίκηση και τις περιφέρειες της χώρας διατίθενται κονδύλια από τη πολιτική προστασία...
Αναφορικά με το πρόσφατο συμβάν στο Πάπιγκο και τα "δημοσιεύματα", η ΠΑ έλαβε το αίτημα στις 9:47 και στις 10:27 το ελικόπτερο βρισκόταν στον αέρα (χρόνος που απαιτούνταν για τη προετοιμασία του μέσου)... και πραγματοποίησε δύο αποστολές συνολικής διάρκειας 7,3 ωρών
--------------------
Σημείωση - εκτίμηση του Paragliding And Aviation:
 Γενικά η κατάσταση όπως διαμορφώνεται έχει ως εξής.
Η ΠΑ στον καιρό του μνημονίου και έχοντας υποστεί ολοένα και πιο ανελέητες περικοπές από την τρόικα (χωρίς να μπορεί να φέρει και τον ανάλογο αντίλογο) είναι αναγκασμένη να περικόψει έξοδα από ό,που μπορεί. Ακόμα και από το κοινωνικό έργο το οποίο μέχρι τώρα το διέθετε εντελώς δωρεάν στους έχοντας την σχετική ανάγκη.
Τώρα βλέπουμε να υψώνονται με περισσότερη δύναμη και πιθανότατα να υπερισχύουν εκείνες οι φωνές που λένε ότι όποιος παίρνει ένα τόσο μεγάλο ρίσκο (όπως ο -συγχωρεμένος πια- ορειβάτης μέσα στο καταχείμωνο στην Τύμφη) θα πρέπει να είναι προετοιμασμένος και για τις ''συνέπειες''.
Και θα απαριθμήσω μερικές από τις κουβέντες που διάβασα αυτές τις ημέρες και που αν μη τι άλλο είναι όλες σεβαστές.
 Άλλο πράγμα -λένε- να χρειάζεται κάποιος βοήθεια λόγω εκτάκτων συνθηκών πχ ένα πλοίο που έπαθε βλάβη στο πέλαγος μέσα στη κακοκαιρία, ή μια έγκυος που θα φέρει στον κόσμο 2 μήνες νωρίτερα ένα μωρό σε κάποιο ακριτικό νησί και άλλο ένας παλαβός που ξύπνησε ένα πρωί και πήγε καταχείμωνο ορειβασία επειδή έτσι του βάρεσε.
Και είναι άδικο -λένε- όχι μόνο να πληρώνει αυτά τα έξοδα η ΠΑ, αλλά είναι άδικο να βρίσκονται εκτεθειμένα τα εναέρια μέσα και τα πληρώματά τους στον ίδιο αυτό κίνδυνο που κάποιος άλλος αψήφησε για τον εαυτό του.
Σε γενικές γραμμές -λένε- το τζάμπα στην πλάτη της ΠΑ πέθανε. Αν οι περιφέρειες θέλουν να έχουν ορεινές δραστηριότητες στα μέρη τους να αποκτήσουν -και με χρήματα της ΕΕ- από 1-2 δικά τους μικρότερα ελικόπτερα με τις ανάλογες δυνατότητες και με τα ανάλογα πληρώματα.

Αυτά σε γενικές γραμμές είναι τα όσα ακούγονται. Δεν μπορώ να πάρω θέση. Όλα τα σέβομαι, ειδικά αυτή την εποχή που δεν υπάρχουν τα χρήματα και πολλά κρίσιμα μέσα της ΠΑ ακούγεται ότι είναι καθηλωμένα λόγω ελλείψεων ανταλλακτικών ή ακόμα και καυσίμων.
Περισσότερη προσοχή είναι απαραίτητη από όλους όσους ασχολούνται με το βουνό. Ούτε μπορείς να εφησυχαστείς στην κάθε ''περιφέρεια''. Δεν ξέρεις αν θα μπορεί ή αν θα θέλει να βοηθήσει κι αυτή. Ούτε μπορείς να περιμένει ο πολυτραυματίας στο βουνό μέχρι να συνεδριάσει και να δώση εντολή.  Ο απο μηχανής θεός ίσως και να μην εμφανιστεί.

(Θα δούμε και τι θα απαντήσουν επίσημα πλέον στην ερώτηση του Βουλευτή στη Βουλή και θα επανέλθουμε μόλις έχουμε νεότερα.)
Δείτε και τα σχόλια παρακάτω...
-------------------------------
UPDATED 
Mόλις διάβασα και την άποψη του Mr Six στο πάντα εξαιρετικό http://pa-info.net: 
Ο οποίος δίνει και μια άγνωστη διάσταση του θέματος που θα κληθούμε να αντιμετωπίσουμε την καλοκαιρινή - πυροσβεστική περίοδο: 
 Άν έχεις Χρήμα μπορείς να Σωθείς, Αν δεν έχεις να πας να .... Βρεις.

-------------------------------------
Ολόκληρο το ιστορικό εδώ:

Ιωάννινα: Αγωνιώδης αναζήτηση για 30χρονο ορειβάτη - Έρευνα Και Διάσωση επί πληρωμή και μάλιστα προκαταβολική? UPDATED

4 σχόλια:

  1. Ανώνυμος1/2/13 14:14

    βαγγελη και τους κατοικους των ακριτικων νησιων με τις ανυπαρκτες υποδομες που φροντισε το κρατος να μην εχουν παλαβους τους λες αφου επιμενουν να ζουν εκει.νομιζω πως ο μονος τροπος να μην εκτεθουν σε κινδυνο τα πληρωματα οπως λενε ειναι να κατσουν σπιτια τους .οσο για την προωθηση επαγγελματιων ιδιωτων στην ερευνα και διασωση αν κρινω απο την αποτελεσματικοτητα των ελβετων που σε 3 ωρες βρηκαν τον ατυχο ορειβατη που οι αλλοι ψαχναν 3 μερες μαλλον ειναι η λυση. ετσι κι αλλιως πληρωνεις .πανος τουρλακης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ανώνυμος1/2/13 16:54

    Με τέτοια μυαλά ίσως δούμε την ΠΑ στο χρηματιστήριο σε λίγο καιρό...Ντροπή τους!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Διάβασα πολλά σήμερα σαν αποτίμηση της κατάστασης που δημιουργήθηκε. Μία από τις πιο ορθολογικές -προς όλες τις εμπλεκόμενες κατευθύνσεις- μου φάνηκε αυτή παρακάτω και προέρχεται από το τοπικο: http://www.epiruspost.gr/reportaz/koinonia/17341-2013-02-01-09-38-11.html

    Επιχείρηση τεσσάρων ημερών: Ό, τι δεν μπόρεσε το κράτος….

    Τα τεράστια προβλήματα που διέπουν την ελληνική κρατική μηχανή ανέδειξε η τετραήμερη επιχείρηση αναζήτησης του αγνοούμενου ορειβάτη στο όρος Τύμφη. Προβλήματα και παθογένειες που αποδεικνύουν ότι το κράτος ελάχιστα μπορεί να προσφέρει στους πολίτες του εν ώρα ανάγκης. Ανικανότητα, αδυναμία, ατολμία ή απλά περιχαράκωση πίσω από ένα αρτηριοσκληρωτικό γραφειοκρατικό σύστημα....

    Η ώρα του απολογισμού δεν μπορεί παρά να είναι πολύ πικρή για την επίσημη πολιτεία. Κι αυτό γιατί ότι δεν μπόρεσε να κάνει ένα κράτος που διαθέτει τα μέσα και το ανθρώπινο δυναμικό επί τέσσερις ημέρες το έπραξαν οι ιδιώτες μέσα σε λίγες ώρες. Η πολεμική αεροπορία για να κινήσει το ελικόπτερο super puma, ένα από τα πιο σύγχρονα μέσα που διαθέτει η χώρα, απαιτούσε σε καθημερινή βάση, έγγραφο αίτημα από τις αρχές των Ιωαννίνων με ρητή δέσμευση καταβολής του κόστους. Το κόστος υπολογίζεται με τις ώρες πτήσεις και για τις τέσσερις ημέρες που πέταξε εκτιμάται ότι θα ανέλθει στις εκατό χιλιάδες ευρώ. Στην προκειμένη περίπτωση το ελληνικό κράτος θα πληρώσει τον ελληνικό στρατό!!! Έτσι θα μάθουμε πόσο αποτιμάται η ανθρώπινη ζωή για μία πολιτεία που βουλιάζει στην παθογένεια και τη γραφειοκρατία....

    Μεγάλο ερώτημα αποτελεί ο ρόλος της ΕΜΑΚ. Κανείς δεν θέλει να αμφισβητήσει τις επιχειρησιακές δυνατότητες και ικανότητες των ανδρών της επίλεκτης ομάδας. Όμως εύλογα προκύπτει το ερώτημα σε τι αποσκοπούσε η παρουσία δύναμης από τα Γιάννινα, τη Λάρισα και τη Θεσσαλονίκη επί τέσσερις ημέρες στο Καταφύγιο του Παπίγκου. Η ΕΜΑΚ δεν επιχείρησε ουσιαστικά σε καμία φάση της τετραήμερης αναζήτησης. Μόνο την Πέμπτη έξι άνδρες επιβιβάστηκαν στο super puma και μετείχαν στην αναζήτηση. Το επιχείρημα ότι η μορφολογία του εδάφους, οι συνθήκες –χιόνι- δεν επέτρεπαν την ανάπτυξη της ΕΜΑΚ δυσκολεύεται πραγματικά να το κατανοήσει ο πολίτης από την στιγμή που πρόκειται για την πιο ικανή ομάδα δράσης. Κι αν η ΕΜΑΚ δεν είναι εκπαιδευμένη να λειτουργεί κάτω από τέτοιες συνθήκες –η Τύμφη δεν είναι το μοναδικό βουνό της Ελλάδας- γιατί δεν έχει φροντίσουν αυτοί που έχουν την ευθύνη, επί σειρά ετών, να εκπαιδεύσουν μία ολιγομελή ομάδα, ώστε να μπορεί ανά πάσα στιγμή να επέμβει σε όποιο σημείο της χώρας χρειαστεί;

    Θέμα ανακύπτει και με τους διασώστες. Ο εθελοντισμός υπό το μανδύα της Μη Κυβερνητικής Οργάνωσης, τίθεται αυτόματα υπό αμφισβήτηση. Τις ημέρες αυτές έχουν ειπωθεί πάρα πολλά για την παρουσία τους στο Πάπιγκο. Ας τα ελέγξει η πολιτεία κι ας αποφασίσει σε ποια βάση θέλει την οργάνωση των εθελοντικών ομάδων και ποιο ρόλο μπορεί να τους αναθέσει. Το βέβαιο είναι ότι δεν μπορούν να υποκαταστήσουν ούτε την Πολιτική Προστασία ούτε την Πυροσβεστική.

    Πέρα από όλους αυτούς, στην επιχείρηση μετείχε εθελοντικά ο επιχειρηματίας, δημοτικός σύμβουλος Ιωαννίνων Βασίλης Χήτος πετώντας με το ιδιωτικό του ελικόπτερο και από το μεσημέρι της Πέμπτης μία τετραμελή, επίλεκτη ομάδα Ελβετών αλπινιστών.

    Ιδιώτες.

    Και η συνεργασία αυτών, μέσα σε δύο ώρες έβαλε τέλος στο τετραήμερο θρίλερ. Το βέβαιο είναι ότι το αποτέλεσμα δεν είναι ούτε τυχαίο, ούτε συμπτωματικό. Η πολιτεία πρέπει να το δει σήμερα κιόλας. Οφείλει να αναθεωρήσει πολλά κι άμεσα. Αν δεν το κάνει απλά για μία ακόμη φορά θα έχει αποδείξει την ανικανότητα, την αδυναμία και την ατολμία της. Ή την αδιαφορία της για τη ζωή των πολιτών.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ένα μεγάλο μπράβο αξίζει στον Βασίλη Χήτο..

    Ένα μεγάλο μπράβο αξίζει στον Γιαννιώτη επιχειρηματία και δημοτικό σύμβουλο Βασίλη Χήτο ο οποίος επί δύο μέρες πέταξε εθελοντικά στις πιο επικίνδυνες χαράδρες της Τύμφης στο πλαίσιο της έρευνας για τον εντοπισμό του 30χρονου ορειβάτη. Θέτοντας και τη ζωή του σε κίνδυνο, συνοδευόμενος σήμερα από το μεσημέρι, από έναν Ελβετό διασώστη κατάφερε να βάλει τέλος στο τετραήμερο θρίλερ.

    Με το δικό του ελικόπτερο μεταφέρθηκε η σορός του άτυχου νέου από τη χαράδρα μέχρι το Πάπιγκο.

    Ο Βασίλης Χήτος, δεν είναι εκπαιδευμένος διασώστης, δεν είναι μέλος της ΕΜΑΚ. Είναι όμως ένας πολύ καλός χειριστής ελικοπτέρου, το οποίο έχει θέσει ουκ ολίγες φορές στη διάθεση της τοπικής κοινωνίας. Του αξίζει ένα μπράβο για την προσφορά και την αυτοθυσία. Κι ένα ευχαριστώ. Φυσικά ούτε το ένα, ούτε το άλλο φρόντισαν να του πούνε ορισμένοι οι οποίοι ψάχνουν δάφνες για τους εαυτούς τους.

    Το άκουσε όμως από τον Περιφερειάρχη Ηπείρου Αλέκο Καχριμάνη, τον Διευθυντή της Πολιτικής Προστασίας Δημήτρη Μαυρογιώργο κι από απλούς ανθρώπους στο Πάπιγκο. Ίσως τελικά αυτά να έχουν μεγαλύτερη αξία.
    http://www.epiruspost.gr/reportaz/paraskinio/17326-2013-01-31-17-23-42.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Πείτε το εδώ..!: